Paardje uit de stal en op de wasplaats gezet. Ik ging naar de bak om een hindernis te bouwen, en mijn zus stond bij Claudina om te poetsen.
Niks aan de hand dus, kom ik terug lopen van de bak, zegt mijn zus: Oh! Claudi heeft net zitten prutsen aan de kettingen en heeft toen met de ketting in de mond vast gezeten!!!! Ze had net iets uit de zadelkast gepakt dus niet gezien wat ze deed.... Ze kon nog wel de ketting losmaken. Gelukkig was ze heel rustig, en ging ze niet al te gek tekeer.
Nou, in de mond gekeken, en er zat dus op de plek waar geen tanden zitten zegmaar, een hele scheur en natuurlijk veel bloed!!

Gelukkig waren er nog meer mensen op stal. Die hielden haar even in de gaten, toen ik de DA belde. Die kon pas over een uur komen, want hij was nog met een koliekaanval bezig...
Nou, DA kwam, en zei dat het nog wel meeviel. Want soms kan een paard wel zijn kaak breken, zei hij. Nou, daar moet ik helemaaaaal niet aan denken

Eerst een verdoving gegeven, en toen de wond schoongemaakt.
Het was erg rafelig, dus de DA heeft stukken tandvlees weggeknipt.....
Toen met 3 hechtingen de boel weer aan elkaar gemaakt, en ze kon weer op stal.
Ze mag een week geen bit in, en de DA zei dat wonden in de mond wel heel snel helen.
Gelukkig maar, het had heel anders afgelopen kunnen zijn.
Ik ben net nog even wezen kijken, ze stond er al wel wat minder suf bij.
Haar hele lip (zeg maar vanaf de linker mondhoek) is dik. Ze ziet er erg zielig uit, maar eten kan ze gelukkig wel.
Haar brokken waren in ieder geval wel op...

Nou, ik ben wel erg geschrokken!!
Mijn paardje is wel een pechvogeltje!!