Maar goed, toen hij op slot stond heb ik gelijk zijn halster omgedaan, en heb tractie uitgeoefend op zijn nek.
Gelukkig kwam hij toen gelijk los en kon hij zich weer bewegen!
Maar ja, ik wel een beetje in de stress natuurlijk, en heb gelijk met de manueel therapeut gebeld die gelukkig op donderdag altijd in de praktijk van Bodegraven aanwezig is!
Alles uitgelegd, en samen met hem tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk een combinatie van 3 factoren moet zijn geweest: de plotselinge kou 's nachts en het luik van zijn stal dat nog 's nachts open stond; 5 dagen achter elkaar maar 1x eruit want de stapmolen werd bij ons gerenoveerd en een dag of 4 niet door mijzelf gereden zijn omdat ik een weekendje weg was.
Deze factoren ieder apart hadden waarschijnlijk geen enkel probleem opgeleverd, maar bij elkaar dus wel!
Voor de zekerheid heb ik een afspraak gemaakt om Odins wervelkolom door de Manueel Therapeut helemaal na te laten kijken.
Vandaag ben ik dus geweest, en de MT was SUPER TEVREDEN!!!

Hij vond hem erg krachtig, hij liep volgens hem "heel erg groot" en kon gemakkelijk de gevraagde achtjes draaien en een meter of 10 achteruit zonder problemen. Hij heeft hem in zijn wervels nagekeken en was super tevreden over zijn rug en schoft (das wel eens anders geweest!) en zijn hals voelde goed, alleen zijn spieren waren wat stijf. Kortom: we zijn met rijden/trainen helemaal op de goede weg!
Je kunt je misschien wel voorstellen hoe blij ik hiermee ben!