Bemoeizuchtige overbuurman.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hellhound28

Bemoeizuchtige overbuurman.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:16

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Dus als het verkeerd staat willen jullie dat dan even melden?

Nou ik zit er nogal mee in de maag en nou was ik benieuwd wat jullie zouden doen. De overbuurman van waar me pony cupido staat. Bemoeid zich continue met Cupido en mij. Cupido zou ondervoed zijn en mishandeld worden door mij. Wat absoluut niet zo is.
Cupido moet juist afvallen. Hij is net hoefbevangen geweest dus heb ik hem van wei af gehaald en staat hij nu in een half begroeide bak en word oud hooi bij gevoerd. Nu mag hij volgende week een klein stukje weide erbij.
Maar goed meneer vind dus dat cupido hardstikke dood gaat zo. Wat niet zo is. Ik zou om de 14 dagen komen volgens hem en hij zou uitdrogen terwijl ik meestal elke dag kom en soms zit er hoogstens 2 dagen tussen. En ik zou cupido met rust moeten laten en maar in het land moeten dumpen. Terwijl de DA duidelijk heeft gezegt veel beweging weinig mei gras. Ook heeft cupido wel 3 bakken water in bak staan dus water te kort heeft hij ook zeker niet...
Nu heeft hij gister cupido gras bijgevoerd. Het ging prima met hem maar nou loopt hij dus weer minder goed. Net zoals hij liep toen hij hoefbevangen was. Nou ben ik dus heel kwaad op hem omdat hij maar blijft zeggen dat ik cupido niet waard ben. En dat ik geen geld aan hem besteeds terwijl ik zelfs als ik eigenlijk in bed moet liggen gezien mijn lichamelijke problemen ik nog naar cupido toe kom. En ik geef wel 100den euro's uit in de maand aan hem. Dus ik snap niet waar hij dit alles vandaan haald.
Ik word echt gek van hem. En ben zelfs van plan juridische stappen tegen hem te ondernemen omdat hij gewoon door blijft gaan. En gezien hij vrij vaak dronken is, is het niet mogelijk een normaal gesprek met hem te voeren. Vandaag ben ik ook bij hem langs geweest ik probeerde normaal met hem te praten maar naar nog geen minuut stonden we al schreeuwend tegen over elkaar. Ik heb het gesprek toen af gekapt want dat maakt ook niks goed.

Echt gek word ik er van ¬¬ en deze stress kan ik d'r dus echt niet bij hebben. Ben gewoon bang dat hij cupido opeens laat verdwijnen ofzo. Want overdag zijn de mensen van wie de weide is er niet. En hij weet hoe hij in de bak kan komen en hoe de stroom uit moet enzo. Ik baal echt want ik kon het voor even vrij goed met hem vinden, helpen met de weide maken enzo en nu opeens ben ik het kwaad O.o alleen omdat het paard van die mensen gedwongen verkocht meost worden? ik weet het niet. Maar ik ben niet zoals hun. Cupido word bekapt,geënt, verzorgt. etc etc. Ik heb zelfs vervangende verzorgers voor als ik echt niet kan lopen enzo. Dus ik snap echt niet wat zijn probleem is.

x Elena

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:17

Pfffffffff ik was daar allang weg geweest, zo ga je toch niet met plezier naar je pony toe?

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:31

marleen_usar schreef:
Pfffffffff ik was daar allang weg geweest, zo ga je toch niet met plezier naar je pony toe?

Cupido staat aan de overkant bij vrienden van me vader. En het is een prachtig land. Anders moet cupido weer op een heel klein weidetje in het dorp en dit is veel mooier voor hem... maar ja opeens is de buurman een overlast geworden. En niet alleen voor mij ook voor de omwonende met zijn drank gebruik... maar ja niemand doet wat.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:38

Hoe moeilijk ook, probeer hem/het helemaal te negeren. Als de buren geen stappen ondernemen, heeft het niet veel zin. Het lijkt er op dat hij je triggert. Zolang jij in discussie gaat o.i.d., kan hij zich laten gelden. Neem hem niet serieus; besef wie het zegt.

AdnerB

Re: Bemoeizuchtige overbuurman.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:43

toch zou ik daar weg gaan en een ander mooi plekje voor Cupido zoeken.
je gaat er niet met plezier heen,hij heeft verder niets met jou te maken.
het enigste wat ik kan bedenken is ga met de eigenaar van het land en de overbuurman aan tafel zitten om alles uit te praten.
succes!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:44

Als het niet lukt met hem te praten, waarom gooi je niet een briefje door de bus?
Kun je je verhaal kwijt, wat hij ermee doet weet je natuurlijk niet..

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:48

Ik zou het proberen met een brief inderdaad maar als hij dan nog niet voor rede vatbaar is zou ik denk ik alvast op zoek gaan naar wat anders zo'n man geeft niet op als ik het zo hoor en zo kun je niet meer van je paardje genieten....... Het eigenlijk te gek voor woorden.......

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:49

ja.... Ik ben ik hoor, maar ik had echt gezegd Sodemieter op en bemoei je met je eigen kippen :+

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:07

Elma_ schreef:
ja.... Ik ben ik hoor, maar ik had echt gezegd Sodemieter op en bemoei je met je eigen kippen :+

Tja... ook al gedaan :')

Het blijft lastig. Ik ga nog steeds met plezier daar heen. Het is alleen beetje vervelend dat je 8 van de 10 keer een zeurende over buurman hoord schreewen. Meestal negeer ik het ook wel maar ja... het is niet altijd mogelijk. Hij denkt dat hij alles beter weet maar eigenlijk maakt hij he alleen maar erger. Na dat hij gister Cupido dus een flink stuk gemaai gras heeft gevoerd ging het weer mis. Dus echt blij ben ik niet met hem. Gelukkig houden de weiland eigenaren hem nu in de gaten en zal hij voorlopig niet op het erf durven komen maar ja... het blijft lastig.
En ik zit ook met de 2 verzorgertjes aan de overkant als ik ergens anders heen ga kunnen hun Cupido niet meer opzoekn dus tja...

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:47

Kan je vader of die vrienden de situatie niet uitleggen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:01

DA vragen of een verklaring wil schrijven dat pony op dieet staat en zijn gedrag dit dier opnieuw ziek gemaakt heeft. Dat samen met laatste rekening en verzoek tot betalen gemaakte schade aangetekend versturen.
Contact opnemen met de politie en advies vragen, je kan dan in elk geval een melding doen en dossier bouwen. Zij kunnen je ook adviseren hoe te reageren op deze man, zodat je zo sterk mogelijk staat.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:58

BB --> VVDD

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:08

Ik zou hetzelfde doen als Tamary aanraadt, eventueel ook nog geplastificeerd karton ophangen met Verboden de pony te voeren (ivm overgevoeligheid)

Succes, laat je niet wegjagen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:15

Otte001 schreef:
Ik zou hetzelfde doen als Tamary aanraadt, eventueel ook nog geplastificeerd karton ophangen met Verboden de pony te voeren (ivm overgevoeligheid)

Succes, laat je niet wegjagen!

Op dat bordje kan je beter zetten:
Verboden te voeren
Pony op dieet onder begeleiding van Dierenarts.

Aangeven dat er een professional is voor toezicht en advies wil soms wel serieus genomen worden. Standaard bordjes worden mensen spontaan leesblind van.

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:29

Hij heeft voor volgende week een claim in zijn brievenbus. Ook heeft de dierenarts contact met hem opgenomen om hem te vertellen dat niet alles van vroeger hetzelfde is. Zijn reactie... 's middags toen ik bij cupido was. Stond hij te ijsberen op zijn erf gezien hij d'r niet af mocht. Hij weet donders goed dat ik gelijk of de hond los laat of de politie erbij haal als hj ook maar een stap op de weg doet. Maar dat stopt hem niet van schreeuwen. Voorlopig houd hij zich wel redelijk gedeist. 1 van de eigenaren van het land heeft een hartig woordje met hem gesproken. Ze liggen elkaar al niet dus dat scheelt weer. Nu blijft hij temisnte van het erf. Maar goed... er is nie altijd iemand om het erf te bewaken. En echt zin hebben wij er ook niet in om zijn uitlokkende gedrag te ondersteunen.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:02

Hou ons maar op de hoogte ben benieuwd hoe dit verder gaat.......
Hoop dat het rustig blijft! Succes!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:27

Wat een verhaal.
Kan je vader niet optreden dan?
Ik zie al dat een of andere alcoholist aan mn dieren komt,nou die kreeg meteen een ontwenningskuur van me haha.
Verder kun je het melden bij de politie en die man een aangetekende brief sturen(maak hier copie van)zodat je altijd bij politie aan kunt tonen dat hij lastig was naar jou en je pony mocht er ooit iets gebeuren.Dan heb je in ieder geval geprobeerd het netjes op te lossen.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:43

Kan je geen stroom rondom de bak/wei zetten? Zodra de overbuurman de wei oid in wil dat hij een schok krijgt?

En een bordje ophangen idd met 'Verboden te voeren' erop ergens aan op hangen wat goed in het zicht hangt.

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 15:47

BSensation schreef:
Kan je geen stroom rondom de bak/wei zetten? Zodra de overbuurman de wei oid in wil dat hij een schok krijgt?

En een bordje ophangen idd met 'Verboden te voeren' erop ergens aan op hangen wat goed in het zicht hangt.

Cupido staat in een met 3 lijnen omheinde bak. Hier staat aardig wat stroom op en dehoogste lijn is op 2 meter. Dus tja hij komt er niet bij... alleen hij gooit het voer er dus over of er tussen door.
We hebben Drasco (de hond) nu 24/7 buiten die houd hem voorlopig wel uit de buurt. Want wij zelf kunnen helaas geen waakhondje spelen.

Als er volgende week geen verbetering is zullen we de politie opnieuw inschakelen... Maar ik vraag me of dit wel effect heeft op iemand die bijna altijd dronken is.