nu weer over 2 race paarden die overleden zijn en dat er zo veel paarden in de race sport overlijden...
tja bij de slacht niet?
dan heb je ook nog duizenden topics met comentaar. Wat voor beelden maar die onder die tak wel als ''normaal'' worden gezien
Dresuur: Stang en trens, allerlei hulp teugels, sporen.
Springen: scherpe bitten zware ruiters en liefst een hindernis nog hoger als het paard zelf.
Western: Paarden die te jong worden ingereden.
dit zijn een paar voor beelden zo even te noemen omdat hier toch wel de meeste commentaar op komt...
maja wat is paard rijden dan? Een soort van leed vermaak? wij vinden het tenslotte leuk
Of nee een paard is een last dier dus er voor gemaakt? Dat zijn koeien en ezels ook maar daar rijd je ook geen dressuur proef mee?
ik snap het af en toe niet meer en iedereen heeft maar commentaar en gedaagd zich als zijnde natuural of iets in die trant.
Wie kan mij dit uit leggen ?
Zelf rijd ik ook paard. maar mijn paard mag wel 23 uur van de 24 paard zijn. Maar krijgt ook rustig een keer een ''niet bokt waardige'' tik als ze zich niet gedraagd. of heb een keer een spoortje om als ze niet voor mijn been wil zijn. maar we zijn wel beste maatjes en niet een gemiddelde ruiter die je op veel pension stallen tegen komt: borstel over paard, op zadel, rijden en weer naar huis..
hoe denken jullie hier over?
Ja ik bedoel niet dat je altijd zzo brave ruiter bent die alleen een hulpteugel gebruikt die echt help. Maar vind het spijtig dat door mensen die het slecht gebruiken een hulpteugel als marteltuig gezien word ...
De meeste paarden worden goed gereden, één uurtje vaak en daarnaa lekker gevoerd etcetc dus zie ik t probleem niet van een uurtje perdag S&T, sporen, slofteugel, scherpe bitten.. blabla