ik denk ik gooi het meteen in de groep want ach zelf ga ik er niet uit komen en hier zijn veel meer mensen met diverse ervaringen waaruit ik kan leren en kijken of dit een overweging waard is.. Ik woon dus in Turkije al weer een aantal jaar en heb na het overlijden van Khassey geen paard zo leuk gevonden als Beylul..
Beylul is een hengst van 5 jaar van laten we dat nu maar even aanemen Arabisch bloed.. De manier waarop mensen hier met paarden omgaan is totaal anders en voor ons waarschijlijk een beetje zielig. Ik heb er soms moeite mee maar deze stal is echt de beste die ik hier heb gezien. de paarden hebben een mooie droge stal ze krijgen water en eten naar turkse maten.. beylul staat de gehele dag vaak aan een kleine ketting in ze stal die ketting zit aan een balk aan het plafond... ja iets wat wij niet kunnen begrijpen. als ik kom haal ik het ook altijd weer los... die eigenwijze nederlanders he

en zo zijn er veel dingen die anders zijn en die een paard zeker vormen.. en daar zit het probleem.
Beylul is op stal een lieverd weinig problemen mee maar daarbuiten

de jongen die hem rijd want hij is niet voor de toeristen begrijpelijk want hij is toch echt veel te druk.. is iemand die kan zitten thats all de teugels strak hoofd omhoog. benen en voeten volledig naar voren en crossen maar.. daar komt het op neer..( heb er nog wel een foto van lol)
dit doet beylul niet goed want hij kan A niet ontspannen B word die aardig onhandelbaar..en C zijn mondhoeken gaan elke keer kapot dus ik heb een ander hoofdstel met een normaal gebroken bitje voorgesteld maar daar durft hij niet mee te rijden buiten... dus alleen ik doe dat nu...
Als ik opstap dan moet ik rap zijn en iemand hem vast laten houden anders ben ik al vertrokken kijk dat soort dingen moeten met veel geduld lukken om het alleen te kunnen.
maar dingen die mij nu opvallen.... hij kan niet stilstaan dan gaat die gewoon omhoog of achteruit of hij maakt een sprong waarvan ik nu nog denk hoe doet die het..Hij heeft hengstenkuren en galopperen wat is dat ik moet hem echt vanuit draf zover doorlaten gaan dat die er zelf inrolt.. de hulp kent die niet en krijg ik dat er nog in want hij is zo gevoelig zweep als hulpmiddel of stompe spoortjes worden meteen gestrafd met de grond bestuderen...en alleen mijn benen jaa dat is hoe ze pet staat soms moet je echt eens fiks drukken om enig reactie te krijgen die vaak niet is wat je wilt.. de andere keer ben je al een halve kilometer verder.. teugels aan houden is omhoog gaan. been geven is ervandoor schieten.. het is of lomp of over gevoelig..
De vraag is zijn er manieren om deze foutjes die er nog veel meer zijn af te leren en de goede aan te leren...
of niet want dan heeft het weinig nut om hem te kopen want dat is spelen met mijn leven en dat lijkt me ook niet zo goed idee
heb nu wel een eigen zadel gekocht in nederland met een diepe zit en dressuur zodat ik hoop dat mij dat meer zekerheid geeft en hem meer bewegings vrijheid..
Morgen komt het zadel aan hopen dat het bevalt...
een verhaal maar ik zoek gewoon naar antwoorden is het te doen om dit soort basis fouten eruit te krijgen en zo ja hoe dan hoe leer ik hem dat..
meer informatie nodig ik geef het graag maar ik dacht dit is gewoon zo even wat in me opkomt...
heb eventueel ook wel wat fotos.
groetjes judith