Ik ben alweer bijna twintig jaar en niet achterlijk; ik ben op de hoogte van de verantwoordelijkheid, de maandelijkse vaste en variabele kosten en heb een lijst gemaakt met benodigdheden. Ook heb ik al contact gehad met een aantal pensionstallen. De stalling zal +- €240 per maand zijn en is +- 20 min. rijden (geldt voor alle stallen waarmee ik contact heb gehad). Ik ben geen fanatieke wedstrijdruiter, dus met een buitenbak en voldoende uitrijmogelijkheden ben ik tevreden.
Over een paar weken ga ik afrijden, koop ik m'n auto en ga ik voor m'n E rijbewijs. Ik woon nog thuis (en hier zal ik tijdens m'n studie blijven wonen) en hoewel m'n ouders me steunen en aangegeven hebben te willen bijspringen als ik het niet red of een keer naar stal te gaan als het mij niet lukt, is het wel de bedoeling dat ik het paard zelf ga onderhouden (met mijn huidige baan is dit dan ook mogelijk). Mijn ouders zijn overigens absoluut geen paardenmensen. Verder ken ik genoeg mensen die mijn pony evt. zouden willen bijrijden mocht ik een bijrijdster nodig hebben.
Ik wil graag eerst alles geregeld hebben voordat het paardje komt. Dus mijn vraag aan jullie: hoe combineren jullie je eigen paard met je opleiding en hoe bekostigen jullie je paard? Wat voor baantjes hebben jullie? Tegen welke problemen loop je aan? Valt het tegen of juist mee? Krijg je hulp van je ouders, van een bijrijdster of sta je er alleen voor?

Graag alleen reageren als je een universitaire opleiding doet.

*En ja ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar vond ik alleen een topic over het combineren van een eigen paard met een MBO opleiding*