iemand anders op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

iemand anders op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:38

Wat vinden jullie van een vriendin op je paard laten rijden?

Elles

Re: iemand anders op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:43

RT-P >> YRT

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:51

geen probleem als ze maar kan rijden,, 8-)

en weet waar ze mee bezig is :j

ik laat ook regelmatig mijn vriendin op het paard als ik niet kan.
omdat ik vindt dat zei wel goed omgaat met het paard zowel Qua poetsen als rijden

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:57

okee maar wat is dan geschikt om iemand te laten rijden ?
niet galoperen ? hoeveel rondjes draf?
Na hoe alng eraf?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:59

:+ Hoeveel rondjes draf? komop ik neem aan dat je weet dat je paard geen kermmis atractie is

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:01

Kan je vriendin rijden? Zo ja, doen, zo nee, ook doen, maar wel je paard vasthouden. ;) Ik zie er het probleem niet zo van in. Maar denk dat je wel wat duidelijker moet zijn over wat precies de bedoeling is hier...

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 20:04

@Elin_ Nee dat snap ik ook wel maar hoe lang zouden jullie iemand op je paard laten rijden ?
@Sientje verschiilend

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:10

Verschillend? Verschillende vriendinnen? Van verschillend niveau? Kun je, nogmaals, misschien wat duidelijker zijn in je vraagstelling want zo is er niet veel zinnigs over te zeggen. ;)
Hoe lang hangt van de conditie van je paard af en de manier waarop die door de ruiter wordt belast.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:00

Bij m'n oude lease-pony deed ik 't wel eens, dat is zo'n braaf beestje en bij haar had ik er ook niet zo'n probleem mee. Iemand op mijn eigen pony doe ik liever eigenlijk niet, ook als hij het niet zo leuk had gevonden mensen in de maling te nemen en af te bokken :+

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:02

Je kan degene er natuurlijk een keertje op laten rijden, maar structureel als verzorgpony bijvoorbeeld zou ik dit niet zo snel doen. Als je dan een keer problemen krijgt met de pony, zou dit jammer zijn van de vriendschap.

Als een vriendin (die kan rijden) bij mij erop zit, stapt ze uit en draaft ze eventueel een paar rondjes.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:04

ik laat mijn vriendin af en toe op mijn paard, stappen vrij, draven aan de longe. Mijn paard is heel voorzichtig met beginners.
Ze heeft natuurlijk wel altijd mijn cap op, en van de teugels moet ze afblijven.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 18:08

hoe wil je dat ze van de teugels afblijft?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:09

ze kan nog niet rijden en kan ook nog niet netjes meegaan met de mond van mijn paard enzo, daarom wil ik gewoon dat ze de teugels in boogjes houd. (mijn paard is gevoelig in haar mond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:19

geen probleem, ook al kunnen ze niet rijden.. je doet haar een groot plezier en je paard word er echt niet slechter op! leg maar gewoon uit dat ze rustig moet doen enzo :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:22

Als iemand niet kan rijden, vinden ze het bij mij vaak al spannend om erop te zitten. Dus zij erop, en dan houd ik de teugels vast, terwijl ik er naast loop.
Ik ben nu een beetje mijn vriend aan het leren rijden soms :')
En die mag nu wel de teugels vasthouden (kan verder niet rijden) maar weet dat hij er van mij niet aan mag trekken, heb een Westernpaardje die heel gevoelig is en meteen stilstaat vanuit iedere gang op 'Ho!'.
Of aan de longe, maar dan zonder teugels. Ik kan het niet hebben dat mijn paardje voor iets gestraft zou worden door aan de teugels getrokken te worden, terwijl iemand dat onbewust en zonder reden doet.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:11

Ik heb het liever ook niet en dan met name in de bak, behalve dan m'n instructrice of het uitstappen. Hij heeft veel duidelijkheid nodig en loopt het liefst waar hij wil. En bovendien heb ik er geen zin in om de door mijzelf erin getrainde oefeningen te laten verpesten :). Buiten vind ik het niet zo'n probleem maar ik let wel altijd op en als het me niet aanstaat zeg ik er wat van want ik wil niet dat mijn paard er de dupe van wordt. Het is tenslotte geen kermisatractie ;)

edit; m'n vader heeft het liever ook niet :) en vooral niet veel verschillende omdat iedereen anders zit en rijdt.