bokt snob update?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:55

Mijn verwende Tos staat tussen allerlei dure dressuur paarden aan de top, heeft alle luxe voor zich, elke dag de wei op, grote binnenbak (z bak) ter beschikking en 5x daags eten...
Heeft een mooie men wagen, tuig, springzadel, dressuurzadel, longeerzingel, afwisseling genoeg dus.
Staat iedere nacht achter slot en grendel want owee als iemand aan deze bink komt... }>

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:00

Ondanks haar verwoede poging om als non-snob over te komen stem ik op Sjuimpje, sorry je verhaal is erg ongeloofwaardig voor mensen die langer dan 1 maand, sorry zag even het halster+touwtopic van 200 euro over heeft hoofd, langer dan 1 dag hier op bokt rondzwerven. Een gedeelde 2e plaats is voor Zep en Anoukie. Yokie komt ook aardig in de richting trouwens, als je outfit en die van je paard op die foto beter bij elkaar hadden gepast (zie Sjuimpje, Zep en Anoukie) had je meer kans gemaakt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:06

Kan iemand me vertellen wat Par en ik zijn?

Par treedt alleen maar op in de kleur bordeaux, andere kleuren zijn geprobeert maar lieten haar blonde vacht niet zo mooi uitkomen.
Ik mag het ook niet echt blond noemen....het is meer naar het camel achtige toe en dan blonde manen.

Het goedekope zomerdekentje was toch wel erg goedkoop om te zien dus zijn we maar voor het regendekentje gegaan, uiteraard in dezelfde kleur als haar halster *nou ja 1 van de* en haar transportbeschermers.

Haar doordeweekse halster is natuurlijk wel bordeaux want dat past beter bij de rest.

Simpel rondhobbelen is iets te min, we willen wel laten zien wat we kunnen toch?
Ze kiest zelf haar vriendjes uit en de enige man die in haar buurt mag komen als ze hengstig is is een quarter *smaak?*

Zou ik een haflinger met sterallures hebben?
Ikzelf ben natuurlijk helemaal non snob, doe alleen maar mee met het hele gebeuren omdat Par zich dan beter voelt Schijnheilig

Oja....kwa zadel vallen we in ieder geval wel mee, lekker simpel wintec dressuur pro 500 ofzo Verward
Alleen wou ik geen goedkoop hoofdstel om mee te beginnen.
Maar ok...de dingen die ik echt mooi vindt zijn meestal wel duur.
Alleen jammer dat ze er nu na 6 maanden wat uit begint te groeien Haha!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:08

al die Oostenrijkers hebben kak, vooral als het erop aankomt hun eigen vrienden te kiezen, die van mij is heel vredelievend, tot ze iets flikken wat hem niet aanstaat en dan neemt ie passende maatregelen....*kaboem*

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:13

Mijn paard staat in een grote luxe binnenstal, met een uitkijkje naar buiten. Ze word 4x op een dag gevoerd behalve in de zomermaanden, dan staat ze in de wei en word ze 2x gevoerd.
Al mijn setjes zijn blauw, ik heb blauwe polypads, blauwe eskadron, en blauwe lami-cell dekjes.
Uiteraard heb ik blauwe eskadronpeesbeschermers en blauwe eskadron kogelbeschermers.
ze heeft een schumacher munster hoofdstel (blauw onderlegd, met swarovski kristal) en een passier GG zadel.
Verder is ze perfect getoiletteerd, en word ze 's winters geschoren.
Haar dekens zijn allemaal paars, en matchen dus ook perfect bij elkaar.
Dan nu ik, tijdens het rijden ben ik in perfect matchende setjes gekleed, en heb ik een blauwe (niet fel, maar net aan blauw)cap op, die natuurlijk bij mn paard past.
Uiteraard heb ik leren laarzen, want mijn voetjes kunnen sinds het eerste paar leren laarzen geen rubber meer verdragen Schijnheilig

ow ja, haar afstamming: Vader: silvio (van sandro) moeder: arstocat (van pinocchio)

mijn afstamming is: jannegre x andre Tong uitsteken )


Best erg als ik dit zo lees trouwens Bloos! Bloos! Bloos Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:37


gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 21:55

mijn paard komt NIET buiten als het regent, stel dat ie verkleurd door de zure regen Haha!
starten B dressuur MET hoedje.
haalt z'n neus op voor pulp, dat is "boerenpaardenvoer" Schijnheilig
heeft tientallen dekjes met bijpassende bandages, een speciaal met bont gevoerd concourshalster, dekens voor ieder jaargetijde.
snob?? jullie mogen het zeggen.... Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:34

Kayla schreef:
Ondanks haar verwoede poging om als non-snob over te komen stem ik op Sjuimpje, sorry je verhaal is erg ongeloofwaardig voor mensen die langer dan 1 maand, sorry zag even het halster+touwtopic van 200 euro over heeft hoofd, langer dan 1 dag hier op bokt rondzwerven. Een gedeelde 2e plaats is voor Zep en Anoukie. Yokie komt ook aardig in de richting trouwens, als je outfit en die van je paard op die foto beter bij elkaar hadden gepast (zie Sjuimpje, Zep en Anoukie) had je meer kans gemaakt.


hehe, als snob-wannabee moet ik nu reageren.... De outfit is uiteraard wel doordacht... witte bandages omdat dat sjiek is, de witte blouse omdat weer eenheid vormt met de bandages. Expres een zwart sjabrak onder gedaan, omdat de aandacht dan meer voor de mooie welvingen van het paard is, dan voor zo'n wit vlak Knipoog ... bruine handschoenen omdat dat ook sjiek is en tevens een knipoog naar de nostalgie. De voorpluk hangt los omdat dat het paard z'n ogen accentueert (vooral op de potretfoto's die ook gemaakt zijn). En tot slot... het giletje: past bij mijn ogen en zijn vachtkleur. En daarbij... giletje! Wie draagt dat nou nog vandaag de dag behalve snobistisch ingestelde mensen? Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:43

Bokt Snob Paard 2003:

Imker (Intendance): Apollonios xx X Amor. Dus voorzien van adellijk Engels bloed. Krijgt van zijn vrouwtje, omdat in de winter de nachten zo lang zijn, een gezelschapsdame… Lovers

Tijdens het rijden wordt tegenwoordig uitsluitend van setjes gebruik gemaakt, in stemmige kleurencombinaties. Imker wordt ook niet vervoerd in een oude krottrailer, maar heeft een paar maanden geleden een nagelnieuwe 2-paardstrailer (helemaal voor hem alleen) gekregen, welke voorzien is van alle gemakken en comforts.

Als er gesprongen wordt, doen wij dit in een bruine springoutfit (voorzien van Barnsby-zadel) en dressuren wordt gedaan met zwart Countyzadel, niets is te gek voor mijn ventje.

Op wedstrijden en thuis uiteraard ook, glimt hij als een spiegel, zodat wij voor verzorging altijd een 8 op het protocol krijgen (zelfs met zomertenue!). Er wordt door vrouwtje gereden in een op maat gemaakt wedstrijdjasje en custom-made Cavallo’s.

Als ik nu nog niet in aanmerking kom, dan weet ik het ook niet meer! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:47

Tssssssk... hier heb ik al te veel woorden aan vuil gemaakt

Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 08:49

Djies Jantina,
wat een snobistische opmerking!

Volgens mij is het dus al duidelijk wie Boktsnob nr 1 wordt, ik bedoel; als je jezelf gewoon al te goed voelt voor dit topic?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 09:14

Tja wat moet ik nou? Aan de ene kant heb ik maar simpele pony's. Ze lopen (bijna het hele jaar) dag en nacht buiten. Dekens doen we niet meer aan.

Maar aan de andere kant zijn een deel van de pony's speciaal uit Engeland gehaald. Ze hebben nog nooit lager dan een 1e premie gehaald en verschillende zijn kampioen/reserve kampioen geweest op regionale, nationale en internationale keuringen. En natuurlijk hebben ze zeer goede papieren.

Ze staan veel op het land maar dan wel achter luxe houten omheiningen, en maximaal 4/5 per ha.
De stallen zijn ruim, luxe spuitplaats en er is een opvoelbox aanwezig zodat we niet altijd naar de kliniek hoeven op te laten scannen.

De hengst is goedgekeurd en heeft zijn eigen merries.

Ze worden rond gereden in een vrachtwagen(tje) met de stalnaam er groot op en videobewaking binnenin.

Hoewel ze bijna nooit dekens op hebben, zijn ze er natuurlijk wel. Rambo stal en buitendekens. Diverse wollen zweetdekens, uiteraard met opdruk van de stalnaam.
Ook witte dekjes, jassen en bodywarmers voor de eigenaren/grooms zijn met opdruk.

En het snobistische... ze worden natuurlijk niet door ons zelf getraind maar staat er 1 in training Cool

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:15

Fitz gaat dit winnen, dames Knipoog Het spijt me.

Fitz heeft nl. een eigen trainer en groom/chauffeur en wordt uitgebracht door een Lichte Tour ruiter. Uiteraard wordt hij alleen met witte bandages losgereden.
Op de vrachtwagen gaat hij niet, omdat hij dan te lang moet wachten op de overige paarden dus hij wordt apart naar wedstrijden gereden in zijn eigen trailer.
Hij heeft een fysio en een kraker en gaat bij de kliniek naar de hoefsmid.
Hij heeft 18 dekens, kortom, volgens mij doet ie een aardige gooi Tong uitsteken

O, ik vergeet zijn afstamming nog. Van Florestan I, een van de bekendste dressuurhengsten van Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:00

Stalling:
Met mijn Noorse Quarter (in de Hollandse volksmond ook wel Fjord genoemd) heb ik inmiddels diverse pensionstallen in de Randstad geprobeerd, maar helaas houden we het nergens uit.... We hebben alles gehad, van supersjiek met solaria en beregeninstallaties tot strontboer met knolleveldbak, maar we redden het niet hier in het Westen.
Derhalve verhuis ik per 1 oktober maar naar Overijssel zodat we gewoon de rest van ons leven door het bos kunnen gaan baggeren.

Voer:
Mijn Milena krijgt geen karaktergerelateerd voer en dat interesseert haar ook niks, want ze vreet alles. Bij voorkeur veel. En als ik zeg "vreet" dan bedoel ik ook "vreet" want ze gedraagt zich echt als een varken. Van brok maakt ze zelf al hebberig kwijlend slobber, en slobber smeert ze door heel haar stal heen (tot in haar manen aan toe, haal ik regelmatig aangekoekte lijnzaad uit) om vervolgens met een gelukzalige kop de muren af te likken, want "Hé die smaken ook naar voer!"

Bloedlijnen:
Officieel is haar vader Heimann en haar moeder Zara. Opa is de bekende hengst Heiden. Naja, volgens de papieren dan he, ik kan namelijk nergens de afstamming "varken" vinden terwijl ik zeker weet dat die er in moet zitten.

Tuigage:
Het zadel dat ze elke dag opkrijgt is ouder dan ik, en ik heb zelf vroeger nog zo'n beetje de dinosauriërs meegemaakt. Eronder ligt een zwarte neoprenen pad, lekker degelijk en makkelijk af te spuiten als we weer eens van top tot teen onder de bagger thuiskomen.

Gedrag overig:
Milena is gewoon echt geen dame. Bij de smid geeft ze bijvoorbeeld keurig hoefjes, maar als ze ook maar enigszins de kans krijgt, likt ze de kont van mijn smidje helemaal af als hij met z'n budje naar achteren staat te werken. Heb IK haar niet geleerd hoor!

Kleding eigenaar:
De spijkerbroek die ik aanheb als ik naar Milena ga, zet ik 's avonds in de badkamer, blijft vanzelf staan. Kan ik er morgen zo weer instappen, hartstikke handig.
Daarboven doorgaans een sweater van m'n werk, laat de baas het maar dokken, ik geef het wel weer aan wat anders uit. Daaronder laarzen (jaja onder die modderklonten zitten laarzen hoor!) met, agossie 1,2,3... SNIELUUUUG: wielsporen. Op m'n hoofd traditioneel geen cap...

Kastinhoud:
Krat met een pleerol, wat EHBO-troepies, ouwe handdoeken, 1 hoofdstel (mag wel weer es gepoetst worden trouwens) en 1 halster. Zadel hangt er boven want dat past er niet in. O ja en 1 paar beenbeschermers voor in de les, afdankertjes van Leonardo.

Inhoud poetskist:
1 rubberen roskam (werkt niet als je paard aangekoekt is Haha! ), 1 poetsblok (beterrrrrr) en 1 Sorboborstel. Verder 1 gewone mensen-haarborstel voor als ik de onbedwingbare neiging krijg om de staart weer eens toonbaar te maken (niet zo vaak Haha! ) en 1 schaar voor de manen, die hou ik altijd wel netjes in model anders denkt echt iedereen dat het een groot varken is ipv een Fjordenpaardje Tong uitsteken


Hmmmm ik denk dat wij wel Boktsnob van het jaar worden Haha!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:29

Citaat:
O, ik vergeet zijn afstamming nog. Van Florestan I, een van de bekendste dressuurhengsten van Duitsland.

Fitzroy, post dit es bij FA ..... krijg je meteen alle experts over je heen Knipoog

Sonja, lijkt me een heel tof varken wat je hebt, ik heb de Oostenrijkse variant, vooral met eten..... OK dan!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:30

Sonja... *LOL* ja, geheid!! Maar eigenlijk toch stiekum maar de no-snob?

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:35

smurf schreef:
Citaat:
O, ik vergeet zijn afstamming nog. Van Florestan I, een van de bekendste dressuurhengsten van Duitsland.

Fitzroy, post dit es bij FA ..... krijg je meteen alle experts over je heen Knipoog



Bekend is hij zeker, en daarbij: op FA wordt alleen maar ruzie gemaakt dus daar hecht ik absoluut geen waarde aan. Een hengst heeft niet voor niets zoveel goedgekeurde zonen.
Dus niets staat zijn Bokt-snob paard zijn in de weg Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:39

Fitzroy"]
[quote="smurf schreef:
Citaat:
O, ik vergeet zijn afstamming nog. Van Florestan I, een van de bekendste dressuurhengsten van Duitsland.

Fitzroy, post dit es bij FA ..... krijg je meteen alle experts over je heen Knipoog



Bekend is hij zeker, en daarbij: op FA wordt alleen maar ruzie gemaakt dus daar hecht ik absoluut geen waarde aan. Een hengst heeft niet voor niets zoveel goedgekeurde zonen.
Dus niets staat zijn Bokt-snob paard zijn in de weg Haha!
[/quote]

Jawel, IKKE!

Dit jaar verdient Imker de titel! *LOL* Vraag maar aan Ethelate, die kan het zeker beamen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:43

yokie schreef:
Sonja... *LOL* ja, geheid!! Maar eigenlijk toch stiekum maar de no-snob?


Tja wij zijn hartstikke pleps, maar we hebben wel dikke lol! Clown

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:59

Sonja"]
[quote="yokie schreef:
Sonja... *LOL* ja, geheid!! Maar eigenlijk toch stiekum maar de no-snob?


Tja wij zijn hartstikke pleps, maar we hebben wel dikke lol! Clown
[/quote]

tja, als je daar belang aan hecht... *haalt neus omhoog*


(sorry, moest even in m'n rol blijven... uiteraard gaat het om de lol die je met elkaar hebt OK dan! )

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:00

Ik ga ook eens proberen.
Ik heb 2 sportpaarden op stal... voor de afwisseling Haha! Knipoog
Ook heb ik ze maar aan huis gezet omdat ik niemand anders met mijn beesten vertrouw... Cool
Mijn paarden gaan zwaar ingepakt de wei op, die overigens met mooi Gallagher lint is afgezet. Ik heb mijn hecare land onderverdeeld in een rijbak van 40 bij 60 en heb 6 stukken weiland om de paarden in kwijt te kunnen.
Verder heb ik een stamboek merrie aangeschaft om mooie elite veulens mee te fokken Bloos Hier wil ik dan bakken met geld aan verdienen natuurlijk OK dan!
Ik ga op concours met een oude XM Break en daarachter een bruine 2-paards trailer van Henra. Niet bepaald een blitse combinatie.
Wel blits zijn mijn op maat gemaakte springzadel en dressuurzadel van Daaleman... hoezo posh Scheve mond
Natuurlijk hebben de paardjes ieder 3 verschillende dekens en 26 paar peesbeschermers in alle modekleurtjes.
Voor mezelf heb ik nog steeds dezelfde Petrie's van 7 jaar geleden en hetzelfde rijjasje toen ik als 11-jarige aan ponykampen meedeed Knipoog
Jaja, was op de groei gekocht Tong uitsteken
Dus, ik vind mezelf niet een echte Boktsnob maar wel een beetje. Toch?
Ik wil namelijk wel heeeeeeel graag een mooi Anky bloesje en bodywarmer voor de winter Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:34

Zwelgje, ik vind dat het jou zowiezo verboden zou moeten worden om paarden te houden! Ben je nou helemaal besodemieterd, sportpaarden op de wei zetten...... FOEI!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:08

Ik ben het schoolvoorbeeld van de Non-Snob.

Ik heb een doodnormale Tinker Koe , en nog van een achterhaalde kleur ook nog. Want wie wil er nou zo'n 'mislukte' zwarte?! Mijn Tink moet nodig een keertje naar de kapper, dat toefje achter zijn oren is niet bedoeld om spikes van te maken.

Concours is een woord dat niet voorkomt in mijn woordenboek. Mijn bankrekening staat het niet toe dat ik een trailer aanschaf. De auto die mijn geleende trailer trekt is een oude rammelende Volvo uit 1989, met een half miljoen op de klok.

Mijn zadel is tig-dehands en onderhand 63 jaar oud. Het is zo hard als een steen. Voor onder het zadel heb ik twee dezelfde pads. Die waren twee voor de prijs van 1, en wat maakt ht dan uit dat het twee dezelfde zijn?! Ik rijd met een doodnormaal, simpel hoofdstelletje, met een tweedehands (!) kopertrensje. De neusriem heb ik ooit eens van iemand gekregen die hem anders weg zou gooien.

Laatst heb ik twee stretch-spijkerbroeken gekocht om mijn uitelkaar vallende Horka van 10 jaar te vervangen. Allebei 8 euro in de uitverkoop, en ze zitten heerlijk! Verder rijd ik in ouwe gympies (ja, gevaarlijk he? Tong uitsteken) en ouwe truien. Ik heb zo'n champignoncap (veiligheid voor alles!)

Mijn Tink staat uiteraard gewoon in de wei, en alleen s'winters ivm de nattigheid op s'nachts op stal. Hij krijgt geen brok, maar gewoon alleen hooi. Appeltjes, worteltjes enzo zijn onzin.

Ja... Ik ben toch echt wel een niet-snob! het enige snobbige wat ik heb is Sheek's mooie grijs-antraciet gestreepte halster + touw voor op de trailer, en zijn bijpassende grijs-antraciet geruite zweetdeken. Haha!

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:49

Paard is nonsnob, rijd met een JC--zadeltje en een goedkoop hoofdstelletje en dekjes uit de aanbieding, Baasje is snob rijdt met leren laarzen, en binnenkort met een duur dressuurjasje (op een Haflinger bij de pony's Haha!)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:30

Hihi.. kom ik aan me met harry Horse peesjes, niet gevoerde rubbere rijlaarzen (sorry.. pas niks anders Knipoog ), oud brood als snack voor paard, veiligheidshelm.. ook op wedstrijden, en me rijjasje huur of leen ik bij iemand Schijnheilig