kat doodgereden voor mn ogen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:31

Heej vetje,
Ben je er al een beetje overheen? Mijn moeder heeft ook een keer een kat aangereden maar zij kon er echt niets aan doen, ze probeerde te remmen maar de kat was te dichtbij. Ze is vervolgens wel uitgestapt en op zoek gegaan maar die kat was zó bang! Ze kon niet bij hem komen hij ging er meteen vandoor. Een poosje later zagen we hem en had hij nog maar 3 pootjes! Gelukkig had hij het wel overleefd, maar m'n moeder voelde zich heel schuldig.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:39

echt akelig....ik zie zoveel dooie beesten, van me werk maar ook aan de kant vand we weg....bij katten krijg ik elke keer zo'n naar gevoel....ik ben zelf ook een echte kattengek nl!
en als er een dode ligt dan rijd ik er ook altijd omheen(gevaar op de weg ben ik! )
alleen heb ik toch zelf ook wel wat beesten "vermoord" alleen geen katten, die zijn net wat slimmer.ik heb een paar keer een duif tegen de gril gehad, die beesten zijn denk ik gewoon dommer als andere vogels. en ik heb twee fazanten gedood.die vliegen ineens uit het mais en steken zomaar over.....en een egeltje...:'( die zag ik te laat Boos!
maar vorige week had ik wel een hertje gespaart,.....die kwam ook uit de mais gesprongen ....ikke in de ankers.
maar jah je kunt niet altijd remmen! als ik geladen ben,en ik rem hard, dan heb ik kans op dooie varkens, dus dan spaar je nog geen dierenleven!
en als je ineens hard remt en er zit iemand achter je dan heb je kans dat iemand zich tegen je te pletter rijd

maar ik wens je iig veel sterkte.het is en blijft naar!

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:01

Pas geleden had ik dit met een van mijn eigen katten, aangereden op het landweggetje waaraan ik woon. Ik haalde net mijn paarden van de wei, toen ie voor mijn neus lag (terwijl mijn buurman(duivenmelker) erna stond te kijken en niets deed) ik met 2 paarden aan de hand zo goed mogelijk mijn kat opgepakt (durfde niet eerst de paarden binnen te zetten voor het geval er een andere auto kwam die hetzelfde zou doen) Kat was in shock (helaas gaan de meeste katten aan shock dood en niet zozeer van de aanrijding zelf-hoewel dat in jouw geval anders was) Ben naar de DA geraced, en hij heeft het gehaald, alleen een gebroken poot, die nu volledig hersteld is.
Maar idd ik stop ook altijd voor "dode" katten om te kijken of ze echt dood zijn. Onlangs nog vond ik er eentje (terwijl ik onderweg was naar mijn werk) die niet dood was, ook mee naar DA geraced, helaas heeft hij het uiteindelijk niet gehaald.
Een half jaar geleden dacht ik een kat te zien aan de andere kant vd weg, ben omgedraaid om te kijken....bleek het een plastic zak te zijn, alleen, de weg waar ik toen op zat ging door de Liefkenshoektunnel. Dus 2x tol voor niets moeten betalen voor een stomme plastic zak.....maar ik zou het zo weer doen!!!
sterkte

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:44

Zelf heb ik helaas ook eens een kat onder mn auto gehad. Om misselijk van te worden, want je voelt het in de auto als je eroverheen gaat. Maar ik reed 80 en hij kwam ook zo vanuit een hoogbegroeide berm de weg oprennen. Maar ben meteen gestopt en ben gaan kijken. Hij was op slag dood geweest. Heb hem bij zijn nekvell gepakt (heel veel moed verzameld want hij was echt zwaar verminkt) en heb hem in de berm gelegd. Maar dat nare gevoel blijft heel lang bij je.
Mijn katten zijn van kleins af en aan binnenshuis opgegroeid. Zou nachtmerries hebben als ze buiten liepen. En dan nog maar niet te spreken over kattenhaters, die er misselijke methodes op na houden om van katten af te komen...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 00:03

Ja, katten en wegen,vreselijk.

En vooral wannneer je weet, dat een kat vaak niet dood is als ie overreden wordt, een kat is echt taai.
Soms moeten er meerdere autos overheen rijden voor ie sterft.Vreselijk.

Bij mij op stal zijn als 2 hele lieve katers achter elkaar spoorloos verdwenen.
De laatste was een prachtig kleintje, als enigste overgehouden uit het nest.
Ik denk ook dat ze zijn overreden, al kan ik niets ervan vinden in de bermen.
Ik hoop maar dat ze zijn gejat, door mensen die er net zo verzot op waren als ik......

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 22:27

hoi!
Bedant voor al jullie lieve reacties! Ik heb er veel aan gehad!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:55

Wij hebben kitten (nog erg jong was ze) ook voor ons huis van de straat af moeten halen... ik vergeet dat beeld nooit meer! Mijn moeder droeg haar in haar armen, huilend Huilen Ik was zo hecht met dat beestje, ze had echt d'r eigen persoonlijkheid... Ze was nog warm (maar heel levenloos) toen we haar in een kartonnen doos moesten stoppen... ik was toen een jaar of 11 en heb dagenlang gehuild om dat kleine poesje.

Het was al een keer eerder gebeurt dat er een kitten van ons werd doodgereden, dus ik durf het niet meer aan om nog zo'n klein poesje in huis te nemen... moet er niet aan denken om nog een keer mijn eigen katje van de straat af te plukken... Verdrietig

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 02:01

Tis en blijft altijd triest als je een kat dood rijdt, laten we dat voorop stellen. Maar als een kat vlak voor mn auto de weg opschiet heb ik zoiets van: verkeerde plaats verkeerde tijd. Als ik mn leven moet wagen om een kat te ontwijken heb ik de keuze snel gemaakt, ik in de kreukels en die kat maar zwaaien van : hé bedankt he

Nogmaals triest maar het kan je wel eens gebeuren Scheve mond

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:45

kei zielig echt waar, maar ik had hem dus wel van de weg gehaald...
had je ook moeten doen, en aan de berm leggen...
ik zou het nooit mee willen maken *bibber*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:57

Sja joske en dan te bedenken dat sommige mensen dat WEL doen en hun leven automatisch zonder na te denken in de waagschaal zetten omdat dit een reflex is. Ik vind eigenlijk ook dat het van katteneigenaren de verantwoordelijk is om dit niet te laten gebeuren. Ik zou dan ook geen kat nemen als ik niet in een kleine en smalle 30 km zone zou wonen (waar je dus ECHT niet harder dan 30 kunt rijden) of echt in buitengebied waar weinig verkeer kwam. En anders zou ik de katten binnen houden of op de plaats en deze zodanig afschermen dat ze er niet af konden.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:29

Desiree schreef:
Sja joske en dan te bedenken dat sommige mensen dat WEL doen en hun leven automatisch zonder na te denken in de waagschaal zetten omdat dit een reflex is. Ik vind eigenlijk ook dat het van katteneigenaren de verantwoordelijk is om dit niet te laten gebeuren. Ik zou dan ook geen kat nemen als ik niet in een kleine en smalle 30 km zone zou wonen (waar je dus ECHT niet harder dan 30 kunt rijden) of echt in buitengebied waar weinig verkeer kwam. En anders zou ik de katten binnen houden of op de plaats en deze zodanig afschermen dat ze er niet af konden.


hier komen ook redelijk wat auto's langs en die rijden ook niet altijd even rustig. (ik woon trouwens in het buitengebied)
Hier worden niet veel dieren doodgereden, alleen soms vogeltjes Scheve mond De katten blijven gewoon simpelweg van de weg af. Maar er zitten hier wel verschillende honden altijd midden op de weg. Daar remmen mensen trouwens wel voor.
Aan de st oedenrodeseweg worden er wel katten aan de lopende band doodgereden, is toch maar een klein stukje van hier.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:38

Ik reed deze week in het donker over een dijk naar huis, tot er plotseling een diertje overstak, zo onder mijn banden!
Ik zag alleen dat het groter dan een egel was, maar kleiner dan een kat, dus omgedraaid en teruggereden. Het was een grote rat, wel een mooie: een voskleurige. Ik zag niet of hij leefde, maar ben er toch bewust nog een keer overheen gereden, zodat hij niet zou lijden. Het klinkt zielig, maar dat beestje had toch geen kans gehad.
Een kat is een ander verhaal, die had ik naar de DA gebracht.

Meid veel sterkte hoor! Knipoog