Ik heb 20 maart een proefje met een pony van de manege (manege de hazelaar). Alleen heb ik een klein probleempje, alleen al met het oefenen van het proefje ging Mickey ineens uit het niets met handveranderen bokken sprongen lopen maken, terwijl ik hem niet eens een tikje gaf. Het was dus ook niet te zien dat hij iets van plan was.
Hebben jullie misschien tips om dit toch te voorkomen terwijl je het niet aan ziet komen?
*wel is het bekend bij de pony als je hem een klein tikje geef dat hij een bok geef en ik weet dit ook.
Inderdaad, misschien heeft hij ergens last van, daar kan het bokken dan vandaan komen. Maar als dat niet zo is, zal ik gewoon je proefje rijden, misschien is hij wel hartstikke braaf tijdens je proef!;):P
lnda_
Geplaatst: 17-03-11 16:54
Dit heb ik ook eens gehad, maar dan niet oefenen maar echt in de proef zelf. Kwam al bokkend de bak binnen,wel gewoon de proef doorgereden en toen ik een volte moest maken in galop besloot de pony stil te gaan staan en flink te bokken, Heb een paar keer een tik gegeven met de zweep en doorgereden. Waarom zou je een andere pony pakken? Het is juist heel leerzaam om dan proberen door te gaan en je proef netjes af te rijden. Daar leer je alleen maar van.
Ik rijd al mijn proefjes op een pony die bekend staat om haar gebok. Tijdens het inrijden laat ze dat ook nog wel eens vaak zien, best wel grappig eigenlijk, staan al die mensen te kijken van "Oooh! Wow!" Maar zolang jij er geen last van hebt zou ik het gewoon doen. Kijk, als je het echt eng vindt, niet doen, maar ze trekken geen punten af alleen omdat de pony bokt, hoor. Misschien bokt hij wel helemaal niet tijdens je proef! Tijdens de lessen en het inrijden gaat Wiarda heel vaak met me door de bak, bokkend en al, maar tijdens de proef is ze des te liever, dus het kan heel erg verschillen. Probeer het maar gewoon eens, niet geschoten altijd mis!
tussen handen been houden en zorgen dat elke stap van jou is
Aukelizzy
Geplaatst: 23-03-11 11:00
Liekk schreef:
heb toch gewoon de pony gepakt, en hij was echt super braaf hebben 211 punten behaald
Wat knap van je.. Gefeliciteerd.. Zelfs als je pony even stout geweest was hoeft dat niet je hele proef te verpesten. Je krijgt punten voor ieder apart onderdeeltje dus als je er eéntje verpest kun je dat in een ander onderdeel weer goed maken...
denk dat een andere pony pakken overdreven is? of licht dat aan mij? maar mischien ligt het zadel niet goed? of hij schrok ergens van? kan allenmaal gebeuren, en je leert er inderdaad van.
PINK
Geplaatst: 23-03-11 11:05
Liekk schreef:
heb toch gewoon de pony gepakt, en hij was echt super braaf hebben 211 punten behaald
gefeliciteerd! toch goed geweest dat je de pony hebt gepakt.