punk naar kliniek gebracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

punk naar kliniek gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 20:45

vandaag was het dan zover.
punk moest om 15.00 uur in "westerlo" zijn.

hij wordt daar geholpen aan zijn voet.
punk heeft nl last van heftige rotstraal aan zijn rechtervoet. Verdrietig

nou denken jullie "wat is heftig"?, dat zal ik jullie proberen uit te leggen.

punk zijn voet kreeg last van rotstraal, jullie weten natuurlijk allemaal wat dat inhoud, dit is begonnen verleden jaar zomer. Verdrietig
waar hij dan ook aan is behandeld, ze hebben hem toen plaatselijk geholpen dmv gehele verdoving, en alles weg te snijden.
dit gebeurde aan alle twee zijn voor voeten.
hij heeft toen +- 3 maanden gerevalideerd op een weide, alles bleek goed te zijn.

punk terug naar de stalling gebracht in oktober, alles ging goed, weer fijn met hem kunnen rijden,enz.
wat schets mijn verbazing, een maand of twee/drie geleden komt met de voeten schoon te maken, een enorme stank uit zijn linkervoet , o,nee is natuurlijk mijn eerste reactie.

om een lang verhaal kort te maken, ik heb mijn veearts gebeld, die heeft ondertussen punk nog eens 2 keer behandeld met het "zware werk".
(plaatselijk behandelen, of te wel geheel platspuiten).

punk zijn voet wilt dus niet genezen!!!!
elke keer als de veearts heeft gesneden, komt er na een dag of 2, de hoornlaag terug, maar dan in slechte vorm zoals, stinken, opgezwollen, en erg week.
door al dat snijden zit er dus niet meer veel vlees in, ze zitten met snijden nl 1a1½ cm verwijderd van zijn gewrichten!!!!

om deze reden heb ik punk naar de kliniek gebracht, ze hebben daar foto's gemaakt van zijn voet om te kijken of zijn gewrichten waren aangetast.
GELUKKIG was dit NIET het geval!!!!

hij mocht dus daar blijven om geholpen te worden!!!!!
wat zij gaan doen is eigenlijk hetzelfde als wat de veerats ook heeft gedaan, alleen gebeurt het daar dan sterieler en zeker ook zonder vliegen!!!!!
de garantie van 100% genezing kunne ze niet geven, een paard wat eenmaal rtostraal heeft gehad blijft er nl gevoelig voor, je moet dus preventief de voeten blijven behnadelen, ook al zie je niets en ruik je niets.

nou ik hoop dat jullie een beetje snappen hoe ernstig het gesteld is met mijn punk!! Huilen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:14

Heel veelbeterschap voor Punk hoor, ik hoop dat ie zo gauw mogelijk weer de oude is!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:34

Heel veel sterkte ermee!
Hou je ons op de hoogte ?
Groetjes Lundi

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:52

hè wat naar! heel veel sterkte en dat de rotstraal hierna maar mag wegblijven

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:12

succes ermee. rotstraal is wel een vervelend kwaaltje en ook zo hardnekkig. nou hopelijk komt het nu wel goed.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:29

ik hoop dat ze punk daar kunnen helpen en dat het dan voor goed voorbij is.
nog een vraagje: hoe kan je dat 'preventief' behandelen, voorkomen?