Mijn ouders hebben een boerderij gekocht waar ik natuurlijk heeel blij mee ben, want het is niet zomaar een boerderij.. nee, het heeft stallen en weiland voor maar liefst 10 paarden! Zoveel willen wij er niet houden, dus we gaan inkrimpen naar 6 stallen (nu 13) en daarvan verhuren we er 4. Als je nog een stal zoekt omg. Harderwijk moet je maar pb-en voor prijs en adres!

Verder hebben we op ons land nog een 20x40 buitenbak. Dus je kunt je wel voorstellen: Ikke = happy!
Hier even wat foto's:
Dit is de boerderij vanaf de weg gezien, de voorkant dus. Hij is in totaal 11 meter breed en 14 meter lang. En die stomme schotels gaan wij er natuurlijk afhalen want dat ziet er niet uit en mag ook niet van de gemeente (jaja, het is een Rijksmonument!). Wij nemen gewoon kabel

Dit is de achterkant van de boerderij, dus gezien vanaf de stallen en vanuit de wei. Die paardenvrachtwagen is (helaas) niet van ons

En dan nog eentje van de zijkant, dit is de zijkant van de 'achtertuin', de andere zijkant is niet zo boeiend. Degene met een goed oog voor rieten daken (

Als je het erf op komt rijden heb je aan de linkerhand meteen een garage: dit is de garage van 13 m lang!! Hierin zijn nu 4 ponystallen gebouwd, maar wij gaan er weer gewoon garage van maken met eventueel een deel als kippenhok. Links van de garage zie je een stukje omheind land wat goed als kippenhok kan dienen

Dit is de grote wei, het achterste deel van de wei hebben we geruild met de gemeente tegen een (veel groter) ander stuk wei aan de andere kant van de bak (rechts op de foto). Deze wei wordt dus ong. 1/3 van wat ie nu is en komt aan het voetbalveld te liggen. (zie je nu ook al op de achtergrond)
Dit is m'n rijbak, hij is 20x40 maar wordt door grondruil met de gemeente ong. 2 meter korter, dus dan issie 20x38, nouja, dat scheelt ook niet zo veel.. Hij is nu nog lekker begroeid, maar ik ben hard bezig met proberen al het onkruid eruit te krijgen. Ook staat daar m'n hindernismateriaal, 4 staanders met lepels, 4 balken en een zooi halve balken

De veldschuur met hooizolder: hierin zijn 9 stallen gevestigd, 3 bij de groene deur en 6 bij de witte deur. De 3 stallen bij de groene deur gaan we weghalen en daar komt een overdekte afspuitplaats, een kantine'tje, een wc, eventueel een wasmachine enz. wat faciliteiten voor de pensionklanten (en mezelf

Links op de foto zie je mij en rechts de makelaar

Dit zijn dus die 6 stallen achter de witte deur, rechts 3 en links 3. Ze zien er allemaal anders uit en zijn allemaal van ander hout gemaakt, maar als ik straks wat centjes verdien met de stallenverhuur ga ik ze allemaal in een dekkende beits of verf zetten zodat je er niks meer van ziet. Nog suggesties voor welke kleuren ik wel of juist niet moet nemen??? ik dacht zelf aan donkerrood met eventueel wat creme accenten

Hier zie je nog een stukje wei waar nu nog een puinhoop ligt

En nog even een fotootje van Nicky in onze bak (let niet op z'n 'ontspannen' toestand

Nou, leuk dat jullie even gekeken hebben en als je nog suggesties hebt voor de kleur van de stallen hoor ik het graag!
Liefs Ilse