coco en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurpony

coco en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:31

Vandaag was me laatste ritje op coco, ze wordt vanmiddag verkocht :(.
Daarom liet ik nog wat foto's schieten door me vriendin.
Coco is een welsh die vaak heel snel gaat lopen, daarom wil ik graag dat ze rustig loopt en haar hoofd mooi laag houdt.
ik heb een aantal keer met stiek gereden, zodat ze laag met haar hoofd liep en daarom ook rustiger liep, (zie vorige topics) daar was veel ophef over. heb daarom maar een keer zonder hulpteugels gereden.
Ik vond het wel goed gaan, voor mij gevoel liep ze met dr hoofd laag en liep ze vrij rustig.
Rij zelf 4 jaar en ben 16 jaar trouwens ;)

foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

foto 5
Afbeelding

foto 6
Afbeelding

foto 7
Afbeelding

foto 8
Afbeelding

foto 9
Afbeelding

foto 10
Afbeelding

foto 11
Afbeelding

bedankt voor het kijken, laat je ook even een reactie achter? :o

1906

Re: coco en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:33

Jammer dat ze is verkocht.
Veel sterkte! :(:)

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:37

Dankjee!

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:49

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:51

jammer dat ze verkocht word!
sterkte! :j krijg je nog wel een andere pony?

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 11:35

dankjewel, ik weet het nog niet of ik haar nieuwe pony mag verzorgen..

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:39

Wat jammer dat ze is verkocht.
Het is een leuke pony!

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:09

weetje ook waarom ze is verkocht?

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 13:26

ik denk omdat ze te klein is voor de eigenaresse, en ze een paard van dr werk wou kopen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:52

Jammer dat ze is verkocht meis, maar je komt vast weer andere leuke pony's op je pad tegen! :j

Fijn dat je het elastiek eraf hebt gehaald.
Om je nog een aantal tips te geven; je hakken mogen iets meer naar beneden en je schouders iets naar achteren. Daar ga je 'trotser' van zitten. Je doet het al redelijk goed, maar op enkele foto's ga je heeeeeel langzaam naar voren.
Je handen mag je ook beter dragen en rechtop. Je hebt ze nou heel erg laag. En een goede knik in je ellebogen. Je zit nu gewoon kaasrecht met je armen, heerlijk op spanning. Gooi je schouders een paar keer los en breng je armen langs je lichaam. Niet laten meetrekken door de pony!

Sofiaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:23

Echt een zeer mooie pony! Jammer dat ze weg is! Mijn raad is om ook wat meer voor je uit te kijken, dan ga je vanzelf met een rechtere rug rijden! Ik heb jouw vorige topics ook bekeken en je hebt echt kei veel vooruitgang gemaakt!;) Doe zo verder zou ik zeggen!^^ Ik hoop wel dat de eigenares nu een grotere pony gaat kopen want je was inderdaad wel aan de grote kant. Gelukkig zijn Welshpony's sterke pony's en je ziet dat ze totaal geen last heeft van jouw grootte want ze loopt lekker ontspannen^^

Sinlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:55

Helaas dat ze verkocht is, maar voor als je op andere paarden gaat rijden; Leer je handen dragen, dit doe je door je ellebogen te buigen en je handen voor je te houden. Je houd je handen nu bij de schoft en het ziet er niet erg netjes uit.
Als jij je handen gaat dragen ga je ook meer op je billen zitten doordat e niet meer op de schoft hangt. Dus word je rug ook rechter.

Verder knap ponytje!

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:34

klopt dat ik me handen ver naar voren houdt. ik heb me teugels dan vrij strak en ga spelen met me teugels dan doe ik me handen naar voren en gaat ze laag lopen. Het klopt ook dat ik me hakken moet uitdrukken, maar ik houdt ze erg omhoog omdat ik ook met me benen probeer te sturen. En omdat het een kleine pony is, houdt ik ze omhoog ;)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:38

fleurpony schreef:
klopt dat ik me handen ver naar voren houdt. ik heb me teugels dan vrij strak en ga spelen met me teugels dan doe ik me handen naar voren en gaat ze laag lopen. Het klopt ook dat ik me hakken moet uitdrukken, maar ik houdt ze erg omhoog omdat ik ook met me benen probeer te sturen. En omdat het een kleine pony is, houdt ik ze omhoog ;)

Is niet echt de manier he. :) Maar goed..

Snap ook dat het lastig is om bij een kleine pony je hakken uit te drukken, maar je spoort, tenminste dat neem ik aan, aan met je kuiten. Alleen bij geen reactie wil een klein tikje van een hakje inwerken. En dan weer naar beneden die handel. Probeer echt alleen te rijden met je kuiten.

Chocomelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:45

fleurpony schreef:

Leuke pony hoor! Jammer dat ze weg gaat. Maar dit is niet helemaal de manier om haar nageeflijk te laten lopen he (bij geen elk paard hoor). Je hoeft je teugels niet strak te houden, je moet contact houden. Ook hoef je eigenlijk geen kneepjes te geven hoewel sommigen dat wel doen. Een paard gaat pas echt over de rug lopen als je zacht zit, en met je handen met de beweging meegaat. De benen moeten onder de massa van het paard staan, en zo geeft hij dan door naar jouw handen. Ook moet hij rechtgericht zijn.
Er is dus geen elastiek voor nodig, ook hoef je je teugels niet strak te houden of wat dan ook.

Hopelijk heb je er wat aan! Groetjes Eva

fleurpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:49

ik heb ze ook niet echt strak zegmaar, maar meer aangesloten. en ik stap probeer ik ook met haar beweging mee te gaan om contact met haar te houden en geen waslijntjes te krijgen. maar in draf maakt ze die beweging niet.. ik hoop echt dat ik een nieuwe verzorgpony vindt waarvan ik nog meer kan leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:26

RT-HAW => RIJ-ITP