bokt snob update?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:53

Kan het ook allebei Haha!????
Mn pony is het grootste varken van stal met zn baasje er bij. Zn baasje wil wel alles schoon hebben maar dat laat ze maar even aan de kaboutertjes over Haha!
Als de pony gepoetst is en gewassen dan gaat ie net zo makkelijk in de dichtsbijzijnde en vieste modderplas liggen. Ach baasje haalt het er toch weer af.
Ook met eten kan pony lief het allemaal niet schoon houden soms zit het eten zelfs op zn rug Verward Hoe die dat daar krijgt????
Maar ook voor een wedstrijd wil Falconnetje zich liever niet gedragen of schoon houden dan maakt ie gewoon zn stal open en ghaat hij naar het groenste en natste gras veld van stal en gata eerst liggen zodat alle vlegjes vies worden en op nieuw gedaan kunne worden en gata daarna zn buikje vol eten.
Maar als hij het land in moet wara iets minder gras staat dan in het andere land dan gata meneer gewoon stil staan en als het echt moet steigeren:D
Maar toch glimt deze pony als een spiegel en heet hij op zn papier 'Sanbuorster aldgils' en wint ie prijs na prijs Haha!
Haha! maar baasje kan er ook wat van! Loopt lekker rond met een kak-pikeur rijbroek met hoge band en een leren zitvlak en dara boven een pikeur vest ( wel in de aanbieding trouwens ) Haha! en een hele zwarte cap en natuurlijk voor de wedstrijden een pikeur wedstrijd jasje want dat kan natuurlijk niet ontbreken en natuurlijk een witte rijbroek met leren zitvlak!
Mara baasje heeft het nog geen 2 minuten aan en het kan allemaal weer in de was Haha!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:56

Ik denk dat ik de titel non-boktsnob ga winnen.
Ik HEB niet eens een paard, maar moet het doen met een afgedankt 20 jarig inteelt product (Elan x Elan) die ooit in een ver ver verleden ZZlicht heeft gelopen en daar nooit meer overheen is gekomen. Bruun staat dag en nacht buiten en staat tussen nog meer afgedankte of kapotte paarden in een weitje achteraf, zodat niemand door heeft dat dat stel ook in pension staan bij die mooie manege.

Ik heb momenteel 1 shabrak, 1 stubben zadel van, pak em beet, 15 jaar oud, een hoofdstel waar niet eens de moeite voor is genomen om een merk in te zetten. Ik heb alleen een oud model cap en mijn leren rijlaarzen heb ik bij gebrek aan moed weggegeven, omdat ze vreselijk zaten. Ik heb 2 rijbroeken, waarvan de ene maar af en toe past, dat hangt af van mijn gewicht Scheve mond

Dusss...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:05

yokie, mooie foto. Alleen mis ik de snob-cap. Haha! Sorry kon het niet laten.

Non-snob denk ik. Alhoewel wij onze teamkleuren bepaald hebben en wel in deze kleuren willen blijven, denk ik niet dat met onze enduranceuitrusting tot de snobs behoren Haha!

Verder hebben wij een oud veewagentje van 81 en is de plek voor de paarden meteen onze living. MAW we slapen in de wagen terwijl de paarden op paddock staan. Haha!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:19

nou Fasel, die paarse outfit voor je paard vind ik helemaal te gek hoor!!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:54

Nou ik dan ook maar even...
(mijn paard en ik gewoon tegelijk)

Eigenlijk is die van mij gewoon een ordinaire pony, maar hij is in de loop der jaren een beetje veredelt. Knipoog

Wordt elk jaar geschoren(en dan vooral met zo'n gelpadje nog over zeg maar). Ik rijd nooooit met bandages in een ander kleur dan mijn dekje. Mijn paardje heeft ong.100 dekjes en 100 dekens voor zichzelf alleen...(en dan als pronkstuk de geweldig eskadron zweetdeken met ruitjes van de sokken zeg maar Lovers ). En niet te vergeten de geweldige BR singel.

Mijn paardje en ik hebben een aparte clinic outfit(witte bandages, wit dekje met d-blauwe sierrand, mijn outfit helemaal afgestemd: witte rijbroek, dressuurblouse en d-blauwe bodywarmer). Dit hebben we dus alleen met clinics aan, voor wedstrijden is er een ander dekje(eigenlijk heb ik 3 witte maar eentje is werkloos).

Tja, wat zal ik nog meer eens vertellen...

Ik rijd naast mij eigen paard nog een nader paard. Heb leren rijlaarzen vrij snel gekregen(toen mijn voeten uitgegroeid waren) uhm...ohw ja, mijn sporen zijn van sprenger. Knipoog

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:08

Fasel schreef:
yokie, mooie foto. Alleen mis ik de snob-cap. Haha! Sorry kon het niet laten.



Geeft niets... je hebt gelijk. Alleen deze snob wannabee gaat natuurlijk niet haar foto 'verpesten' met een cap... en daar zij nog geen (op maat gemaakt) hoedje heeft.... Schijnheilig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:58

smurf schreef:
nou Fasel, die paarse outfit voor je paard vind ik helemaal te gek hoor!!!


Haha! Misschien toch wat snobistisch. PAars owrdt mijn trainingsoutfit. Onze wedstrijdkleuren worden blauw/geel. Fel blauw en geel to be more specific Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:13

Tja, dan moet ik ook maar melden wat mijn paard en ik hebben als B-startgerechtigde combinatie. (dus nog 0 wp)
Hij krijgt uiteraard pavo explosive te eten, staat in een ruime stal met onbeperkt hooi, overdag gezellig op de wei met uiteraard 1 van de zovele dekens op. Om zijn staart te beschermen zit er uiteraard een staartzak omheen. Naar wedstrijden krijgt hij ook nog een muts om zodat alles mooi blijft zitten. Hij heeft een op maat gemaakt kieffer zadel en meerdere hoofdstellen met uiteraard een k en k ultra aurigan dubbelgebroken bitje met gedraaid mondstuk. Aan zijn beentje uiteraard ludger beerbaum peeskapjes in de kleur bruin. Binnenkort komen er meerdere kleuren zodat ook die bij elk setje aangepast kunnen worden. Het vrouwtje heeft al een blauw/grijs anky setje bestaande uit rijbroek, bodywarmer en bloes met lange mouwen. Uiteraard ook een bijpassend sjabrakje. Sinds haar verjaardag is ze ook inmiddels in het bezit van een creme/aubergine kleurig setje met uiteraard wel een pikeur rijbroek. Ook hier weer bijpassende sjabrakjes. O ja, aan het zadel zit uiteraard ook nog een dure voorgevormde zachte leren singel.
En nu dan toch maar eens een keer winstpunten gaan halen Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:09

O ja, zo''n k & k aurigan argentaan weet ik veel bit heeft Raaki ook Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:17

Ik geef op B'elanna. Glimt als een spiegel, heeft een westernzadel, dressuurzadel, springzadel en een NH-Parelli-set. Voor alles bijpassende hoofdstellen met dure bitjes. Diverse dekens en spulletjes...

Maar de meest belangrijke reden om haar snobpaard van het jaar te maken is haar bijnaam.....

B'elanna wordt De Draak, maar vaker nog De BARONES genoemd. Slim, lui en eigenwijs. Bovendien gewend de lakens uit te delen in de wei. Doet ook regelmatig een poging om dat bij mensen ook te realiseren. Je bent tenslotte een kleindochter van Amor nietwaar? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:28

Anya vertel nog even van je jasje en of dat bij je shabrakjes past, dan maak je nog meer kans! Tong uitsteken Hihi

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:28

oh ja dit topic herinnert me er aan dat ik de gouden deurknoppen van de stallen nog moet oppoetsen Schijnheilig

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:28

Ik heb een varkentjespaard.. Die bij tijd en wijlen zwart uit de wei komt.. Hij is dus geen snob..

Zijn baas wel Haha! Ik heb twee zadels, tig shabrakken en dekjes, en mooie nieuwe spullen.. Mijn kast puilt uit van de troep Tong uitsteken Volgens mijn stalgenootje is het f*cking hypodrama bij mij in mijn kast, da's best erg *LOL*

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:34

Sonja schreef:
Anya vertel nog even van je jasje en of dat bij je shabrakjes past, dan maak je nog meer kans! Tong uitsteken Hihi


Hahaha vals mormel Haha!
Helaas ben ik iets minder snob in de jasjes department. Ik hou wel erg van mooie en dure spullen, Lanna heeft ook een moeilijk ruggetje om een passend zadel op te vinden en haar dekjes moeten van equitex zijn anders krijgt ze bultjes Tong uitsteken ,maar ik kijk niet zozeer of de dekjes bij de jasjes passen. Ik rij al een jaar in een echt dressuurprikkersjasje, met achterop een slidinghorse geborduurd (dit vanwege western en dressuurrijden).

Nee als er een snobpaard van het jaar moet worden aangewezen, dan moet B'elanna dat op eigen kracht doen Haha!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:19

Ik ben een non snob, de afschuw van alle welverzorgde pennymeisjes *LOL*
Mijn pony is een haflinger van Star x Kimberley, heeft wel een stal en 3 weilanden waar hij samen met zijn ponyvrienden in kan spelen. Er is op stal geen verwarming en als het hard vriest geen waterleiding die standhoudt.

Wel hebben we voor 7 paarden een bak (buitenbak uiteraard) en heb ik 3 zadels (oei) en 2 hoofdstellen waarvan 1 zonder bit (het lala-landgebeuren). Ik rijd zelf het liefst in een oude spijkerbroek, bodywarmer en cap, en oude schoenen. Niks past bij elkaar en dat maakt het een geheel Haha!

Ik denk oprecht dat wij winnen als non-snobpaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:31

Met DRIE zadels? Forget it, nog veeeeeel te snobberig! Tong uitsteken

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:09

Oké hier de snobshet Zorro: Haha!

We beginnen met de naam Zorro's Tornado, ondanks het feit dat zijn ouders niet bekend zijn wordt hij toch in het register van de NSPS opgenomen. Hij heeft geen "rijtjeshuis" maar en vrijstaande luxe "woning" met uiteraard een handgemaakt naambordje meegeschilderd in de kleur van zijn stal (groen/wit). Hij beschikt over 3 winterdekens en 3 zomerdekens en 4 zweetdekens alles op maat en met de hand gemaakt. Dekjes met bijpassende bandages die hij niet langer dan 2 dagen draagt. Hij heeft 2 zadels, 1 voor buitenrijden en 1 voor het echte werk. Ook heeft hij 2 hoofdstellen en 4 halsters (1 voor de wei, 1 om los te gooien, 1 voor dagelijks gebruik en 1 voor de wedstrijden met bijbehorende lijnen en vliegennetjes uiteraard). Hij staat tussen de dressuurcracks op een dressurstal en krijgt pavo sportbrokken (3x daags) en 1e klas kuil (2x daags) ook krijgt hij elke dag een vers bed.

En dat alles voor een shetland pony Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:36

Nou ik vind dat Sjuimpje (na dat topic over dat halster van 200 eurootjes) de Bokt-snob titel oid mag hebben Haha!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:30

Barb schreef:
oh ja dit topic herinnert me er aan dat ik de gouden deurknoppen van de stallen nog moet oppoetsen Schijnheilig


Doe jij dat zelf?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:52

Wij zijn ook weer in de strijd: Moritz is de enige Noriker in Nederland met een Mickey Mouse fleece deken......fotograaf is morgen besteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:02

Pffffffffffffffff pleps zeg Dat doe je toch niet... past echt niet bij z'n oortjes Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:05

*hahaha* daarom juist, die deken hing er al tijden en iedereen vond hem schattig, maar niemand kocht hem.....een Noriker met een deken, het idee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:07

Kijk nou maar uit Smurf, anders word je nog NON-BoktSnob van het jaar *LOL* *LOL* *LOL* Dat zijn toch geen grappen!!!! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:11

mij lijkt het mooi hoor Smurf! Knipoog

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 22:12

*hahahaha* misschien opteer ik daar ook op