Epplejeck of Divoza

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wilkje

Epplejeck of Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 17:05

Ik wil eigenlijk dit weekend op pad voor leren rijlaarzen voor m'n dochter. Zij heeft erg forse kuiten, dus waarschijnlijk worden het laarzen van Mountain Horse (extra wijd). Ik hoop in ieder geval dat die gaan passen. Misschien zijn er ook wel andere opties

Nu twijfel ik of we naar Divoza in Heteren moeten of naar Epplejeck in Zwolle. Ik zoek in ieder geval een winkel met een zeer breed assortiment. Divoza is al bekend, maar Epplejeck is me nog volkomen vreemd. Is dit vergelijkbaar met Divoza?

aerdenhout1

Re: Epplejeck of Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:08

Hier word op stal heel veel via Epple jack gekocht bij de pensionklanten. ER zit er een redelijk dicht bij, vandaar!
Maar Divoza heeft ook een goede naam volgens mij.
Ik zou gaan voor de winkel die het dichtste bij zit. Lukt dat niet ga je verder weg.

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 17:15

Het is allebei zo'n 70 kilometer. Divoza is een mooie, grote winkel met een breed assortiment. Ik ben eigenlijk erg benieuwd of Epllejeck in Zwolle ook zo groot is. Op de site van Epllejeck staat een veel kleiner assortiment laarzen dan bij Divoza. Maar misschien staat ook niet alles erop. Ik ben benieuwd!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:20

Ik ga zelf altijd naar EJ, maar dat komt omdat ik ook in Zwolle woon. Ik ben weleens in Heteren geweest en volgens mij is daar het assortiment wat betreft schoenen, laarzen e.d. wel groter.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:25

Qua winkel is EJ niet zo groot, toevallig laatst voor laarzen bij EJ geweest. Ze kunnen wel alles bestellen en de service is top!

DAAR kan Divoza nog wat van leren, ik zou een grote aankoop ( ik vind laarzen wel een grote aankoop) nooit meer bij Divoza kopen. De service is bar en bar slecht als er iets niet goed is met je product. Ook de kennis van het personeel is niet je van het.... Dit gaat dus om Heteren....

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:27

De EJ is hier in Eindhoven wel groot, ben in Zwolle nooit geweest. Divoza ken ik ook niet echt, ja, van naam.
Maar ik weet inderdaad wel dat wat op de website staat, niet het hele assortiment van EJ is, in de winkel hebben ze veel meer.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:32

De EJ in Eindhoven is inderdaad groot en hebben best veel aan laarzen!
Zijn die winkels niet allemaal gelijk qua assortiment?

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 17:47

Tja, ik weet dus niet of het assortiment overal gelijk is. Op de site heeft Divoza veel meer laarzen! Service is natuurlijk ook heel belangrijk en ja, laarzen is een behoorlijke aankoop. Ik blijf twijfelen. Gelukkig kan ik er nog een nachtje over nadenken...... Als het nou om mezelf ging, zou ik het niet zo erg vinden om een keer voor niets te rijden, maar het gaat om mijn dochter. Ze kijkt al heel lang naar leren rijlaarzen uit. Haar vorige waren van Divoza (Mondoni), maar deze houden het niet zo heel lang vol. Daarom maar eens naar anderen uitkijken.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:47

Ik zou naar EJ gaan.....

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:49

Veel succes met de zoektocht! :D

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:12

Ik vind zelf Divoza het fijnst :D

whitney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:16

ook ik zou voor divoza gaan!

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:31

Nou ik ben ook niet te spreken van de service van EJ zwolle... de mensen daar moet je echt bij de kassa wegsleuren om iets te vragen en als je dan iets vraagt, weten ze het niet, moeten ze het navragen of geven ze een zeer kort en sjagarijnig antwoord en lopen weer terug naar de kassa om daar met elkaar te kletsen. Weinig op voorraad, alles moet zowat besteld worden, en dan moet je weer terug komen als het een keer binnen is... zon 2 - 3 weken later, maar kan ook 4 of 5 weken zijn, ligt eraan wanneer de vracht weer eens binnen komt...... Ga echt NOOIT meer naar EJ. (nu 2x in Zwolle geweest, maar NOOIT NOOIT meer)

Divoza is ook niet altijd super met hun service, maar in ieder geval beter dan EJ. Als er iets niet op voorraad is, kunnen ze het bestellen en kun je kiezen of je het ophaalt ofdat het direct naar je opgestuurd wordt (althans in Enschede) dus dat vindt ik betere service!
Divoza heeft ook leuke laarzen voor dikke kuiten, heb zelf kuitmaat 43, dus ik zou voor Divoza gaan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:40

Ik ga zelf altijd naar Divoza, gewoon omdat het maar een paar kilometer rijden is. Ik vind het een ontzettend fijne winkel, nog nooit slechte service gehad daar, wel eens een rare opmerking van iemand die mij niet hielp. Maar ach, ene oor in, andere oor uit.

Maar wat het assortiment betreft, is er volgens mij weinig verschil tussen EJ en Divoza, de een is op het ene vlak goedkoper, de ander op een ander vlak.
Toevallig vorige week laarzen van Divoza gehaald (weliswaar met een koninginnedagskorting van 25%), maar de vaste prijs daar is 360 euro, dezelfde laarzen zijn bij EJ 370 euro.
Maar zo zal Divoza het andersom hebben.

Verder ben ik nogal gek op de acties bij Divoza, zeer regelmatig komt hier een briefje door de deur, met kortingstickers, of een andere kortingsbon. Ook via de mail.
Wat dat betreft, als je vandaag gaat of morgen, kijk even op de site van Divoza er is vandaag en morgen 15% korting op een product naar keuze.

Ohja, als je voor leren laarzen gaat, ze zijn geen laarzenwinkel (beide) dus de kans dat de laarzen in de maat van je dochter meteen aanwezig zijn, is niet meteen aanwezig. Ze bestellen beide wel gewoon voor je.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:40

Ej in Zwolle heeft niet zo'n heel groot assortiment kwa laarzen, maar ze kunnen wel veel bestellen. :j

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:49

Divoza Heteren heeft veel meer liggen dan EJ in Zwolle. Ben met beide bekend maar zou dan voor Divoza kiezen.

Bestellen kan altijd, maar je wilt toch ook graag passen. Divoza heeft dan nog de service dat ze het portovrij naar je opsturen in het geval dat ze het niet hebben liggen. Geen idee of dat bij EJ ook zo is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:57

Divoza en EJ zijn hier allebei ver vandaan. Dus dat is voor mijn keuze niet bepalend. EJ vind ik "moderner, sneller", qua inrichting, acties etc. Divoza degelijker.
Voor laarzen gaat mijn keuze niet uit naar een van deze beide, maar naar een kleinere zaak waar de laarzen op maat geleverd worden. Bijv. Cavallo's. En dan heb ik het idee dat er bij een klenere (speciaal)zaak de kans groter is dat iemand met verstand van zaken je helpt, dan in zo'n grote zaak. Bovendien is de service ook vaak net ietsjes beter.
Voor sjabrakjes, dekens, jasjes etc. maakt het niet veel uit.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:34

De Epplejeck in Zwolle is niet groot qua assortiment, Divoza in Heteren wel, ik ga dan eerder naar de Divoza. Daarnaast kunnen ze bij Epplejeck wel bestellen maar weet je nog neit zeker of de maat precies goed is. Wat ook een optie zou kunnen zijn wanneer je geen fijn passende leren rijlaarzen vind is om bij Lipica laarzen te bestellen. Zijn iets goedkoper dan de Mountain Horse, erg goed van kwaliteit alleen een wat langere wachtlijst.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:36

Divoza is een hele mooie winkel, hebben veel laarzen staan. Maar over de service ben ik niet altijd tevreden :n

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:39

ik weet niet hoe het zit met divoza/ EJ , maar heb ook erg dikke kuiten en paste in bijne geen enkele leren laar in... Heb er nu van Petrie en die zitten als gegoten, stonden gewoon tussen de andere maten in de winkel!! Nu woon ik wel in Belgie en weet ik dus niet hoe dat zit daar bij jullie :o

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 13:49

We zijn net terug van Divoza en hebben een paar passende Mountain Horse laarzen gevonden!!!! Het mooie was dat we met de bon van internet daar ook nog eens 15% korting op kregen.

Volgende keer zal ik de Epplejeck in Zwolle eens gaan bekijken. Ben nu toch wel benieuwd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:51

Fijn dat jullie goed geslaagd zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:41

Ik heb zelf laarzen van mountainhorse besteld bij agradi.nl. Heel goed mijn kuiten opgemeten en de laarzen pasten precies! Ook ik heb nogal stevige kuiten :)

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:27

Fijn dat jullie geslaagd zijn!
Hier ook alleen ervaringen bij Divoza, en 1x een online bestelling van EJ.

Bij Divoza nog nooit online iets besteld, of iets waarvoor ik de serivce nodig had :)

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:07

Geef mij maar Epplejeck.
ik vind de meeste meiden bij Divoza niet deskundig en heel arrogant. Zelfs aan de koffietafel bij Divoza hoor je dat ze alleen voor de aanbeidingen komen en verder van die winkel balen.