Lois probeerde zich tegen de wand af te zetten om zich om te rollen. Hij rolde een klein stukje om, strekte daarbij zijn achtbenen maar rolde weer terug. Bij het terug rollen schaafde hij met zijn achterhoef tegen de tralies van zijn stal en met een voetje is hij door de tralies geglipt. Zijn voetje zat echt muur en muur vast, door de takken van het ijzer zat hij echt klem. En daar lag mijn arme schat te spartelen op zijn rug
Normaal ben ik aardig kordaad maar ik stond alleen maar te gillen bij zijn stal. Het is echt vreselijk je paard zo hulpeloos te zien lijden terwijl je zelf niets kunt doen. Ik was zo bang dat hij zou proberen op te staan en zo zijn been zo breken. Maar gelukkig gaf hij het al snel op en bleef hij heel rustig liggen.Lois hebben we snel een handdoek over zijn hoofd gedaan zodat hij niet in paniek zou raken van alle mensen om hem heen. Inmiddels waren er al een stuk of 6 sterke mannen gearriveerd met ijzerzagen en koevoeten. Na een hoop gewrik is zijn voet toch weer losgeschoten en was hij bevrijdt. Zijn ijzer zat helemaal los dus dat hebben we er direct afgehaald.
Zo als het er nu uit ziet heeft hij alleen een erg dikke kogel want kreupel is hij niet [een geluk bij een ongeluk
]. Voorlopig stap ik hem 3 tot 4 keer per dag aan de hand en blijf ik druk in de weer met mijn hot/cold pack die ik om het been bandageer. Ik hoop ook dat hij er iets van heeft geleerd en dat hij nooit meer omrolt. 
\