Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knert schreef:hallo,
voordat een veulen bereden kan worden heb je eerst nog wel wat jaartjes geduld nodig. Die van mij had ik met 10 maanden, is nu 24 maanden en kan nog wel ruim 1,5/2 jaar wachten... duurt in totaal best lang hoor!
Misschien zijn dan de zaken wel heel anders. Bovendien raad ik onervaren mensen nooit aan paarden in te rijden. En mensen die hele dure paarden kopen zie ik daar (over het algemeen) toch wel wat voorzichtiger mee zijn. En die naar ervaren mensen zal sturen. maar goed..
En wat betreft niveau, je hebt nog ruimschoots de tijd om te leren. Dus ga lekker aan het lessen en is 2 lesje toch ook leuk? Die andere 2 zelf betalen een mogelijkheid?
Evi_Ibisco schreef:Knert schreef:hallo,
voordat een veulen bereden kan worden heb je eerst nog wel wat jaartjes geduld nodig. Die van mij had ik met 10 maanden, is nu 24 maanden en kan nog wel ruim 1,5/2 jaar wachten... duurt in totaal best lang hoor!
Misschien zijn dan de zaken wel heel anders. Bovendien raad ik onervaren mensen nooit aan paarden in te rijden. En mensen die hele dure paarden kopen zie ik daar (over het algemeen) toch wel wat voorzichtiger mee zijn. En die naar ervaren mensen zal sturen. maar goed..
En wat betreft niveau, je hebt nog ruimschoots de tijd om te leren. Dus ga lekker aan het lessen en is 2 lesje toch ook leuk? Die andere 2 zelf betalen een mogelijkheid?
hey,
het is al afgesproken met iemand die het veulen zal zadelmak maken en zal inrijden, zij rijd wel op een degelijk niveau.
maar ik zal eens vragen aan de eigenaar of hij ook een klein deel van de lessen wil betalen.
Evi_Ibisco schreef:hey,
ik rij nu al ongeveer 1jaar bij iemand met paarden, ik rij er heel erg graag maar ik zit met een probleem: hij heeft een half jaar geleden en nieuw veulen gekocht en het is niet een van de goedkoopste! het is kai-song van het veerpont (donnerlied x blue hors romanov). de eigenaar wil graag dat ik met haar op wedstrijd ga binnen een paar jaar en ik wil dat ook wel maar er hebben mij al een paar mensen gezegd dat ik nooit met dat paard op een hoog niveau ga geraken omdat ik niet zo goed daarvoor kan rijden.
ik wil wel héél erg hard trainen omdat wel te kunnen maar alleen wil mijn mama daar niet te veel geld in steken (ik heb nu een goede lesgeefster maar dat is 30euro per privéles van een uur), mijn mama wil wel die les betalen voor 2keer per maand. maar is dat dan genoeg om tot een degelijk niveau te geraken?
ik wet wel dat ik samen met dat paard moet groeien maar daarvoor moet ik wel een degelijk niveau hebben want nu rij ik enkel recreatief en kan stappen, draven, galopperen en mijn lesgeefster zegt dat ik een vrij mooie houding heb en dat ik snel zelf voel wanneer ik een fout maak.
ik wil enkel eerlijke reacties, dus geen reacties van mensen die er niet genoeg van kennen!