Kan zo'n pony toch nog een goed adres krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SarahSammie

Kan zo'n pony toch nog een goed adres krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 17:30

Hoi bokkers!

ik zit met nogal een dilemma, want er is een ongeveer een maand geleden een leuke pony van stal verkocht.
Hij heette oberon, een hackney ( met iets gekruist ) en was ongelooflijk druk.
Mijn vraag is; Is er nog kans dat de pony een gelukkig bestaan heeft? Of is hij nu veranderd in een paardenbiefstuk?
Hij had namelijk stalnijd, was ongelooflijk hyper en vaak kreupel. Ook veel pony's werden helemaal gek van hem.
Natuurlijk wil de manege daar niets over loslaten, heb ook al een topic geplaatst op opsporing verzocht maar ik
ben toch erg bang voor de biefstuk.. :(
Laatst bijgewerkt door Elles op 25-04-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:43

Natuurlijk kan dat. Als de pony op de manege zo overduidelijk niet gelukkig was, kan hij er bijna alleen maar op vooruitgaan toch?

Daarnaast, ookal wil je dit misschien niet horen, hij is ook niet meer ongelukkig als hij in de biefstuk zit...

Edit: Voor alle duidelijkheid, als een pony doorlopend hyper is (dus geen rust vind), stalnijd heeft en lichamelijk niet in orde is, ga ik er dus vanuit dat hij niet gelukkig is. Dat is mijn mening aan de hand van jouw beschrijving dus.
Laatst bijgewerkt door 0000 op 25-04-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:46

Geen rijtechnische vraag, hoort dus niet op RT-D. Verplaatst naar PP.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:52

jij vond hem leuk!

dus een ander kan hem ook leuk vinden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 17:54

Ik zou het toch nog eens aan de manege vragen, ze kunnen hier best eerlijk over zijn. Het enigste wat je hoeft te weten is of hij een andere eigenaar heeft of dat hij niet meer leeft.

Moeilijke paarden zijn lang niet altijd ten dode opgeschreven hoor, er zijn zat mensen die er wel mee overweg kunnen en willen gaan.

SarahSammie

Re: Kan zo'n pony toch nog een goed adres krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 18:13

Ja maar ook als de manege gewoon op geld uit is?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:15

vind wel dat de meeste manege's als geldbeluste bedrijven worden omschreven.
tzijn gewoon bedrijven die ook hun geld moeten verdienen.

zo'n paardje kan best nog een leuk baasje treffen en een heel leuk bestaan hebben.
vraag gewoon de manegebaas wat hij weet :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 08:34

Tuurlijk gooi zo'n paard lekker in de kudde op de wei, en geef hem een vaste ruiter en z'n gedrag kan dan al heel veel veranderen.
Tja zo'n pony verkopen aan een particulier brengt in ieder geval meer op dan de als hij naar de slacht moet in Nederland. Dan mag de eigenaar in z'n handen klappen als hij er 200 voor krijgt. Particulier zal zo'n pony zeker meer opbrengen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:03

Sommige pony's veranderen inderdaad flink als ze door één persoon verzorgd worden. Lang niet elk dier is geschikt als manegepony/paard. De manege eigenaar zal eerst proberen het dier zo te verkopen. Net wat Tigra al zegt: Ze leveren dan meer op... Wij hebben zelf op stal een box gereserveerd voor manege pony's die even toe zijn aan vakantie (Om wat voor reden dan ook). Ze kunnen bij ons dan lekker in de kudde en op het weiland. Zelfs de meest lastige paarden en pony's zie je al heel snel veranderen...

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:09

Er is vast iemand die hem leuk vind ik hou juist wel van paarden met een "probleem" ik vind het leuk om juist zulke pony's te helpen vaak hebben ze namelijk een probleem okal zijn sommige uit zichzelf zo vaak kun je er wel wat aan doen maar daar gaat veel tijd inzitten. grote kans dat jou pony een leuk baasje heeft gevonden die wel van hem houd misch. word hij gewoon als gezelschapspony gebruikt en misch. word er nu heel erg recreatief meegereden. maak je er maar geen zorgen over hij heeft vast een heeel leuk baasje en is nu dolgelukkig

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:11

kun je een link ofzo sturen van die advertentie???

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:39

Het ligt er misschien ook een beetje aan in welke 'toestand' het paardje is verkocht...

Was hij momenteel kreupel? Zoja, dan denk ik dat hij niet meer leeft... Kreupele manegepaarden, die ook echt vaak kreupel zijn, worden niet zo snel verkocht...

Als hij in prima conditie was, lijkt het me niet dat hij wordt verkocht aan de slacht ;)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:00

Zo'n pony kan best nog een goed huis krijgen hoor, als gezelschapspaard bijvoorbeeld. Ik denk dat de pony zich gewoon zo gedroeg omdat hij het niet naar z'n zin had op de manege. Zijn zat paarden die als lastig manegepaard verkocht worden en qua karakter volledig omslaan als ze een fijn huisje en een vaste ruiter hebben.

J_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:21

Ik zou het ook eens navragen. Kijk als ze niet willen dat andere kinderen er achter komen, vanwege de drama. Kunnen ze je dat ook zeggen.
Maar misschien loopt ie wel lekker ergens in een weitje rond.

Zo heb ik ook een pony gekocht. Toen ik hoorde dat ze verkocht zou worden, dacht ik alleen maar. Help waar moet die terrecht komen. Hij knuffelde niet, altijd chagrijnig en moeilijk rijdbaar als je het verkeerd deed. Heb toen gebeld, een bod gedaan. Twee weken later belde ze op, ik mocht hem ophalen.
nu jaren later, ze is nu 20 jaar staat ze lekker bij ons in de wei. Ja ze is nog wel chagrijnig, en kijkt echt heel kwaad als je haar aan wilt halen, met opgetrokken neus. Moet er nu wel om lachen, want ze doet niks. En heb nu een meisje die er heel geduldig mee omgaat. Die er zelfs op kan bokspringen, dressuurrijden, springen en alleen buitenritjes.

Zo zie je maar die pony die jij beschrijft maakt misschien wel hetzelfde mee.

courtney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:47

bij veel maneges zeggen de manege houders jaa het paard is naar een heel groot weilanf oftewel de slacht

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 11:36

Sorry voor de late reacties, ik was een week afwezig.

@xJolien ja hij was toen kreupel. En we vonden het toevallig dat hij ineens weg was omdat er eigenlijk niemand voor hem kwam.

@luckyencury ik zal de link zoeken en plaatsen!

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 11:37