Het klonk allemaal heel goed dus wij zijn vanmorgen in de auto gestapt op weg naar Gelderland. Het paardje zag er best leuk uit, 1.70m uit maar fijn gebouwd. Hard op de benen, klein hoofdje, beetje bloedtype. Hij werd eerst even gerden door zijn eigenaar. Het viel me op dat hij in stap nogal scheef was en de stap was niet super. Het draven echter zag er heel goed uit. Het was een paard met heel veel veer in de beweging, ook de galop was niet verkeerd. Met de zijgangen had het paard nog wel veel moeite en toen stak hij ook af en toe zijn tong uit. Bij navraag aan de eigenaresse had hij dit nog nooit gedaan. Kan zijn toch.
Toen Simone erop. Ik had met haar afgesproken dat ze er wel wat druk op zou zetten om te zien wat hij dan met zijn tong zou doen. Bovendien vond ik het paard vrij hoog in het kruis blijven en wilde wel eens zien of hij ook wat kon zitten. Echt gaan zitten deed hij niet maar hij trok er best lekker aan van achteren alleen die tong

We hebben toch besloten om het niet te doen. Lijkt me een prima paard voor de lagere klasse's overigens. In de B, L en M maak je er zeker de blits mee (lekker swingend door de baan) maar voor het zwaardere dressuurwerk moet je toch met wat meer druk rijden en dan is die tong die er steeds uit hangt een groot probleem.