Paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ANSOb

Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:56

Hey iedereen,

Ik zal hier even kort mijn verhaal uitleggen.
Ik heb mijn paard nu bijna een jaar en heb beslist om hem terug te verkopen.
Ik denk dat ik in de eerste plaats een vergissing heb gemaakt met hem aan te kopen ;(
Het was de eerste x dat ik op zoek naar een "eigen" paard en toen ze dat prachtige beest uit de stal haalden was ik direct verkocht.
En prachtig is hij wel! Een zwarte ruin van 1m75, bijna 7j, fier, correct gebouwd, mooie gangen, een eerlijk paard.
Maar toch heb ik niet echt een klik en past hij niet volledig bij mij
Het 1ste punt: ik ben maar 1m50, zonder tuinstoel geraak ik dus niet op mijn paard.
2: Ik heb het altijd zalig gevonden om met mijn verzorgpony er op uit te trekken, wandelingen van uuuuren, deze gaat alleen buiten als er een ander paard bij is (dan is hij wel braaf) en als ik er is af moet om langs iets engs te wandelen kan ik blijven wandelen tot we weer thuis zijn want ik geraak er niet terug op.
3: Ik hou ervan om uren aan mijn paard te prutsen, deze is daar niet van gediend.. begint tegen zijn staldeur te stampen en rondjes te draaien, idem als ik hem buiten vast zet.

Ik ben al een tijdje aan het denken een Epony aan te schaffen, zo'n bomproof beest dat zonder probleem alleen op wandeling gaat.

Wat zouden jullie doen? Want ik voel me ook wat schuldig, uiteindelijk heb ik toen voor hem gekozen en het is een braaf paard.

Ik zou ook helemaal niet weten wat ik van prijs voor hem kan vragen. Het is echt een prachtig beest (en ik ben niet de enige die dat zegt ) maar hij is groen van kennis en ik heb ook niet genoeg ervaring om hem meer bij te brengen.

Alvast bedankt

Anoeska

Re: Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:00

Ik zeg altijd "als je het niet meer leuk vind, moet je er iets aan doen". Dus je kan 2 dingen doen, je paard zo opvoeden dat je het weer leuk vind om dingen met 'm te doen. Of je paard verkopen en een ander paard kopen dat wel aan je wensen voldoet. Van mij hoef je helemaal niet maanden door te modderen om het weer leuk te krijgen. Een paard kost genoeg, en als je het niet meer naar je zin hebt, en je kan het met een ander paard wel weer leuk krijgen, lijkt me dat een prima oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:07

Ik zou me er niet te schuldig om voelen; klinkt als een paard waar een ander weer dolgelukkig mee kan zijn en verkoop geeft jou weer de kans n het bedget om een dier te zoeken waar jij blij mee knt zijn en blijven. Gewoon doen.

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:08

Bedankt Anoeska,
Ja ik doe wel een paar maanden Parelli met hem, ik wil hem leren om stil te staan en rustiger te worden om later dan eventueel wel op buitenrit te kunnen.
Maar als het niet naar zijn zin is of hij wordt wat zenuwachtig omdat hij de merrie niet meer ziet maakt hij zich ONGELOOFLIJK GROOT, en bekijkt hij me zo vanuit de hoogte en dat geeft niet zo'n fijn gevoel :(
En dan (ik weet het, zo fout) laat ik hem gw nog 1 oefening doen en geef ik het op.

Maar mss toch nog even wachten met verkopen tot ik weer voldoende centen heb om een andere te kopen :) anders heb ik helemaal nix meer en dat is ook niet de bedoeling :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:12

Het lijkt me dat je met de verkoop van je paard wel een ander paard moet kunnen financieren?

Jammer dat de klik er niet voldoende is, maar als ik jouw bericht zo lees wordt je veel gelukkiger van een recreatiepaardje waar je lekker mee aan kunt tutten, dus wat dat betreft lijkt het mij een verstandige keuze!

en wat je er voor moet vragen? waarschijnlijk iets in de trant wat je er ook voor betaald hebt.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:13

Misschien is het in dit geval toch beter om te verkopen...
Je hebt er gewoon niet zo'n klik mee en bovendien is hij niet geschikt voor het doel wat jij met hem wilt bereiken, namelijk buitenrijden en troetelen.

Misschien is het beter om hem te verkopen om hem te verkopen, en dan pas rustig op zoek te gaan naar een Epony die helemaal aan je wensen voldoet. :)

Ik zeg het niet vaak, want ik ben meer van 'even door de zure appel heen bijten' maar als ik dit lees denk ik dat je misschien gewoon niet het juiste paard voor jouw plannen hebt.

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:14

Je geeft zelf al eigenlijk aan dat je verliefd bent geworden op het "plaatje", en dat je geen klik met hem hebt kunnen vinden.
In dit geval vindt ik het geen falen, maar denk ik dat het voor jou en het paard misschien ook wel beter is als je hem verkoopt. Dan kun je een fijn paard/ pony terugkopen die aan jou eisen voldoet. Zodat je lekker de dingen kunt gaan doen die jij graag wilt!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:28

Weetje, je moet ook bedenken wat je paard ervan vind.
Jij hebt geen klik met het paard, dus je paard heeft het ook niet met jou.
Ik denk dat hij het ook fijner vind als hij een baasje krijgt waarmee hij wel
goed kan, en dan zoek jij gewoon een ander beestje waar je alles mee
kan doen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:29

jij wilt lekker met hem tutten, hij vind het vervelend als er aan hem geplukt word, jij wilt alleen naar buiten, hij vind het eng...

ik denk dat jullie er allebei meer plezier van hebben als je een ander huisje voor hem kan vinden. Paardrijden moet wel leuk blijven, voor beide partijen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:32

Of je verkoopt hem, of je voed hem op.
Mijn paard wou ook niet stilstaan enz in stal of vast oid, maar blijven volhouden en nu staat ie netjes stil.
En buiten afstappen, tsja, gewoon blijven zitten en doordrijven, niet hem zn zin geven want zo is het wel makkelijk.
En tsja, punt 1, die heb ik ook maar dat vind ik geen reden om een paard te verkopen. Krukje opstappen is altijd beter voor je paard :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:36

Karel utrecht tango comp...net heel verhaal getypt...alles weer weg!
Maar komt er op neer dat je hem moet verkopen en een leuke E pony terug zoeken waar je fijn mee kan doen wat je eigenlijk wil.
Een band op bouwen met je dier is toch het aller leukste wat er is, en als de klik er niet is na 1 jaar, komt hij er hoogst waarschijnlijk ook niet

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:44

Bedankt iedereen :)
Nu ga ik me al heel wat minder slecht voelen als ik hem te koop aanbied op een aantal websites!
Iemand toevallig al geïnteresseerd? ;) Hij staat wel in België

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:20

Ik vind een foto altijd wel leuk, maar kopen gaat hem niet worden :')

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:59

Haha :)
Ik wacht tot het mooi weer is en ga dan een paar mooie foto's nemen.
Ik zet hem hier dan ook wel op de site.

Groetjes

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:26

Het is natuurlijk hartstikke moeilijk om je paard te verkopen, maar een klik ermee hebben is wel belangrijk. Aaaah, dit is moeilijk. x]

Naja, zoals verschillende al zeggen; het is belangrijk dat je een band met je paard opbouwt en heb je die na een jaar nog niet, zal die er waarschijnlijk ook niet komen..

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:59

Ik ken je situatie TS. Ik ben ook van de ontspannen, lange buitenritte in m'n eentje. Ik heb een paard gekocht dat nog nooit een buitenrit gemaakt ie, en heel nerveus doet buiten :') Ben vandaag voor 't eerst alleen op 'm weg geweest, ging al zoveel beter dan de 1e keer dat ik alleen met 'm aan de hand naar buiten ging.

Ik heb mijn paard nu iets meer dan een half jaar, heb ook wel eens aan verkopen zitten denken. Alleen kan ik dat niet, omdat ik bang ben dat ik geen geschikt baasje voor 'm vind.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:51

Jij kent je paard het beste , en als je denkt dat er geen klik meer kan komen ,
is het mss best je paard te verkopen naar een GOEDE thuis. Jij kan dan rustig een nieuw paardje zoeken , waarmee je wel een klik kan vormen , en mss hft je paard bij zijn nieuwe thuis een goede klik met zijn nieuwe eigenares, naar mijn zegge , ik denk dat jij het voor jezelf moet uitmaken :) Succes xx

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:54

Je hebt de klik niet en het dier past niet bij je qua gebruiksdoel. Genoeg redenen lijkt me? Niet schuldig om voelen dus en gewoon verkopen. Zorg dat je een fijn baasje vind en koop een dier dat bij je past

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:17

-> PP

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:20

Ik zou hem terug verkopen als ik dit zo aanhoor en een leuke d/e pony ofzo kopen waar je lekker uren mee kan tutten, alleen mee naar buiten kan etc. aangezien je tog geen wedstrijdambities heb aan dit vehraal te merken? Dit paard lijkt mij meer wat voor een wedstrijdruiter. Het is idd jammer maar ik denk dat je met een andere pony beter af bent.

xx

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:27

Ik zou me niet schuldig voelen omdat je de klik niet hebt en je erover nadenkt om hem te verkopen. Je hebt het een jaar geprobeerd en het zit er niet in, dan kun je wel bezig blijven maar daar word jij en je paard denk ik niet gelukkig van.
Ga rondkijken wat je voor je paard kan vragen, misschien via de taxatietopic hier op bokt en plaats een keer een advertentie om te zien wat voor reacties daarop komen.
Ik denk dat als je paard een fijn huis heeft gevonden, je voor zijn bedrag een leuke pony kan vinden dan helemaal bij jou past en waar je veel plezier mee zal hebben.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:47

Er zijn hier genoeg mensen op bijv. bokt die een "uitdaging" zoeken voor een GEZOND dier om ermee te werken denk ik..

Als je geen advertentie plaatst weet je het niet.

Als ze altijd netjes geent, bekapt is en helemaal gezond is.. nouja.. dan zou ik haar toch proberen
te verkopen..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:09

Sorry TS, was in de knoop met een ander topic. Deze reactie was niet voor jou bedoeld...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:21

Ik ga met de rest mee. Ik denk dat dit gewoon niet het paard voor je is en daar worden jullie allebei niet gelukkig van. Soms gaat het nu eenmaal zo.
Voor een volgende keer weet je dat het 'plaatje' er niet toe doet en dat je echt moet kijken naar de prioriteiten die je nu al noemt. En dan denk ik dat je best iets leuks tegen het lijf loopt voor het geld waar je dit paard voor verkoopt.
Geen reden om je schuldig te voelen, want het ontbreken van de click lijkt van twee kanten te komen en dan is het paard gewoon beter af bij iemand die weer wel dat type zoekt.

Succes.