Ik begrijp heel goed dat dit een behoorlijke gevoelige vraag kan zijn als mensen hun eigen inkomen moeten noemen, dat is dus niet de intentie van het topic. Deze vraag houdt me echter wel er bezig de laatste tijd. Ikzelf ben nu nog voltijd student, en heb op het moment toch het moeilijke besluit moeten maken het hele paardengebeuren maar op een laag pitje te zetten omdat het een dure hobby is, en studeren ook met de dag meer moet kosten (Habbe heffing, OV kaart inkorten en versoberen etc. daar kom ik allemaal mee in aanraking), en de studie nu echt op nummer 1 (moet) komt(/komen) Ik wil eigenlijk wel eens een realistische inschatting maken of ik straks, na mijn afstuderen, kans heb op een voldoende inkomen om mijn droom van een eigen paard te realiseren. Ik weet wel hoeveel een paard in de maand ongeveer kost, maar wat ik niet weet is met welk inkomen je ongeveer een voldoende inkomen hebt om deze luxe te kunnen betalen, naast alle lasten dat je met een inkomen van dit bedrag hebt qua belastingen, huisvesting, premies, etc. Dat overzicht ontbreekt mij nu gewoon, waardoor ik zelf geen bevredigend antwoord op de vraag kan verzinnen.
Daarnaast denk ik dat dit topic niet alleen voor mij interessant is, maar ook voor de mensen die hier met de serieuze vraag zitten of ze er financieel ruim genoeg bij zitten om een paard te kunnen betalen. Hier zijn erg veel topics geweest over de vraag hoeveel een paard -vaak in de ideale situatie- moet kosten in het onderhoud (hoeveel kost een paard? Een eigen paard, luxe? zijn voorbeelden) maar deze vraag blijft in al deze topics naar mijn smaak toch onbeantwoord.
Ik zou graag willen weten of de bedragen die genoemd zijn op een eenverdienersverband, een tweeverdiendersverband of een gezinsverband zijn gebaseerd.
Ik hoop dat ik niemand heb beledigd met deze vraag. Dat is niet mijn intentie daarom ook nog het volgende:
Tevens begrijp ik dat iedere situatie uniek is, en dat de reacties die ik hoop te krijgen een globale indicatie moet geven. Houdt hier in het reageren ook rekening mee. Het antwoord is natuurlijk afhankelijk van waar je woont (ook ivm stalling) en wat je wooneisen zijn en natuurlijk wat de samenstelling van het huishouden is. Maar ook van je inkomen per se als het gaat om de sociale huurprijzen.
Discussies worden natuurlijk op prijs gesteld, echter persoonlijke aanvallen kan ik niet waarderen! Als je een probleem hebt met het topic, of een reactie is er een rood [!] knopje rechts onder aan de post waarbij je je bezwaren kenbaar kan maken aan een mod.
Voor de mensen die zich aan het topic wagen: Bij voorbaat dank
Het zal bij mij zeker het nodige ophelderen!
ben me nog aan het oriënteren op studiekeuze, misschien kan dit topic me helpen
bedankt!
) op de oprit hebt staan of een volvo xc 90