paard wordt over 2 maanden 14 jaar. Ik heb hem bijna 4 jaar inmiddels. Voor ik heb kocht mocht hij Z springen en ik heb hem inmiddels dressuurmatig nu tot en met het M1 voor elkaar. Thuis sprong ik af en toe wel wat, maar meer om het voor hem afwisselend te houden. Paard is bijster slim en snel verveeld, dus dat was noodzakelijk.
Nu studeer ik en is het lastig om hem alle tijd te geven die hij verdient. Nou liep er een meisje op stal die wel met hem wilde rijden. paard is echt een paard met een handleiding van 3 boeken lang
En met een hoop tekst en uitleg, en praktijkervaringen (
) kan Geke inmiddels aardig met hem overweg. Voornamelijk dressuurmatig valt er nog wel aan te sleutelen, maar ik ben al heeeel blij dat ze samen kunnen rijden zonder dat ik er bij ben. Nou vind Geke springen een stuk leuker dan ik
Dus paard ook weer blij, die heeft weer één keer in de twee weken springles. Over 2 weken hebben ze hun eerste groentjesparcours (50/60), helemaal leuk! Foto's spreken voor zich denk ik
Zo hoog hebben ze trouwens nog niet eerder gesprongen, hihi. Tips van mijn kant:
- dressuurmatig beter rijden tussen de hindernissen, dus niet kop op standje luchtkijker
- teugels mogen tussen de hindernissen korter, zodat je 'm beter kunt begeleiden/sturen. Hier is dat nog geen noodzaak omdat ie aardig op een hindernis aantrekt, in een parcours wel.
- na de hindernis 'verder' kijken, want in een parcours volgen er meer hindernissen
maar da's een kwestie van oefenen.

Dit was de eerste hindernis die hij nam, normaal draaft hij hier over heen, deze actie was redelijk onverwacht

Deze kwam niet zo best uit, was een redelijke noodsprong.

De amazone zit trouwens zelf ook op bokt