Extreen geval van verwaarlozing gevonden (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:01

De enige echte verwaarlozing die ik zie, is dat de merrie niet bijgevoerd is. Met een goed drinkend veulen op een schrale wei gaat het erg hard voor zo'n merrie. Die hoeven vind ik niet echt schokkend, een beetje te lang en afgebrokkeld, maar wat wil je met die droogte. Er moet wel ingegrepen worden, want de merrie heeft duidelijk voer nodig.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:02

En weet je al wat? Maar goed wat je hebt gedaan OK dan! Hoop snel meer te horen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:02

Wat ziet die merrie er uit!
En dan te bedebken dat ze wat ze heeft aan voedingsstoffen ook moet afstaan aan haar kind....
Ik hoop dat er snel wordt ingegrepen.
Hou je ons op de hoogte?

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:14

Ziek of niet ziek , iets gebroken of nix gebroken , goede of slechte eigenaar , dit paard ziet er heel slecht uit en verdient niet om zo te leven.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:20

Quinzy schreef:
Ik heb nog niks gehoord. De kantooruren beginnen er pas vanaf 3 uur dus pas daarna zal ik eventueel als ze aan me denken iets horen. Ik ga ze in geen geval volproppen met eten. Ik ge straks naar die vriendin van de DB bellen en eerst vragen of ik een plakje hooi mag brengen wat ze ervan vind en dat ze het dan ook weten.


Vind het heel goed van je dat je ze te eten wilt (gaat) geven.

Ze zullen er zeker weten op aanvallen.

Ben blij dat er zulke mensen zoals jij nog rondlopen die het zien en gelijk melden bij de D.B.

Meid toppie OK dan!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:37

DWSS schreef:
Ziek of niet ziek , iets gebroken of nix gebroken , goede of slechte eigenaar , dit paard ziet er heel slecht uit en verdient niet om zo te leven.


da's wel een beetje heel kort door de bocht, vindt je zelf ook niet?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 16:44

Sommige mensen hier snap ik echt niet hoor. Oké stel dat er 20 Procent kans is dat de merrie gewoon ziek leegezogen of weet ik wat is. Dan is er nog steeds 80 procent kans dat er wel degelijk iets mis is. Jullie zouden daar gewoon je hoofd voor wegdraaien en denken misschien is het niks ik ga me niet moeien hoor toch zeker niet mijn handjes vuilmaken aan andermans paarden want ojee de eigenaar zou wel eens kwaad kunnen zijn. Doen jullie dit ook als je een kind in de buurt hebt wonen die altijd vol blauwe plekken staat? En de ouders zeggen hij is gewoon vaak van de trap gevallen? Er bestaat een kans dat dit waar is maar zeker zoveel kans dat het kind mishandels word. Jullie zouden het er waarchijlijk ook gewoon bij laten. Wat ik ook niet snap is dat mensen zeggen dat 'ik' de eigenaar moet zoeken. Waarom wel? Dat is de zaak van da DB niet wan mij. ik heb gewoon mijn meldplicht gedaan wat ik heel normaal vind. En moest ik mijn paard zo op het internet terugvinden tja dan kan je de mensen gewoon uitleggen wa er aan de hand ik. net hetzelfde als wat je doet als de DB voor je deur staat. De DB hier zijn geen schurken ofzo hoor ze geven je altijd een kans jezelf goed te praten ze gaan dit gewoon onderzoeken en zo hoort het.

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:46

nee vind ik niet , zo is het toch ! zou jij zo willen leven ?? Ikke nie. Er wordt gezegt misschien is ie wel ziek , misschien heeft ie veel pijn , maar ook al zou het paard gezond zijn verdient ie het niet om zo te leven

Caira
Berichten: 26074
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:14

Ik vind het heel kort in de bocht dat je zegt dat veel mensen hem zo zouden laten staan, natuurlijk niet. Maar wat ik wel zou doen is eerst op een normale manier met de eigenaar praten, want ik zou furieus zijn als iemand achter mijn rug om naar de db stapt!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:15

en weet je al wat van de db nou suc6 en echt goed hoor van je

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 17:21

Nee nog niks. mijn vriendin was er niet vandaag die andere die er nu was wist het niet was voor het asiel meer de honden en katten enz.. Ik ga morgen weer bellen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:24

irish_lady schreef:
Ik vind het heel kort in de bocht dat je zegt dat veel mensen hem zo zouden laten staan, natuurlijk niet. Maar wat ik wel zou doen is eerst op een normale manier met de eigenaar praten, want ik zou furieus zijn als iemand achter mijn rug om naar de db stapt!


het is niet altijd makkelijk achter te komen wie de eigenaar is, wie weet is het een louche persoon ?? de db loopt dan minder gevaar als jij hoor

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:28

ik zou zeker de dierenbescherming bellen.. Dit is echt heel zielig!! Dat mensen zoiets kunnen doen!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:39

ze heeft de dieren bescherming oko gebeld!! bahh bahh bahh wat een foto' echt vreselijk om te zien gewoon kan er zo om gaan janken hoe mensen zown diet t kunnen aan doen ongelofelijk!

Caira
Berichten: 26074
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:41

juist dat soort reacties als bonney4evver geeft zijn de reacties die je kunt voorkomen door eerst met de eigenaar te praten!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:44

daar heb je gelijk in, je kunt niet meteen de mensen veroordelen omdat je de achtergronden niet weet.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:47

Daar heb je gelijk in Irish maar het is niet mijn taak de eigenaar op te sporen wie weet wat voor iemand het is. Dat laat ik aan de DB over en als hij een goede reden heeft waarom het dier er zo bijsaat dan kan hij het hun uitleggen. Als die reden gegrond is zullen ze hem niet beboeten of zijn dier afnemen. Het is trouwens geen misdrijf om de DB in te lochten hoor. Beter meteen de DB inlichten en daarna kan je nog zien. Ik snap niet waarom jij zo kwaad zou zijn als iemand de DB op je af zou sturen. Als er een reden is tja dan komen ze gewoon kijken of de reden gegrond is. ik heb zelf al de DB met politie aan de deur gehad omdat mijn paarden bij - 10 buiten stonden en de mensen dachten dat ze geen stal hadden die ligt achteraan in de wei. Ik heb ze gewoon de stal laten zien en probleem opgelost. ik was er helemaal niet boos om integendeel ik vind het tof dat de mensen ook zo op mijn paardjes letten.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 18:48

Nee, inderdaad veroordeel niet meteen de eigenaar. Toen mijn vorige pony de afgelopen winter heel ziek was geweest en ik weer buiten met haar ging wandelen toen ze weer wat kon lopen, heb ik ook ik weet niet wat voor reacties naar mijn hoofd gekregen. Is niet fijn hoor, om zo aangesproken te worden, terwijl je juist keihard met je paard geknokt hebt.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:56

Dat zal de DB dan wel uitmaken. Maar jij vind het dus niet nodig dat er toch even naar gekeken word? Misschien dat de kans er is dat ze wel degelijk verwaarloosd word? Er zijn spijtig genoeg maar weinig mensen die zo om hun paard knokken als jij. En aan de beschrijving van die jogger te horen ging het om een oude man dus toch evne cheqen zeg ik. Dat kan toch geen kwaad?

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:11

wooooooooo wat zielig, ik kan he gewoon niet aanzien, wat is die merrie mager. ik begrijp niet dat die eigenaar dat kan doen.
Verdrietig Verdrietig Verdrietig

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:18

Wie weet heeft die merrie wel een ziekte, en heeft de eigenaar er al alles aan gedaan (en doet er nu ook nog alles aan) om die ziekte op te sporen.

Ik vind het erg asociaal om zomaar iemand te veroordelen, zonder dat je het verhaal van de eigenaar hebt gehoord. Ik vind het nog asocialer dat je zomaar foto's van iemands paarden op internet plaatst.

Die hoeven zijn echt niet schokkend, en zo heel super zielig vind ik dit niet. Je weet niet wat er aan de hand is, en je mag dan ook zeker niet zo oordelen vind ik. Stel je voor dat dit jou paard is dat je gewoon niet dikker KRIJGT, en die zie je opeens op bokt? Lekker banketstaaf....

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:24

Wat een fanatisme??? Quinzy heeft deze foto's enkel geplaatst om zich gesteund te voelen om de DB te bellen . Aangezien niemand in de omgeving schijnt te weten wie de eigenaar van deze merrie is, is de DB bellen de enige optie . Het kan dat de merrie ziek is Maar de kans is evengroot dat de merrie daadwerkelijk verwaarloosd is. >;)

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 19:33

Carola lees even het hele topic aub voor je reageert. De hoeven zijn we al X keer over uitgesproken dat die niet erg zijn en de dingen die jij zegt je valt in herhaling lees eerst topic aub. en als je het topic had gelezen zou je ook gelezen hebben dat ik ook al eens de DB aan de deur heb gehad en dat ik dat niet erg vind en Bla Bla ... Lees eerst.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:41

De eigenaar wordt toch niet zomaar veroordeeld...
Er is toch ook gezegd van het kan gerust zijn dat hij het paardje aan het opknappen is, ...

Ik vind het goed dat de DB gebeld is, je kan beter een keer voor niks bellen dan een keer niet bellen terwijl het wel nodig is... En zoals er al gezegd is, de DB gaat naar de eigenaar voor verhaal, is er een goede reden is het OK... Ik zie niets verkeerds aan die methode...
En ik zou het ook niet erg vinden moest de DB ineens bij mij voor de deur staan... want zou net dezelfde reactie hebben als Quinzy en dat is dat het goed is om weten dat er toch nog mensen zijn die je paardje in de gaten hebben en ermee inzitten...

Quinzy, hou ons verder op de hoogte he!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:52

ik vind het heel erg goed van je, dat je de db hebt gebeld. hebben ze er al naar gekeken?? hopelijk wel!