Ik zal hier even kort mijn verhaal uitleggen.
Ik heb mijn paard nu bijna een jaar en heb beslist om hem terug te verkopen.
Ik denk dat ik in de eerste plaats een vergissing heb gemaakt met hem aan te kopen
Het was de eerste x dat ik op zoek naar een "eigen" paard en toen ze dat prachtige beest uit de stal haalden was ik direct verkocht.
En prachtig is hij wel! Een zwarte ruin van 1m75, bijna 7j, fier, correct gebouwd, mooie gangen, een eerlijk paard.
Maar toch heb ik niet echt een klik en past hij niet volledig bij mij
Het 1ste punt: ik ben maar 1m50, zonder tuinstoel geraak ik dus niet op mijn paard.
2: Ik heb het altijd zalig gevonden om met mijn verzorgpony er op uit te trekken, wandelingen van uuuuren, deze gaat alleen buiten als er een ander paard bij is (dan is hij wel braaf) en als ik er is af moet om langs iets engs te wandelen kan ik blijven wandelen tot we weer thuis zijn want ik geraak er niet terug op.
3: Ik hou ervan om uren aan mijn paard te prutsen, deze is daar niet van gediend.. begint tegen zijn staldeur te stampen en rondjes te draaien, idem als ik hem buiten vast zet.
Ik ben al een tijdje aan het denken een Epony aan te schaffen, zo'n bomproof beest dat zonder probleem alleen op wandeling gaat.
Wat zouden jullie doen? Want ik voel me ook wat schuldig, uiteindelijk heb ik toen voor hem gekozen en het is een braaf paard.
Ik zou ook helemaal niet weten wat ik van prijs voor hem kan vragen. Het is echt een prachtig beest (en ik ben niet de enige die dat zegt ) maar hij is groen van kennis en ik heb ook niet genoeg ervaring om hem meer bij te brengen.
Alvast bedankt

anders heb ik helemaal nix meer en dat is ook niet de bedoeling
Hij staat wel in België