X

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:25

X
Laatst bijgewerkt door melody7 op 09-02-22 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maurent

Re: Nieteens een eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:28

Ik vind het rare opmerkingen een paard kopen dat kunnen mijn ouders ja.. Maar of we dan nog op vakantie/uiteten zullen gaan betwijfel ik

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:30

Ik vind het inderdaad hele vreemde opmerkingen. Sommige kinderen (waaronder ik) hebben het geluk dat hun ouders een paard kunnen betalen. Maar ik snap best dat niet iedereen dat kan.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:32

Een paard kopen is niet moeilijk en duur, maar onderhouden wel :j mensen vergissen zich hier heel erg in. Zeker de 'nieuwere ruiters'.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:44

-YRT

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:46

Ik hoor dit constant. Ik heb geen eigen paard en ben echt lang als minder beschouwd. Eén van de lesgevers liet in haar gevorderdenles zelfs enkel eigen paarden binnen, ook al waren de ruiters niet gevorderd...

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:52

het paard heb ik gekregen van vrienden van ons, maar nadat je het paard binnen hebt begint het pas! ik ben door mijn ouders ook noodgedwongen om een krantenwijk te nemen, omdat pap het niet meer ziet zitten... kan me echt aan mensen ergeren die denken dat alles zo vanzelfsprekend is!
laatst ook een meisje uit mijn klas, die wou een nieuwe blackberry, (ze heefd al een BB bold 900 ofzo) ik zei tegen haar je ging toch sparen voor een vespa? (want die wil ze heel graag) lacht ze me uit en zecht ja maar wat denk jij? dat ik die BB zelf moet betalen?! dat doen mijn pappie en mammie wel!
nouja zeg!

natuurlijk komt dit voort uit jaloezie... maar ik vind het gewoon asociaal hoe sommige 'rijken' mensen andere de grond in drukken...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 14:25

X

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:31

Nou ik kom uit een rijke familie ( mijn pappie) Maar ik heb er zon hekel aan als ik hoor dat doet mijn pappie of mammie

Ik ben 21 jaar werk knoer hard voor mijn centen, ben getrouwd (mijn man werkt in magazijn) en ik heb 3 paarden en een woning die ik ZELF onderhoud alleenmaar door hard werken en sparen etc kunnen wij dit betalen en kunnen we op vakantie !!!

Wij hebben gelukkig een baan ( wat vele niet hebben ) en wij hebben elkaar ik ben blij dat ik dit kan betalen maar als je mij vergelijkt met mijn pa dan zijn wij ook erg arm

De 1 kan meer als de ander en ik ben super blij dat niet iedereen een eigen paard kan betalen anders heb ik geen verzorgster meer voor 1 van mijn paardjes en dat zou ik erg vinden

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:07

bij mij op mijn oude manege hadden mensen een paard om tezeggen ik heb een paard
en dan lieten ze hun paard een beetje verotten in de stal en als ze gingen rijden dan waren ze doods bang
mijn ouders kunnen geen eigenpaard betalen omdat ze zijn gescheiden maar ik huur wel een paard (op een anderen manege ) en het voelt net als een eigenpaard :D
ik trek m eigelijk niks meer van die mensen aan ;)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:13

salome_maybe schreef:
het paard heb ik gekregen van vrienden van ons, maar nadat je het paard binnen hebt begint het pas! ik ben door mijn ouders ook noodgedwongen om een krantenwijk te nemen, omdat pap het niet meer ziet zitten... kan me echt aan mensen ergeren die denken dat alles zo vanzelfsprekend is!
laatst ook een meisje uit mijn klas, die wou een nieuwe blackberry, (ze heefd al een BB bold 900 ofzo) ik zei tegen haar je ging toch sparen voor een vespa? (want die wil ze heel graag) lacht ze me uit en zecht ja maar wat denk jij? dat ik die BB zelf moet betalen?! dat doen mijn pappie en mammie wel!
nouja zeg!

natuurlijk komt dit voort uit jaloezie... maar ik vind het gewoon asociaal hoe sommige 'rijken' mensen andere de grond in drukken...

ik heb zelfook een meisje in mijn klas en dat is ook een verwend kreng met een pony van haar pappie gekregen en de nieuwste duurste telefoon (ik heb ook een bb maar da is een curve 8500 en die heb ik zelf betaalt) en dan zeg ik een een keer tegen mijn bff dat ik ergens niet mee heen kan omdat wij het geld daarvoor niet hebben omdat wij al best veel dieren hebben (zie profiel) en dan komt zij langs ja mijn pappie betaalt dat gewoon voor mij want het gaat zo goed met ons bedrijf daar word ik ook soms gek van
maar ik trek het me niet aan

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:05

X

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:53

ik heb sinds november eigen paaardje sinds ik die heb ( ik heb em wel gehad van mijn moeder maar met de reden dat ik hem doormoet trainen voor school ) maarja sinds ik hem heb moet ik gewoon alles zelf betalen ik heb 3 banen 2 ochtend kranten wijken en 1 als bediening in een restaurant als ik iets wil hebben voor hem nieuw bitje of hoofdstel of wat dn ook moet ik het zelf betalen . mensen die zeggen mijn pappie en mammie doen dat leven vaak niet in de werkelijkheid.
dat soort mensen kunnen nooit een paard GOED onderhouden wand die hebben gewoon geen verantwoordelijkheid.

ik heb er meerdere bij mij op school van me mammie koopt dat voor mij of me pappie betaalt dat wel.
nou das fijn voor hun maar vind je echt niet zielig als je later komt uithuilen van ik kan geen baan vinden wand ze vinden dat ik te weining kan en te verwent ben :P en dan kan je lekker k=bij oemand anders janke

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 20:38

dat bedoel ik maar XD

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:29

charmedxlove schreef:
ik heb sinds november eigen paaardje sinds ik die heb ( ik heb em wel gehad van mijn moeder maar met de reden dat ik hem doormoet trainen voor school ) maarja sinds ik hem heb moet ik gewoon alles zelf betalen ik heb 3 banen 2 ochtend kranten wijken en 1 als bediening in een restaurant als ik iets wil hebben voor hem nieuw bitje of hoofdstel of wat dn ook moet ik het zelf betalen . mensen die zeggen mijn pappie en mammie doen dat leven vaak niet in de werkelijkheid.
dat soort mensen kunnen nooit een paard GOED onderhouden wand die hebben gewoon geen verantwoordelijkheid.

ik heb er meerdere bij mij op school van me mammie koopt dat voor mij of me pappie betaalt dat wel.
nou das fijn voor hun maar vind je echt niet zielig als je later komt uithuilen van ik kan geen baan vinden wand ze vinden dat ik te weining kan en te verwent ben :P en dan kan je lekker k=bij oemand anders janke

Ahum, een beetje iedereen over dezelfde kam scheren, much?
Ik heb 2 eigen paarden. Ouders betalen idd het stalgeld, materiaal, en m'n jonge breng ik deze zomer uit op wedstrijd dus heb wat rijkleding extra nodig.
Maar 'mammie en pappie' zeggen, kijk, jij wou paarden, jij verzorgt ze. Jij rijdt, jij zadelt op en af en kijkt welke verzorginsproducten je nodig hebt.
Als ik niet de verantwoordelijkheid heb van voor mijn paarden te zorgen, komen ze de stal niet uit.
Als ik niet m'n lessen regel en m'n school enz, gaan zij het niet voor me oplossen.
Ben ik verwend? Ja misschien wel ja.
Maar ze werken hard om me dit te kunnen geven, en ze genieten er zot hard van als ze mee kunnen naar de paardjes.

Maar ik krijg natuurlijk ook geen dingen die ik niet nodig heb. Ik heb 1 setje getjes, 2x4 bandages, 2 zadeldoeken/ paard.
Heb niet veel meer nodig dan dat, toch?

En m'n telefoon heeft kuren, maar het is m'n eigen schuld.
Moest hem maar niet in het zwembad laten vallen.
Dus ik krijg geen nieuwe telefoon, moet sparen.
Ben al bezig sinds de paasvakantie, for your information.

Met het beetje geld dat ik verdien in mijn vakantiejob, die ik overigens snel vond.
Als je wil werken, vind je werk.
Als ze dus neuten dat ze geen werk vinden, is het een teken dat ze teveel verwachten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:01

ik krijg vaak te horen van mensen waarom ik thuis geen paard heb. En ik moet eerlijk zeggen deze uitspraak komt vaak uit de mond van mensen die zelf niet veel met paarden hebben of juist meisjes die wel een eigen paard van mamie en pappie hebben gekregen. Volgens mij hebben deze mensen vaak niet door wat er allemaal bij komt kijken.
Ik woon namelijk wel achter af. Me opa is naast zijn werk altijd boer geweest en heeft dus een boerderij met veel land. Mijn ouders hebben hier een stukje van gekocht en ons huis er opgebouwd. Nu mogen we niet klagen maar we hebben het zeker ook niet heel breed qua finacieen. Het paard zou ons in de maand wat minder kosten dan bij sommige anderen omdat hij gewoon thuis zou kunnen staan en we dus geen stalgeld hoeven te betalen. Maar we hebben de opstartkosten al niet zomaar ergens liggen dus geld voor het paard en toebehoren maar ook voor een stal, we hebben namelijk nergens een stevige hoge schuur waar makkelijk een stal van te maken is. Het weiland is al die jaren door me opa gebruikt, zo is dat afgesproken in het koopcontract. En die beste man heeft het nou niet super onderhouden, er staat meer onkruid (en dan vooral paardenbloemen en boterbloemen) dan gras dus daar moet wat aangedaan worden. En daarnaast is de huidige omheining laag en van prikkeldraad daar moet dus ook zeker wat aan gedaan worden. En ja als je dan toch bezig bent een bak is ook wel fijn. Maar goed om het hier thuis 'paardenklaar' te maken moeten ik eerst nog lang doorsparen. Daarnaast kost een paard in onderhoud ook nog wel wat; het moet voer hebben (en we hebben wel land maar niet genoeg om van ons land te kunnen hooien, dus hooi stro/vlas moeten allemaal gekocht worden) hoefsmit, wormkuren, inetingen, lessen enzovoort. En daarnaast wil ik het paard niet alleen houden dus zal hij of zij een vriendje of vriendinnetje moeten krijgen. Hierdoor kun je de onderhoudskosten al zo beetje verdubbelen. Een paard kost in de maand aardig wat en dta realiseer ik me maar al te goed. Ik zou wel een paard kunnen nemen maar dan moeten alle dubbeltjes om gedraaid worden en zit er een vakantie niet zomaar in. Dit is vind ik niet eerlijk tegenover het paard want als hij dan wat heeft hebben we niet meer zoveel kunnen sparen en is er dus geen buffer. En daarnaast vind ik paarden heel leuk, maar ik haal ook veel plezier uit mijn verzorgpaard en een eigen paard komt wel een keer als ik heel zeker weet dat ik genoeg geld heb voor het paard maar ook genoeg dat ik zelf nog leuke dingen kan doen.

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:41

Ik vind het belachelijke opmerkingen, ik hoor ze soms ookwel, maar dan zie je wel wat voor type mensen het zijn :P

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:28

Dat is idd ronduit belachelijk. Mijn ouders hebben ook genoeg geld om een paard voor me te kopen en alles te betalen. Echter ga ik volgend jaar naar de 5e klas van het atheneum, en dan heb ik gewoon geen tijd voor een paard.
Een paard kopen is één, maar er genoeg tijd en aandacht aan besteden kost ook veel moeite en dat is wat de meeste meiden die zoiets zeggen niet beseffen.

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:05

Ik vind het een erg rare opmerking. Wat heeft dat er nu mee te maken. Sommig mensen hebben het geld niet, hebben niet genoeg tijd of willen het gewoon niet. En willen 1 of 2x per week gewoon lekker paardrijden.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:13

Ik vind het ook rare opmerking. Mijn ouders hebben mijn pony's dan wel betaald, maar ik verzorg en betaal de verzorging ook zelf. Als het echt nodig is, dan springen ze bij, mijn paard heb ik wel helemaal zelf betaald.

WouterSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:08

ik vind dit hele rare opmerkingen altijd, ik heb nou net gelijk dat mijn ouders het kunnen betalen, maar dat zit bij lang niet iedereen zo!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:20

Ik heb mijn pony van mijn ouders gekregen, ik heb mijn 1e paard van mij ouders gekregen..
zij hebben alles betaald.. tot Sammie zei "ik wil niet meer naar school" toen zeiden mams en
paps, dat is goed.. maar dan ga je werken.. en dan mag je van dat geld zelf je paard onderhouden,

dat heb ik gedaan.. ALLE kosten zelf betaald.. en ik heb NOOIT op anderen neergekeken.. ik was
juist altijd aan de wandel met de manegemeisjes. Werd daarom door de "hebbe-hebbe-kindjes" stom
aangekeken. Want wij waren beter.. nou.. als ik maar lol heb.

Mijn 1e paardje is afgelopen december ingeslapen.. en ik heb godzijdank een lening kunnen regelen
om een nieuw paardje te kunnen kopen waar ik nu krom voor lig (nouja.. ik betaal thuis niets..
maar wel al mn centjes gaan naar onderhoud + afbetalen) Maar voor mij is het het waard.

Overigens hebben mijn ouders ook krom moeten liggen om mij al die jaren pony en paard te laten
rijden.. maar ik jankte de hele boel bij elkaar als ik in de manegeles van "mijn pony" (manegepony)
moest dus toen besloten ze maar een eigen pony voor me te kopen dan ipv. 2x in de week manegeles :=

Was ik verwend? Jazeker.. maar ik ben nooit zo opgevoed.. ben altijd erg dankbaar geweest en heb
nog nooit een dagje stal overgeslagen. Al stond mn paardje dankzij iemand anders op de wei ging ik
er nog heen om hem schoon te gaan poetsen als hij eruit kwam.

Wat ik wel merk is dat veel meisjes naar me opkijken.. en stiekem is dat wel leuk.. maar ik probeer ze
er toch bij te betrekken door een praatje te maken oid. Sta nu op een dure stal en hier worden
geen manegelessen gedraaid.. waardoor ik meer "ruimte" heb om te trainen en dat vind ik fijn.. maar
merk het zelf in mijn portemonnee.. of het leuker is? Nee.. ik vond kletsen met iedereen wel leuk.. merk
hier toch wel dat er ook best wel wat mensen zich "te goed" voelen omdat ze rijker zijn dan ik. Maar
goed.. met de meesten kan ik ook wel kletsen.. en al waren die er niet maakte mij het ook niet uit..
want ik kom toch voor mijn paard.. :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:31

Tja...

Hier ook thuis nooit breed gehad. Nooit geld genoeg gehad om dus een paard maandelijks te onderhouden. En ach, als je dan graag een eigen paard wilt hebben, waar een wil is, is een weg. Ik heb op mijn 16e een hele zomervakantie enorm hard gewerkt (lees hele dagen in het bloembollenveld gestaan, of in een schuur fabriekwerk gedaan) en toen heb ik mijn eigen pony uit Portugal laten importeren (naar Nederland toe, natuurlijk. Heb hem alleen via een email gezien) en laten castreren. Nu staat hij al bijna een jaar in Nederland.....

Van de import, castratie tot de stallingkosten, alles heb ik/betaal ik zelf. Ik werk nu per week 10 uur om hem te betalen, en red het makkelijk. :j

Dus, niet gaan zeuren, waar een wil is, is een weg. :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:33

Vind het maar rare opmerkingen hoor :n

Al heb ik ook op een manege gereden waar kinderen met een eigen paar zichzelf 'meer' voelden als kinderen zonder eigen paard.
Vind dat soort kinderen eigenlijk niks aan. Die altijd maar alles van pappie en mammie krijgen. Bijvoorbeeld duur sportpaard waar alle knopjes al op zitten, dure rijkleding en dure spullen voor het paard. Ook nog de meest luxe stalling en dure privelessen. Allemaal op kosten van de ouders.

Heb mijn paard bijna helemaal zelf betaald. Verder heb ik de castratie en het vervoer zelf betaald. Ook hoefsmid, DA, stalling en lessen moet ik zelf betalen. Mijn ouders zijn nu eenmaal niet rijk. En al zouden ze dat wel zijn, dan nog zou ik m'n paard zelf willen onderhouden. Het is immers mijn paard en niet dat van m'n ouders ;)

Elly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:55

erg rare opmerkingen..

ik heb sinds 1,5 maand een eigen paard. Maar ik heb echt geluk gehad. want ik heb hem van school gekregen(is al een vrij oud paard) en gelukkig mocht hij gratis bij mijn andere 2 verzorg paardjes staan, zolang ik daar maar de anderen bleef rijden en verzorgen, stallen uitmesten ect.. ;)

maar anders had ik nooit een paard gehad! want daar hebben we thuis gewoon het geld niet voor.. /3

voer, hoefsmid en da moet ik allemaal zelf betalen.. maar dat vind ik helemaal niet erg. het is tenslotte mijn paard. niet die van mijn ouders..