Dekentijd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:01

Jippie schreef:
Paarden BH is een ramp. Juist daardoor heeft Lois een witte plek op zijn schoft Boos!
Een deken van Bucas of Rambo is echt een goede investering, wel een rib uit je lijf. De pasvorm is gewoon super. Je kunt geluk hebben met een deken van Divoza maar dat is altijd gokken. Ik heb een Divoza deken die echt super bevalt qua pasvorm en qua prijs Haha!.


enige troost te weten dat ik dus niet de enige ben Verdrietig
Joy heeft ook een vreselijke plek overgehouden aan zo'n stomme paardenbh! Scheve mond

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:01

ik ga deze winter trouwens voor mij HH highliner blackcoat Lachen
erg mooie deken!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:34

carola"]
[quote="suzanne schreef:
paardenbh???????? Verward


Geloof het of niet, er zijn zelfs paarden die daar weer schuurplekken door krijgen!

Fitzroy ook, zoals ze al schreef! En helaas heb ik ook zo'n zeldzaam geval....
[/quote]

Fie heeft na het maar enkele weken dragen van de beruchte paardenBH ook een wil plukje manen overgehouden... leuk als herkenning, maar toch niet echt de bedoeling! Verward
Winter is altijd weer tobben...

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:40

Ik heb echt geen idee maar ik heb wel een idee om dit te voorkomen:
GEEN DEKEN OPDOEN!!!

is natuurlijker en ook fijner voor je paard, zo voorkom je indirect ook ziektes! maar je moet het zelf weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:48

En jij rijd vast aktief, elke dag, op redelijk nivo?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:15

Keesje schreef:
Ik heb echt geen idee maar ik heb wel een idee om dit te voorkomen:
GEEN DEKEN OPDOEN!!!

is natuurlijker en ook fijner voor je paard, zo voorkom je indirect ook ziektes! maar je moet het zelf weten


Zo veroorzaak je juist ziektes, als je je paard 's winters kleddernat rijd, door dat ie net een teddybeer is, lijkt me dat juist zeer ongezond.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:16

runningkawa schreef:
En jij rijd vast aktief, elke dag, op redelijk nivo?

nivo wil niks zeggen over hoe nat je paard is na het rijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:21

nee, maar daar bedoel ik bij of je hem aan het werk zet of niet.
beetje rondhupsen, dan zweet je paard niet.

en quote uit ander topic van mezelf Lachen

Citaat:
Als ik dan wil rijden, met een paard met een dikke winterjas
die geen lust om te lopen heeft omdat er ogenlijk last van heeft omdat hij de hitte niet kwijt kan.
Daarna uren nat staat en er wel degelijk verkouden door word (al word door sommige anti deken aanhangers tegen gesproken)
Dan is mijn voorkeur toch echt wel een deken.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:26

runningkawa schreef:
nee, maar daar bedoel ik bij of je hem aan het werk zet of niet.
beetje rondhupsen, dan zweet je paard niet.

en quote uit ander topic van mezelf Lachen

Citaat:
Als ik dan wil rijden, met een paard met een dikke winterjas
die geen lust om te lopen heeft omdat er ogenlijk last van heeft omdat hij de hitte niet kwijt kan.
Daarna uren nat staat en er wel degelijk verkouden door word (al word door sommige anti deken aanhangers tegen gesproken)
Dan is mijn voorkeur toch echt wel een deken.


OK OK dan!
Je Quote had ik kunnen schrijven over Darmorah, vandaar dat ik dit jaar weer het scheermachine er weer over laat halen Haha!

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:43

Ik ben eerlijk gezegt ook voor geen deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:48

Misschien kun je uitleggen waarom niet?

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:56

Nou ja ik ben er voor mezelf niet voor, pony's staan altijd buiten zonder deken. En we rijden ze niet zo intensief dus ik bne bij ons niet voor dekens

Ik kan me op zich wel voorstellen dat mensen die intensief rijden wel voor dekens zijn hoor.
Was een beetje stom antwoord die vorige van mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:57

Oke, dan snappen we het weer Lachen

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:12

Op het bedrijf waar ik in Duitsland werkte hadden ze dekens van een engels merk, helaas helaas, heb ik de naam niet onthouden want die dekens waren echt geweldig!!! Héél véél ruimte aan de voorkant, echt anders gesneden dan welke andere deken ik ook heb gezien. Als iemand dus een ingeving heeft en een engels merk weet, hoor ik het graag. Dan is dat ook gelijk mijn tip voor iedereen met een paard met schuurplekken, want met die dekens kan dat dus gewoon niet.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:47

Volgens mij is het per paard ook erg verschillend, ik hoor sommige mensen bijv. heel negatief over de pasvorm van Harry's Horse, terwijl die van mij op mijn brede Haf (en op bredere paarden die ik ken) als gegoten zit. Wel hoor ik veel positieve dingen over de Highliner, maar die schuurde op dr manen, dus die heb ik meteen verkocht.
Een goede tip hier hoeft voor een ander dus absoluut niet passend te zijn.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:45

Fitzroy schreef:
Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.


Ik ga straks een Rambo deken kopen van 370 gram. Het onderdeken van Rambo gaat daar onder als het weer zo koud wordt. Die heb ik vorig jaar gekocht. Echt een ideaal onderdeken. Zit als gegoten.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:07

Ik heb gisteren de eigenaar van Mr. Ed gesproken en hij wil voor mijn paard een op maat gemaakte deken maken met teruggesneden schoft, toen hij het probleem hoorde OK dan!

Dus binnenkort ga ik gewapend met de maten van Fitz (zou hij cup C of D hebben Knipoog ) ri de winkel van Mr. Ed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:10

Aimee schreef:
Op het bedrijf waar ik in Duitsland werkte hadden ze dekens van een engels merk, helaas helaas, heb ik de naam niet onthouden want die dekens waren echt geweldig!!! Héél véél ruimte aan de voorkant, echt anders gesneden dan welke andere deken ik ook heb gezien. Als iemand dus een ingeving heeft en een engels merk weet, hoor ik het graag. Dan is dat ook gelijk mijn tip voor iedereen met een paard met schuurplekken, want met die dekens kan dat dus gewoon niet.


Het is een wilde gok hoor, maar bedoel je misschien Lavenham????

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:33

Of Harry Hall? Of de Fal dekens... Offum... uhm, de Mark Todd dekens?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:13

Super, dat ze een speciale deken voor je willen maken. Moet zeggen, Rambo dekens zijn echt super. Bij alle paarden die ik ken liggen ze super goed, die van mij heeft niets anders meer op dit moment. En als je een Rambo probeert en het lukt niet, ze behouden hun waarde dus je kan een Rambo goed tweedehands verkopen.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:46

Op de manege waar ik reed had een paard ook zo,n gevoelige plek op haar schoft....eerst verschillende andere dingen geprobeert...dachten dat het van het zadel kwam.
Op een gegeven moment heeft een vrouw uit onze les gevraagd of ze een stuk uit de deken mocht knippen en dit omstikken...er zit nu dus op de plek van de schoft geen deken(werk dus alleen als het een paard is dat op stal staat)
En dit was dus de uitvinding van de eeuw......ze heeft nu geen last meer.
Geen enkel paard op de manege heeft trouwens last van drukkingen omdat ze dikke schuimrubbers onder de zadels leggen....staat niet zo mooi maar werkt wel!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:06

Tja, Manic en Lovely, als ik nog zou weten wat dat engelse merk was...
weten jullie misschien een site waar ook plaatjes staan van de dekens die jullie noemen?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:45

promptertje"]
[quote="Fitzroy schreef:
Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.


2 van die dure dingen Haha! Bij koud weer gooi ik de dunnere versie van de Rambo Rhino Turnout er ook nog over heen. Rambo heeft ook een speciale onderdeken. OK, ze zijn duur (en dan heb ik ook nog eens twéé paarden Lachen ), maar dit zijn echt superdekens
[/quote]

Ik heb een rambo 370 grams bevalt super en schuurt niet daarna nog een pagony erbij wa een onding nog iemand intresse (195maat 400 grams) ook een hary horse dat is ook een super deken schuurt ook niet en ook over de high liner bevalt super en ik gebruik als het echt koud is leg ik en een dikke winter deken en een tussen deken

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:53

Pffff, ik wil nog niet eens denken aan dekens ed. maar het zal wel moeten! Voor op stal als het vriest heb ik de Highliner en ik moet dit jaar een nieuwe regendeken kopen, die ik heb is echt te groot! Maar ja, welke ?? Ik zit te denken idd aan de Rambo Rhino turnout 200grams. Hopen dat die pasvorm een beetje oke is voor mijn Fjordenkerel!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:59

Fitzroy schreef:
Mensen die een Rambo of Bucas deken hebben:
wat gebruiken jullie dan als onderdeken of hebben jullie 2 van die dure dingen?
1 deken is natuurlijk niet genoeg voor een geschoren paard.


ik heb een dikke gevoerde bucas deken (moet tot +/- -20 graden celcius warmhouden). 1 is in principe genoeg. Maar ik moet erbij zeggen dat ik mijn paard nooit in de winter scheer. Hij behoudt een redelijk dunne vacht. Ben benieuwd of dat zit jaar ook zo is nu hij weer voor het eerst sinds lange tijd in de winter in een buitenstal staat Haha! .

en met deze dekens nog nooit schuurplekken gehad. de pasvorm is uitstekend