Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sporter schreef:Ik ga er vanuit dat er zondag geen lessen zijn. Dan lopen ze gemiddeld tussen de 2 en de 3 uur per dag en 1 dag rust. Ik vind dit nu niet echt wereldschokkend.
Dat met dat kamp zou schandalig zijn maar daar geloof ik niet zo in
mika11 schreef:Maar dan raken ze wel snel hun paarden kwijt, waarschijnlijk.
Als ze kreupele paarden elke dag 2 uur laten lessen, dat houden de paarden nooit lang vol.
Wel raar dan, dat mensen willen rijden op kreupele paarden??
jowien schreef:7u op een dag vind ik wel erg veel, maar 2-3 uur per dag is prima. Manegepaarden zijn dat gewend en ze krijgen tenminste beweging, dat is beter dan 23u per dag in je box staan als pensionpaard. En een kleine manege heeft meestal meer persoonlijke aandacht voor ruiter en paard dan een grote manege met 30 paarden.
Kreupele paarden laten werken vind ik niet kunnen.
12sterre34 schreef:2 of 3 uur kan best. Alle manege ruiters die ik ken/heb zien rijden (en dat zijn er echt veel, ik ben het zelf ook geweest..) kunnen echt niet veel qua rijden waardoor die manegepaarden in 3 uur net even moe zullen zijn als een z-ruiter een uur flink traint. Dus daar zou ik me echt niet druk om maken. Meestal komen die manegepaarden niet op de wei. Dan kunnen ze beter 3 uur wat rondlopen in de bak dan die uren op stal staan!
En die 7 uur lopen, daar ben ik niet voor. Dat vind ik te lang, maar neem aan dat dat een keer per jaar gebeurt?
en over dat stijf lopen met de benen, dat kan ook niet anders aangezien ik wed dat 95% van de ruiters niet weet wat voorwaarts neerwaarts rijden is of hoe je een paard soepel maakt.. daar kun je als manegehouder niks aan doen, of ze moeten betere lessen gaan geven
Slofje schreef:Als er bij ziekte niets wordt gedaan is t onverantwoordelijk, verder.. Een goed getraind paard kan echt wel 7 uur lopen, toen ik op vakantie was in Z-Frankrijk hadden ze een stuk of 6/7 paarden en daar reden we elke dag 6 uur mee, soms mee. Maar ze moeten dan ook wel echt in goede conditie zijn en gehouden worden.