Calando voor het eerst @ bokt ( en wedstrijd debuut)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tuedelue

Calando voor het eerst @ bokt ( en wedstrijd debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 19:42

Hallo,
Het eerste topic van Calando.
Calando is een 3 jarige ( bijna 4) ruin, ik rijd hem nu sinds 2,5 maand voor de eigenaresse omdat deze zwanger is en Calando nog wel eens uitspatting heeft. Hij is bijna een jaar onder het zadel maar heeft tot dat ik hem begon met rijden niet intensief 'gewerkt'
Zijn afstamming is Ungaro x Zeoliet. Zoals je op de fotos kunt zien is hij nog erg weinig bespiering maar dat is logisch na pas 2,5 maand aan het werk te zijn. Bovendien is hij qua achterhand liever lui dan moe dus daar wordt hard a an gewerkt.
Ik ben me ervan bewust dat ik voor het mooie net te groot voor hem ben, maar ik rijd hem maar tijdelijk.
Er wordt gewerkt aan mijn houding dus hier ben ik me zeker bewust van, en nee helaas heb ik nog geen goud gevonden in de bak.
Nivo is dus ongeveer B
.
De eerste fotos zijn de tweede week in april helaas niet zo'n heel goede kwaliteit door het slechte weer.
De andere fotos zijn van concour in Roggel waar we hem meegenomen hadden om te kijken wat hij deed in de ring, hier zijn we niet gestart. die was begin Mei.

Het filmpje is van afgelopen weekend. Was een oefenconcour om te kijken of hij eventueel mee kon naar de officiele wedstrijden. Naast het terrein lag een spoor dus he was heeeeel erg eng en helaas was de bodem heel erg hard en lag de ring in een berg, maar goed we hebben er het beste van gemaakt en de resultaten overtroffen alles. Ik was 2x eerste met 202 en 207 punten ( filmpje is van de 2de proef van 207 punten). Beide keren kreeg ik commentaar dat ik maar een startkaart moest aanvragen en dat het wel ging lukken.

Ben benieuwd wat bokt ervan vind. Ik ben in iedergeval trots op de kleine man dat we dit al hebben bereikt na 50x rijden.

Fotos midden April
Afbeelding

Afbeelding

Fotos begin Mei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van afgelopen weekend
http://www.youtube.com/watch?v=lP0-6w6piKg

P.s bodyprotector is eigen keuze.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:51

bp eigen keuze? nou dat vind ik een heel verstandige keuze hoor! +:)+
ze is idd nog best heel erg schraal, maar dat komt vanzelf goed met verstandig voeren en rijden.
qua hoofd/halshouding vind ik de laatste foto heel ontspannen, afentoe bespeur ik nog een beetje een valse knik. (klopt dat?) achterbeen moet er natuurlijk nog veel meer bij maar dat komt vast ook goed.
veel plezier met haar! ga je d'r nog vaak starten of was het een probeerseltje?

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:54

Ik heb de proef helemaal bekeken en het ziet er heel erg netjes uit,
je teugels op sommige stukken misschien iets korter kunnen
nemen en je handen iets hoger houden, voor een nog netter beeld.
maar het ziet er echt heel goed uit wat ook wel aan de punten te merken is!

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:56

Ziet er al goed uit, leuke combi zijn jullie.
Ga je ook een startkaart aanvragen?

Ook ik lijk een valse knik te zien, maar kan er naast zitten.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:01

ja dat klopt met de valse knik, het liefste wil hij opgerolt en dicht bij je lopen ipv van netjes lengte te houden en je hand te volgen, gelukkig is het al stukken verbetert maar hij valt soms nog terug, denk dat dit ook met de kracht te maken heeft aangezien hij het echt moeilijk vind om wat hoger met lengte in de hals te lopen en van de grond af te lopen maar we trainen gewoon hard verder.

Nouja eigenlijk vond ik hem nog niet wedstrijd klaar en zou dit gewoon een eenmalig probeerseltje zijn, maar nadat ik van verschillende mensen nu al te horen gekregen heb dat ik maar moet gaan starten en dat het wel goed komt inclusief de jury's van afgelopen weekend heb ik toch maar de startkaart aangevraagd en ga ik eens kijken wat we er van bakken.

*Bedankt voor de reacties had niet zulke positieve reacties vewacht.

Tuedelue

Re: Calando voor het eerst @ bokt ( en wedstrijd debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 08:04

niemand meer?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:28

leuke combi, succes alvast samen :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:07

Ziet er al goed uit hoor voor zo'n jong beessie! Ga lekker zo door en gewoon gaan starten ;)

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:15

Ik vind het er in de proef netter uit zien als de training! Echt super voor zo kort!!!
Zeg, even een vraagje :P, heb jij ook last met die bodyprotector (ik heb dezelfde), dat het uiteinde onderaan je rug het zadel soms raakt?

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 20:18

ja in de training was hij echt nog heel slap, hij is mega vooruit gegaan in 1 maandje tijd, van heel veel gewiebel naar redelijk constant en een stuk actiever qua achterhand. Bp heb ik eigenlijk geen last van alleen af en toe als ik te enthousiast wil meedrijven met mijn zit in de stap.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:42

leuk dat je d'r verder gaat starten!
@mariellexxx:dan moet je even een stukje van de onderkant afknippen, de stof kan je weer aan elkaar naaien als je het eerst netjes doorknipt. met mijn oude bp had ik daar ook last van, mijn nieuwe niet meer.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:17

HAW ---> RIJ ITP
Aangezien dit een overzicht is met foto's van meerdere tijdstippen, en dit niet is toegestaan op HAW, verplaats ik dit topic naar RIJ ITP

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 09:36

ok sorry dat wist ik niet