Gevallen, licht ging effe uit, nu hersenschudding

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Gevallen, licht ging effe uit, nu hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 19:56

Ging ik vandaag lekker een bosritje maken (dacht ik). Ging de eerste 3 kwartier ook heerlijk, lekker weer, paardje lief. Ga ik een stukje galopperen (handgalopje) en het volgende wat ik me herinner is dat ik bijkom in het gras naast het ruiterpad.
Ik ben gevallen! Maar, hoe of wat, dat weet ik niet. Dat stukje ben ik kwijt.
Paard er vandoor gegaan, ik probeerde te staan en te lopen wat dus niet ging door een hevige aanval van duizeligheid. Ben dus maar weer gaan zitten. Gelukkig had ik mijn mobiel bij me dus wilde ik de manege bellen.
Gelukkig komt er net een man aan die mijn paard voorbij had zien razen en op zoek ging naar mij. Die aardige man heeft mij samen met zijn vrouw naar het ziekenhuis gebracht, alwaar een lichte hersenschuddig werd geconstanteerd. Goddank mocht ik wel naar huis en hoefde ik niet ter observatie te blijven. Wel moet ik vannacht om de 2 uur wakker worden gemaakt.
Mijn paard is ook weer gevangen nadat ze 2 heel drukke 80 km. wegen heeft overgestoken en gelukkig is er niets met haar aan de hand. Aan het zadel te zien (zat onder het zand) zijn we samen gevallen, maar ik kan ht me niet meer herinneren. Gelukkig maar dat ik mijn cap ophad, want ik moet er niet aan denken hoe het anders af had kunnen lopen.
Nou, ik stop nu maar weer, want ik ga de leetters dubbel zien.

EEN CAP IS NIET STOM!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:16

Jeetje! dat is schrikken.
Ik rijd ook altijd met cap zo zie je maar paard hoeft maar te struikelen ookal is ie nog zo braaf.

beterschap en ik hoop dat je snel wat midner last van je hoofd hebt

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:18

Raar zeg, gelukkig zijn je paard en jij er goed vanaf gekomen!! Nouja ik bedoel het kon erger zijn, sterkte!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:37

Gelukkig is het maar een lichte hersenschudding, en mocht je naar huis. heb jij even mazel dat je een cap ophad. Hopenlijk ben je snel weer beter.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:37

Oeh, dat lijkt me eng zeg! Zeker ook om je een stukje gewoonweg niet meer te herinneren. Blij toe dat ik ook altijd m'n cap op heb.

Beterschap hoor!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:42

Fijn dat je je cap op had joh....wat had er anders gebeurd.......maarja heel veel beterschap he!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:45

Gelukkig dat je je cap op had! Ik ben vandaag ook gevallen, had ook een cap op Haha!. Veel sterkte verder met je hoofd. Ach gut

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:46

Zo! Wat moet je geschrokken zijn! En je paardje ook!
Echt goed van je dat jeje cap ophad! OK dan!

Veel beterschap nog! Ach gut

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:09

Poeh... je hebt een flinke smak gemaakt zo te horen!
Gelukkig zijn jullie er alle twee nog realtief goed van af gekomen!!

En ehh... je hebt helemaal gelijk: een cap is niet stom !! Sterkte Ach gut !!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:35

zozo dat is een naar verhaal... gelukkig is alles toch nog goedgekomen.

En inderdaad, wees maar blij dat je je cap op had Lachen

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 06:41

Dat is balen. Idd blij dat je een cap Rock-on, dudes! op had. In ieder geval sterkte de komende tijd. Doe rustig aan.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 07:20

Simmie schreef:
Ging ik vandaag lekker een bosritje maken (dacht ik). Ging de eerste 3 kwartier ook heerlijk, lekker weer, paardje lief. Ga ik een stukje galopperen (handgalopje) en het volgende wat ik me herinner is dat ik bijkom in het gras naast het ruiterpad.
Ik ben gevallen! Maar, hoe of wat, dat weet ik niet. Dat stukje ben ik kwijt.
Paard er vandoor gegaan, ik probeerde te staan en te lopen wat dus niet ging door een hevige aanval van duizeligheid. Ben dus maar weer gaan zitten. Gelukkig had ik mijn mobiel bij me dus wilde ik de manege bellen.
Gelukkig komt er net een man aan die mijn paard voorbij had zien razen en op zoek ging naar mij. Die aardige man heeft mij samen met zijn vrouw naar het ziekenhuis gebracht, alwaar een lichte hersenschuddig werd geconstanteerd. Goddank mocht ik wel naar huis en hoefde ik niet ter observatie te blijven. Wel moet ik vannacht om de 2 uur wakker worden gemaakt.
Mijn paard is ook weer gevangen nadat ze 2 heel drukke 80 km. wegen heeft overgestoken en gelukkig is er niets met haar aan de hand. Aan het zadel te zien (zat onder het zand) zijn we samen gevallen, maar ik kan ht me niet meer herinneren. Gelukkig maar dat ik mijn cap ophad, want ik moet er niet aan denken hoe het anders af had kunnen lopen.
Nou, ik stop nu maar weer, want ik ga de leetters dubbel zien.

EEN CAP IS NIET STOM!!


Wat lief van die man. EN DAT ZOUDEN MEER MENSEN MOETEN DOEN

Sterkte en beterschap!!!! Ach gut

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:53

een hersenschudding is echt vervelender dan je zal denken. Je moet het voorlopig echt heel rustig aan doen hoor!want anders blijf je last houden van hoofdpijn en dan zit paardrijden er voorlopig niet in.
in elk geval beterschap.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:18

Een leuke bijkomstigheid is, dat je nu zeker weet dat je hersens daarbovin hebt Haha! en geen zaagsel.....

Goed rusten hoor! Ook al is het een lichte hersenschudding, je moet het niet onderschatten!

Gelukkig dat alles verder zo goed is afgelopen.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 09:20

Dank jullie voor jullie medeleven.
Ik voel me vandaag al een stuk beter dan gisteren. Ben in ieder geval niet meer zo duf en dizzy als gisteren.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:35

Jeetje zeg wat erg! Gelukkig had je idd je cap op! Ik ben ong. ene jaar geleden van ene paard gevallen boven op mijn hoofd. Stom genoeg had ik geen cap op.... Heel erg dom, ik had er niet vele aan over gehouden, alleen een hele stijve nek door de klap maar sindsdien rijd ik ook NOOIT meer zonder cap op! En dat was nog wel in de bak ook!
Dus heb pas geleden een mooie veiligheidscap aangeschaft. Supergroot maar wel hele veilig. Haha!
Nee zonder cap, nooit meer.
Heel veel sterkte! :aai:

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:21

Da's wel even schrikken natuurlijk. Wel super van dei man dat hij je is komen zoeken en naar het ziekenhuis heeft gebracht. Gelukkig hebben jullie er relatief weinig aan over gehouden.
Sterkte...

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:59

De cap is misschien je redding wel geweest.

Ik heb zelf ook tijdens het rijden (in de bak) altijd mijn cap op.

Ik snap niet dat mensen hem niet opdoen:

*Je rijd niet voor piet leut
Iedereen heeft er een.

*Met wedstrijden moet je ook wat op je hoofd
Waarom thuis dan ook niet

*Sommige mensen vinden ze te warm
Tegenwoordig heb je zoveel cappen dat er echt wel een voor je bij zit

Zoals jij nu ook weer verteld ze redden toch echt je leven.

Ben blij dat jij en je paardje er niets aan over hebben gehouden.

Nu even rusten en bijkomen en dadelijk gewoon weer lekker rijden met je CAP op.

En die meneer is er eentje uit duizenden

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:05

Inderdaad goed dat je een cap op had!

Denk je er wel aan dat je cap nu waarschijnlijk zo'n dreun gehad heeft dat ie een eventuele volgende klap niet meer kan opvangen? Koop dus aub een nieuwe voordat je weer op je paard stapt!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 08:45

tamary schreef:
Inderdaad goed dat je een cap op had!

Denk je er wel aan dat je cap nu waarschijnlijk zo'n dreun gehad heeft dat ie een eventuele volgende klap niet meer kan opvangen? Koop dus aub een nieuwe voordat je weer op je paard stapt!


Jee.... daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zal mijn cap grondig na laten kijken door mijn ruitersportzaak.

Het gaat elke dag een klein stukje beter. Ben niet meer duizelig of misselijk. Heb alleen wel nog steeds hoofdpijn en alle spieren in mijn nek en hals zijn zo stijf als een plank. Ik hoop toch over een paar dagen mijn paarden weer zelf te kunnen rijden.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:20

Hoi Simone,
Ik zie nu pas dat jij het bent.
Was je met Djini in het bos dan? of met die andere?
Nou heel veel sterkte in ieder geval...
Enne wat goed zeg dat die man je is gaan zoeken dat komt niet vaak voor...
Groetjes,
Rox