Springles en van pony geruild!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pjelk

Springles en van pony geruild!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 22:16

Vanmiddag had ik springles met Pjelk en ik en nog een meisje van mijn les waren al een tijdje van plan eens van pony te ruilen. Mij leek het al een tijdje leuk eens op een makkelijk springende pony te rijden aangezien ik Pjelk altijd heel erg op moet jutten omdoor te galopperen tussen de hindernissen en hem uberhaupt moeilijk over de hindernissen krijg omdat hij ook nog eens heel kijkerig is. Doortje wilde Pjelk ook wel eens proberen en zo klom ik dan op haar Arios (bruine NRPS pony) en zei op Pjelk.

Arios leek eerst een beetje lui Gaaaap maar toen hij eenmaal wakker was en begrepen had dat we gingen speingen werd hij toch wel enthousiast. Hij rende dan ook steeds hard op de sprong af Cool wat ik wel makkelijk vond. Hoefde ik eindelijk eens niet steeds bij te drijven! Maar dir bleek ook niet goed want met zijn snelheid viel hij helemaal uit elkaar en sprong dan ok heel vlak. Ik moest hem dus echt een beetje inhouden voor de sprong en toen ging Arios echt netjes springen. Verder reed hij ook heel fijn met een goed uit te zitten galop en aan het eind van de les kwam hij tussen de sprongen door ook nog heel netjes aan de teugel in draf.

Doortje deed het trouwens ook heel goed met Pjek. Pjelk is normaal altijd heel kijkerig bij de eerste sprong en daar weigert hij dan ook bijna altijd. Dat proberde hij bij haar ook maar ze kreeg hem er toch over. Ze had wel een beetje moeite hem door te laten galopperen tussen de hindernissen maar kwam daarentegen als ze galoppeerde, na de sprong wel steeds in de goede galop neer. In de rest van de les weigerde Pjelk maar een keer maar toen op een scheve (erg rare Wow! ) blauwe steil.

Ik vond dat ze het er heel netjes afbracht voor een meisje van 12 op mijn eigenwijs Pjelk-paard. En zelf vond ik het ook erg leuk haar brave Aricross (Arios dus) eens te proberen. Dat mag best vaker van mij!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:25

Het is echt leerzaam, he? Om eens op een andere pony te rijden...

* To Belg, or not to Belg *

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:01

Linda250 schreef:

Ja best wel
dat hebben we bij ons op de les ook eens gedaan ik heb het geweten (en nu nog steeds)
Ik kreeg een pony die voor mij heel mkkelijk was die kreeg ik yhell mooi aan de teugel enzo sprong fijn maar die jongen die op passie zat ging het niet zo goed. Passie is gewoon een hele moeilijke pony maar hij probeerde er ook niks op dus hij liep gewoon met zijn neus in de lucht mocht alles doen waar die zin in had.
dus de volgende keer dat ik er weer op moest rijden kreeg ik hem niet meer aan de teugel niks meer. en nu moet ik nog steeds heel erg vechten enzo en hetis al 2 1/2 maand geleden als het niet langer is dus daar word je niet erg happy van
Maar nu gaat het met springen al wat beter vrijdag avond naar een oefenwedsrijd geweest en daar 50 cm gesprongen en toen ging het wel goed en was ik 1e *LOL* maar met dressuur gaat het niet meer
groetjes danielle

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:03

leuk joH! en wat linda ookal zegt, je leerd er zoveel van om eens op een andere pony te kruipen!!

Dag lieve mama...

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:40

hartstikke leuk

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:52

echt heel anders joh vind ik het om op een andere pony te gaan springen... suleika springt zo oenig af en toe (het lijkt of de hindernis hoger is dan dat ie werkelijk is), als ik dus op andere pony's ga springen gaat het MEESTAL fijner.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:20

passie"]
[quote="Linda250 schreef:

Ja best wel
dat hebben we bij ons op de les ook eens gedaan ik heb het geweten (en nu nog steeds)
Ik kreeg een pony die voor mij heel mkkelijk was die kreeg ik yhell mooi aan de teugel enzo sprong fijn maar die jongen die op passie zat ging het niet zo goed. Passie is gewoon een hele moeilijke pony maar hij probeerde er ook niks op dus hij liep gewoon met zijn neus in de lucht mocht alles doen waar die zin in had.
dus de volgende keer dat ik er weer op moest rijden kreeg ik hem niet meer aan de teugel niks meer. en nu moet ik nog steeds heel erg vechten enzo en hetis al 2 1/2 maand geleden als het niet langer is dus daar word je niet erg happy van
Maar nu gaat het met springen al wat beter vrijdag avond naar een oefenwedsrijd geweest en daar 50 cm gesprongen en toen ging het wel goed en was ik 1e *LOL* maar met dressuur gaat het niet meer
groetjes danielle
[/quote]

Oef,wat zal jij balen va die ruilactie zeg! Met Pjelk viel het gelukkig mee. Die heb ik vandaag weer in de dressuurles gereden en hij liep hartstikke lekker. Mooi buigzaam en liep heel makkelijk aan de teugel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie