Als je paard jarig is .....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

edith2

Als je paard jarig is .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:10

Dat zette mij aan het denken. Mijn lieve knollie is vandaag jarig en is 5 geworden *\o/* . Nu ben ik niet het type dat ballonnen in het weiland 'hangt' en slingers over het hek maar toch; wat extra lekkers krijgt ze zeker wel! Hoe doen andere bokkers dat? Gaat het ongemerkt aan jullie voorbij of .....?

Laura_x_

Re: Als je paard jarig is .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:14

Ik doe er eigenlijk niet veel aan, als ik eerlijk ben ;) Elke dag is een feest bij mijn paardje :+

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:16

Die van mij is vandaag ook jarig :D Is vandaag 8 geworden :D

Ik ben ook geen type die de boel gaat versieren ofzo maar neem hem wel even een appel mee ofzo :P

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:17

Die van mij is net jarig geweest (22 mei) en ik heb een paardentaart voor hem gemaakt. Die van mij kan soms echt een angsthaas zijn, dus was zijn verjaardag wel de uitgelezen mogelijkheid om slingers op te hangen (vooral ook omdat het lekker waaide op die dag). Waar hij normaal een meter in de lucht springt voelde hij zich nu heel stoer en binnen een uur lagen de slingers dan ook in kleine stukjes door de wei, hij had ze er vanaf gebeten.

listiglistje

Ik vergeet zijn verjaardag altijd :o maar hij wordt iedere dag genoeg verwent ;)

Mi_Amore

Ik sta eerlijk gezegd ook niet stil bij de verjaardag van mijn paarden :')

Die krijgen elke dag al lekkers haha :D

Maar als je toch eens lekker gek wil doen,
geef je paard een slobber met wortelen, appels, een suikerklontje etc.

Maar niet in een enorme hoeveelheid of je paard krijgt kramp :')

Hepento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:22

Die van mij werd gisteren 22, heb m na mn werk ff een appeltje gebracht en een extra knuffel gegeven

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:23

Kan me zo voorstellen dat is sommige situaties paard's verjaardag vergeten wordt! Bijv. meerdere paarden of als meer als prof met je paar/paarden bezig bent. En nee, inderdaad niet overladen met appels, wortelen of suikerklonten dat lijkt me duidelijjk!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:24

Mijn verzorgpony is gister 14 geworden en ik wilde wel der stal versieren, maar helaas we hadden geen slingers meer of die lagen ergens hooooog in het huis dus toen had ze pech.

Ze heeft een appeltje gekregen, dikke knuffel en een nieuw halster :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:28

Vorig jaar had ik een mooie lekkernij gemaakt voor Willem, een rond brood oud laten worden, bovenkant van de kap er af gehaald en uitgehold. In het brood muesli en parten appels en stukken wortels gedaan en de kap er weer op. Mijn oude merrie wist precies wat ze er mee aan moest, nou Willem stond te blazen in de hoek van zijn stal naar het brood. Hij moest er niets van weten, op een gegeven moment de kap eraf gehaald en toen hij doorhad dat het eetbaar was kwam hij wel.
Dit jaar (vorige week) een slobber gemaakt met een 1 erop in wortels en een 0 in parten appel. Dit was geen probleem, het was zo op. Ik vind het altijd wel leuk om wat te doen. Ze worden toch weer een jaartje ouder.

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:34

haha wij vergeten het ook altijd... de dag ervoor en erna bedenken we het wel, maar op de dag zelf vergeten we het vaak... maar ach, een paard weet het zelf ook niet toch?
(als we het onthouden krijgt ze wel een verwen dagje, lekker een ritje met paard en wagen, beetje extra musli en heel veel knuffels)

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:38

ik weet niet eens wanneer de pony's jarig zijn :D

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:41

Ik WÉÉT niet eens wanneer ze jarig is :P

Maar elke dag is een feest bij ons hoor :P

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:43

Haha, ja als je het niet weet, hoef je 't ook niet te 'vieren' :) Ik denk trouwens dat 1 juni van mijn paard ook een tikkeltje fictief is! Toendertijd waarschijnlijk spontaan verzonnen omdat alle paarden aan een paspoort moesten. Maakt mijn niet uit hoor, ze zal het me niet kwalijk nemen alsi k er een paard dagen naast zit!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:50

ik dacht dat mijn paard verjaarde op 5 april. Hem die dag verwend met een slobber, appel etc. Blijkt dat meneer de 23e april verjaart :+
Van mijn pony weet ik het niet, zelfs de exacte leeftijd niet. Toen we haar kochten was ze 4, maarja bij van die boertjes zijn alle pony's 4 :Y)

nienketippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:45

hahah toen ik diit las dacht ik ojaa me paard is vandaag jarig op zen verjaardag ga ik vananvond rijden en dan krijg die naar les les slober brokken muslie en haver wortels en brood dus ff lekker verwennen
hij word vandaag 6 jaartjes

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:52

Hier iemand die wel de stal versierd :o :o

Ik heb al een paar keer de stal versierd bij verjaardagen van de paarden. Vorig jaar zelfs had mijn huidige paard kaartjes gekregen! jaja, van mijn zussen :P deze heb ik aan de stal gehangen.

Dit jaar heeft hij geen slingers gekregen omdat ik net verhuisd was. Had alleen een briefje aan zijn stal gehangen :)

Ik weet dat het "over the top is" maar zo ben ik nu eenmaal. Vindt het echt leuk om te doen, en mijn paard? ach die vindt het allemaal wel best

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:33

Ik heb eens van iemand gehoord dat ze een worteltaart gemaakt had, heb alleen geen idee meer hoe ze dat gedaan heeft :P

En voor de rest gewoon verwennen, slingers ophangen en iets doen wat het paard leuk vind lijkt mij :)

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:18

Iedereen waar hun paard vandaag van jarig zijn gefeliciteerd! Onze paarden zijn toevallig een dag na elkaar jarig en ik heb een sjabrak met bandages voor ze gekocht ;) :p en natuurlijk een bak vol met wortels en appels gevoerd

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:23

Ik doe eigelijk niks met de verjaardag van mijn paardje.
Hij lust niks behalve hooi en gras dus ik kan hem nergens blij mee maken :+

coke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:34

Mijn dochter denkt elk jaar aan de verjaardag van haar paard en (vroeger) pony. Ze ging een keer met haar pony op wedstrijd (toen deze jarig was) en heeft die toen een slinger om zijn hals gedaan met het los rijden. Ze wilde deze afdoen voordat ze de ring in moest, maar degene voor haar viel uit en toen ben ik naar de jury gelopen dat we eraan kwamen omdat ze de slinger nog van de hals van de pony moesten halen. Zegt de jury oh laat die maar zitten want ik vind het er wel mooi uitzien en ook de jury kon er de lol wel van in zien. Zo heeft ze haar proefje met slinger gereden. Leuk toch

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:36

neej ze krijgen dan fruit salade :D
laatst heb ik 3 appels 2 peren een banaan sinasappel kiwi en wat wortels en een pak lange vingers in een ton gegooit klein gesneden natuurlijk! brokjes er door en feestmaal was klaar!

mijn veulen kreeg toen ze 1 werd der eerste slobber met wortel en appel

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:36

Mijn pony haar precieze geboortedatum is niet bekend, alleen het geboortejaar. Dus moet ik haar maar iedere dag verwennen, haha ;)

Van een stalgenootje was het paard jarig op een dag dat zij niet naar stal kon komen. Voor dat paardje heb ik toen wel een taart gemaakt van brood, zemelen, muesli, appeltjes en een paar kleine worteltjes als 'kaarsjes.' Daar heb ik nog wel ergens foto's van, was erg leuk om te geven.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:45

Mijne is 25 mei 1 geworden :)... Helaas ben ik op stage in Frankrijk en kon ik het niet vieren...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:47

Zet op Hyves neer :D en that's it maar in 2013 wordt ie 30 ik denk dat ik dan wel slingers ophang in zijn stal en mijn stalgenoten op wat lekkers tracteert dit is toch wel een geweldige leeftijd