Ik had een paard gevangen in de Veluwe!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:13

Fasel schreef:
pffffffffff, volgens mij zit jij aan de speed of zo botervlieg.




Neuh, egnie. Maar als geflipte schrijvert kick ik natuurlijk
op dit soort story's.
Barst spontaan me dichtader ook open:

Ik was zo geweldig
Zo geweldig was ik nooit
Het was daar zo gezellig
Gezelliger dan ooit!

(Met excuses voor plagiaat)

Schijnheilig

Wiesje

Berichten: 2916
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:33

Haffie schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet echt iets ergs met de ruiter en paard is gebeurd omdat ik het anders al wel in de krant had zien staan of op internet ofzo.


zou ik ook denken voor mijn gemoedsrust.
De veluwe is immers niet zo heel groot, en wellicht zijn ze elkaar net tegen gekomen. Schijnheilig

Ik vind het een domme actie om dat dier los te laten. Heb het ooit zelf meegemaakt en heb het dier vastgehouden. Djees, eerst vangen en dan maar weer loslaten. Dat zou niet eens in me opkomen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:33

Ja hier nog zo een Wiesje. Zou ik ook tegen mij zeggen. Sorry maar het is gewoon niet een handige actie. Maar nogmaals blifj ik het ook een heel vaag verhaal vinden. HEt klopt van geen kanten.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:13

ik sluit me aan bij Fasel, als het verhaal wel zou klopen, zou ije (ja jij Haffie...) alle mogelijkheden onderzoeken om te achterhalen wat er met paard en berijd(st)er gebeurd is en hoe heet afgelopen is.

Ik vind het wel erg gemakkelijk om er maar vanuit te gaan dat het goed is afgelopen...... en ze leefden nog lang en gelukkig, dream on meid, wees een bikkel, kom met de waarheid op tafel of zoek uit hoe het afgelopen is!

Smurf heeft geproken Nerd Stoom uit je oren

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:28

Er niet vanuit gaan maar wel denken.
Als die Shire nog daar in het bos zal rond gallopeerde of iets anders dan waren er al lang daarover dingen op internet te zien, vermist Shire ruin ofzo.
Op internet staat er niks over, en maneges daar kennen wij niet daar. dus waar zullen we verder moeten zoeken.
Wij probeerde er tenminste nog iets aan te doen maar er waren ook mensen die liepen gouw door. wij wilden hem helpen, maar dat beestje was zo over de zeik dat hij wou gaan steigeren en bokken.
en zie dan maar een Shire ruin nog vast te kunnen houden. en dan moet je niet boos worden op mijn zus Haffie van ik zou hem vast gehouden hebben. want dat kon nou eenmaal niet of je wou dood geplettert worden, dan ben je pas dapper

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:34

ik zou er persoonlijk niet eens over piekeren om hem te vangen, maar direct de politie hebben gebeld, of iemand aangesproken hebben met een werkende gsm en gevraagd hebben of die de politie wilde bellen.


Vrijwel alle Shires in Nederland zitten bij dezelfde club en daar is niets bekend van een valpartij met een Shire op de Veluwe. Een Shire is wel een erg apart en heel groot paard hoor.....

Maar goed, ieder handelt naar zijn eigen eer en geweten en we kunnen alleen maar hopen (en niet veronderstellen) dat het allemaal goed is afgelopen.....

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:38

Ja je zou idd kunnen denken dat het verzonnen is maar waarom zou ik het verzinnen? Zou ik het verzinnen om daarna commentaar te krijgen van iedereen?? nou nee. En als je me niet wilt geloven vind ik best geen probleem, ik weet zelf toch wel dat het waar is.
En als er dingen vaag zijn of iets niet klopt, ik wil het best proberen uit te leggen.

En denk je dat ik niet bezig ben om er achter te komen wat er met het paard is gebeurd? Natuurlijk wel!! maar ik ben er niet de hele dag mee bezig, ik heb ook meer dingen te doen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:39

Nou een geloofwaardig verhaal is het ook niet. Je schat een paard precies op de mm af en je vangt hem terwijl hij wild aan de kletter was geslagen maar als je hem dan vast hebt dan laat je hem los omdat ie wild is. Geloof ik niet in. Sorry.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:46

ik vind het echt belachelijk om te zeggen dat ze het maar verzint. Misschien bedoelt ze wel ongeveer 1.90 meter in alle hectiek. Je bent wel heel zielig als je dit verzint op je 17e.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 15:59

Idd

En heb ik gezegt hij is precies 1,90?? nee volgens mij niet en het is toch logisch dat ik ongeveer 1,90 bedoel??
En dat vangen ... hij kwam naar mij toegedraaft op dat moment en dat hij later gek gaat doen, maar dat had ik ook al uitgelegd een paar reacties terug.
Maar goed je moet geloven wat je wilt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:10

nou beetje vreemd alweer. Je zegt dat hij naar je toegedraaft kwam en in je eerste berichtje zeg je dat hij helemaal over de zeik was. Ja sorry hoor als jij zo vaag schrijft wat moeten wij dan denken? Plaats het dan niet.

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:28

Haffie als ik jou was zou ik helemaal niets meer toevoegen aan dit topic. Dit wordt zo'n oeverloos kinderachtig welles nietes verhaal

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:09

ach laat dat meidje toch, ze heeft een nare ervaring gehad, en ze zoekt hier wat steun,
wie zijn wij dan om haar af te zeiken wat ze allemaal fout heeft gedaan?
okej iedereen zou het anders gedaan hebben, maar iedereen IS ook anders!
dus laat het gewoon hangen.maakt toch niet uit? ze weet nu dat ze het anders had moeten doen , maar in een paniek situatie weten maar weinig mensen wat te doen hoor!
en voor de een is er sneller een panieksituatie als voor de ander,mensen zijn nou eenmaal verschillend!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:07

Als het een opgefokte enorme knol was, zou ik het ook zo snel niet weten. Als het even kon, ging ik met het beest aan de wandel. Loslaten zou pas een optie worden, als het echt link werd. En "beugels opsteken en teugel door de keelriem" is leuk, maar dan moet het beest wel netjes stilstaan en geen rondjes om je heen rennen...

Toen ik 15 was heb ik eens een politiepaard (ongezadeld, met halster) gevangen. Teruggebracht bij stal, ze pakten hem aan, mompelden wat en dat was het dan. Ik neem aan dat hij "bedankt" zei. Verward Een paar jaar geleden reed ik door Assen, daar zit een manege in een woonwijk. Ineens steken er twee nogal opgefokte, gezadelde pony's de weg over, het bos in. Ik zag nog net waar ze heen gingen, dus ik duik met de auto het bos in en ga er achteraan (lopend). Na een paar minuten had ik 1 pony te pakken en ging achter de andere aan. Toen ik die net had, kwamen er twee kinderen en een man aangerend. Pony's afgegeven, nog geen bedankje..... Scheve mond

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:38

Elles schreef:
"beugels opsteken en teugel door de keelriem" is leuk, maar dan moet het beest wel netjes stilstaan en geen rondjes om je heen rennen...


Dat was mijn reactie en ik voel me toch wel wat aangesproken. Misschien ben ik dan wel wat handiger, maar beugels opsteken en teugel door de keelriem lukt mij toch wel zonder dat het paard stilstaat (ok, ze moeten niet gaan steigeren Haha!).

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:32

Wat een verhaal, zo maak je nog ens wat mee in je vakantie.
Ik vind het ook wel erg makkelijk van iedereen om te zeggen dat ze het beter hadden gedaan.
Moet toegeven dat ik nu ook wel het idee heb dat ik het paard nooit losgelaten zou hebben. Maar aan de andere kant, als hij echt groot is en gek doet, weet ik het ook niet meer zo zeker.
Ben wel erg benieuwd hoe het afgelopen is (vrees alleen, dat we alleen maar kunnen gokken).

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:50

ja al iets gehoord over de afloop????????


Het is nu al ruim 2 weken geleden gebeurd, zou er dan niets over bekend geworden zijn???? Verward

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:18

buiten al de tegenstrijdigheden die er afgeschilderd wordt vindt ik de reactie gewoon dom

je gaat toch weer naar huis en dan kan je toch de politie bellen als je thuis komt???????????

vaag vaag
en of het nu wel of niet waar is dat maakt mij niet uit
vindt je reactie gewoon verbazingwekkend
moet er niet aan denken dat ik daar in dat bos had gelegen mijn paard ergens aan de hobbel
en jij doodleuk naar huis gaat en later op bokt een oproepje doet of iemand iets weet????????????????????????????? zeer vaag

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 08:55

Wat een ongelooflijk stupide reacties staan er in dit topic zeg Er vallen genoeg mensen van hun paard af tijdens een buitenrit dus waarom zou dit nou zo ongeloofwaardig zijn? Als iets dergelijks mij zou overkomen zou ik echt niet weten wat ik zou doen hoor... Als een paard braaf blijft en de batterij van mijn mobieltje het doet dan wil ik best het paard vast houden en de politie bellen maar ik ben niet levensmoe hoor...ook ik zou geen geflipt paard vast gaan houden en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je zo beduusd bent dat je ook niet tot in de puntjes onthoudt hoe alles precies gelopen is... en idd, hoe weten jullie wat Haffie wel of niet gedaan heeft om er achter te komen wat er gebeurd is na dit voorval? Ik vind sommige reacties in dit topic iig van een aanzienlijk hoger penny gehalte dan Haffie's berichten... Het is allemaal wel erg makkelijk om te zeggen wat je zou doen, maar ik ben van mening dat je pas werkelijk weet wat je in een bepaalde situatie zou doen als deze zich voordoet... En ik zou het trouwens ook over een Shire van 1.90 kunnen hebben als ik een Clydesdale (of een of andere uit de kluiten gewassen kruising) zag... van 1.88 zag... ik kan me ook voorstellen dat je van de zenuwen/schrik niet precies weet hoe of wat en dat je niet op de details let... Haffie had vast ook geen maatstok bij zich tijdens haar wandeling dus ik vind het vrij logisch dat je dan een afgeronde maat aangeeft als schatting...

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:31

Botervlieg"]
[quote="Fasel schreef:
pffffffffff, volgens mij zit jij aan de speed of zo botervlieg.




Neuh, egnie. Maar als geflipte schrijvert kick ik natuurlijk
op dit soort story's.
Barst spontaan me dichtader ook open:

Ik was zo geweldig
Zo geweldig was ik nooit
Het was daar zo gezellig
Gezelliger dan ooit!

(Met excuses voor plagiaat)

Schijnheilig
[/quote]
Dit soort reacties zijn toch niet nodig, verpesten alleen het topic. Als je zo graag wilt dichten, ga dan naar een dichtforum (en is je dichtader alweer dichtgesprongen Tong uitsteken)! Hou zelf maar eens een paard tegen dat onverwacht op je afkomt, dan weet je ook niet gelijk wat je moet doen, ik snap dat het wel ergens ongeloofwaardig is/klinkt maar dat dan iedereen precies op de details moet letten en dat blijven herhalen Is toch zonde van een topic. Ga dan ergens ander je tijd aan verspillen. Maar ik ben het met Vikki eens, je weet echt niet wat je doet als de situatie zich pas voordoet.

pmarena

Berichten: 48195
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 09:42

Ik weet heel goed wat ik doe , ik ben zo'n onbeschaamde hork dat ik dat paard gewoon lekker loslaat als die mij naar het leven staat hoor

Ben ik dan heel simpel in !

Maar naderhand natuurlijk wel even hier en daar bellen zodat men het weet , de politie inlichten enzo. Dan krijg je wellicht ook nog een telefoontje terug zodat je hoort hoe het is afgelopen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:23

smurf schreef:
ja al iets gehoord over de afloop????????


Het is nu al ruim 2 weken geleden gebeurd, zou er dan niets over bekend geworden zijn???? Verward


Ach joh, het was gewoon niet waar. Anders was er wel degelijk iets over bekend geweest.

dewy13
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:23

Ja sorry hoor, maar je zet het sowieso niet hierop hoor dan kan je inderdaad verwachten dat je zulke reacties verwacht !!! en je hebt ook in het eerste verhaal iets anders gezegt dus je liegt sorry hoor maar je bent nu wel een beetje dom bezig !!! en kinderachtig dus het slaat nergens op wat je nu allemaal aan het banketstaaf en verzinnen bent !!!

dewy13
Berichten: 37
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:26

banketstaaf en verzinnen bent

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:28

dewy13 schreef:
Ja sorry hoor, maar je zet het sowieso niet hierop hoor dan kan je inderdaad verwachten dat je zulke reacties verwacht !!! en je hebt ook in het eerste verhaal iets anders gezegt dus je liegt sorry hoor maar je bent nu wel een beetje dom bezig !!! en kinderachtig dus het slaat nergens op wat je nu allemaal aan het banketstaaflen en verzinnen bent !!!


Waar slaat dit nou weer op?
Ik ben het met Vikki eens