Voor iedereen die aan het overwegen is een paardje te kopen, er net een gekocht heeft, nog aan het speuren is op marktplaats en kapaza, druk aan het rekenen of ze het wel redden, stallen aan het vergelijken is...
Waarom?
Om ervaringen te delen, tips uit te wisselen, mischien eens te troosten als je voor niks naar de andere kant van nederland bent gereden of je droompaard voor je neus door een ander is weggekaapt, maar vooral samen te genieten van alle voorpret!
Het is immers een groot deel van de fun en wat is leuker dan dat gevoel te delen?
Ikzelf ben nu 17 jaar oud, zit niet meer op school en hou 400 euro per maand over.
Voldoende tijd, ochtenden, avonden, dus dat zit ook wel goed.
Ik heb al contact gehad met een aantal stallen, mijn minimale eis is momenteel toch wel overdag weidegang.
Liefst 24/7 buiten. Een buitenbak zou fijn zijn, maar zonder overleef ik het ook wel, verder heb ik geen eisen. (Ja een plek om mijn spullen op te bergen.)
Ik ben nog maar pas begonnen met sparen voor de aanschaf, maar over het soort paard nog aan het twijfelen.
Een projectje lijkt mij bijvoorbeeld superleuk. Dat kan van shetlander tot rijpaard zijn, wel binnen mijn budget. (1000 euro, kan natuurlijk iets meer zijn, hangt er van af, voor een opknappertje leek mij dat reeël.)
Als het paard maar netjes ontwormt/ingeent en gezond is. De rest vind ik juist zo leuk om aan te werken.
Ik ben eerst nog op zoek geweest naar een verzorgpaard, maar ze doen hier alleen maar aan halve stal. (Dat betekent grofweg gezegd dat ik tot 150 euro per maand mag betalen om andermans knol op te knappen. Tja sorry zeg maar dat doe ik toch niet.)
Wie zit in dezelfde situatie en kletst gezellig met mij mee?

Edit: En het geld natuurlijk ook voor alle mensen die een paard erbij kopen, na de verkoop van hun andere paard een nieuw maatje zoeken etc. Samen speuren is immers gezelliger.