Afgelopen maandag t/m vrijdag, ben ik met mijn man heerlijk 5 dagen naar Ameland geweest

Omdat ik wist dat Jantina daar woont

Bij aankomst op Ameland, zijn we eerst naar de VVV gegaan, waar Jantina werkt, omdat we nog geen hotel geboekt hadden.
Jantina vroeg, of ik het leuk zou vinden om de avond daarna, met haar mee naar het natuurgebied "de Oerd" te gaan, om Udinde, haar 2-jarige merrie te gaan bezoeken!
Natuurlijk vond ik dat hardstikke leuk

Op dinsdag besloten mijn man en ik om een fietstocht naar de oost kant van het eiland te gaan maken. Op de heenweg reden we op het pad direct langs de zee en terug besloten we om het andere weggetje, achter de duinen te nemen.
Opeens zagen we een groep van wel bijna 40 paarden staan en had ik in de gaten dat we langs "de Oerd" fietste

Ik m´n fietsje aan de kant gezet en kijken of ik Udinde kon herkennen !! (ik had haar immers op de foto´s gezien

En ja hoor, ze lag op precies hetzelfde plekje, op net zo´n manier te kijken als op de foto´s van Jantina, dus dat kon niet missen: dát was Udinde

´s Avonds kwam Jantina ons ophalen, maar mijn man besloot om maar niet mee te gaan "met 2 dames die het toch alleen maar over paarden en bokt konden hebben"

Het is daar echt gaaf zeg; ik vind het een ideale plek om je paard in de opfok te kunnen neerzetten

Toen Jantina mij weer naar het hotel terug bracht, hebben we (mijn man ook

De volgende dag zijn we de andere kant van het eiland op gefiets. Aan de kant richting Vlieland, is een paardengraf.
In 1979, is er bij het te water laten van de reddingsboot (die door 8 paarden getrokken wordt) wat mis gegaan; men kreeg de lijnen niet los en zo zijn de paarden naar beneden de zee in getrokken en verdronken

Op woensdag zijn we het eiland voor een deel zig-zaggend over gefiets ! Niet zo lang als op de andere dagen, want we hadden inmiddels een aardig houten kont gekregen van al dat fietsen

Donderdag avond ben ik met Jantina en Isolde naar het strand geweest! Toen ik na veel omzwervingen eindelijk op de plek kwam waar Berber en Isolda stonden (mijn orienteringszin is niet bepaald goed te noemen

Jantina reed met Isolde naar het strand en ik er op m´n fietsje naast. Op het strand stond best een straf windje en Isolde was aardig fit, zodat Jantina besloot, om eerst maar wat voltes met d´r te rijden, zodat Isolde wat minder kolder in d´r koppie kreeg

Bij het aangalopperen, bedacht Isolde dat het wel eens leuk kon zijn om eens even lekker te gaan bokken

Maar... Jantina bleef er echt keurig op zitten

Het eerste stuk over het strand, hield Jantina ons wel aan de teugel vast, want madam was best wel een beetje "hibbelig" ("uhh... wat heb ik nou toch op m´n rug zitten

Daarna is Jantina op mijn fiets geklommen en ben ik met Isolde weer terug naar Nes gereden. Berber en Isolde werden die avond op een ander stuk wei gezet (bij Trees, de geit

Natuurlijk hebben we ook

De foto´s moeten dus helaas tot volgende week wachten

Jantina, hierbij nog een keer hardstikke bedankt voor alles, ik vond het echt geweldig