Hoi,
Mijn twee paarden Getsie en Kyra zijn rond de klok van half vier helemaal gek geworden!!!!!!!
Ik was net thuis van een bezoekje aan Amersfoort en toen hoorde ik de paarden rennen in de wei, dus ik denk wat doet er op??? Ik ga is effe kijken. Nou en toen waren ze dus behoorlijk actief aan het rondrennen door alledrie de weilanden!!!!!!
Toen ik er eindelijk een beetje bij in de buurt mocht komen zag ik dat ze toch nog behoorlijk last hadden van de vliegen en dazen, terwijl ik dacht dat die met dit weer ( wind en een stuk kouder ) al een heel eind weg waren. Dus ik denk ik spuit ze effe in tegen die krengen en dan doe ik ze naar de nieuwe gras wei want daar waait het nog iets harder en hebben ze nog meer schaduw. Maar toen ik de draad opendeed en Getsie wilde pakken liep ze in volle galop dwars door me heen, ik sta weer op en wil Kyra tegen houden maar die doet gewoon precies hetzelfde!!!!!

Gelukkig was mijn vader erbij en ook hij werd ondersteboven gelopen, en daar gingen ze met z'n twee naar voren richting straat!!!!! PANIEK PANIEK
We wonen namelijk aan een doorgaande weg waar het rond dit tijdstip nogal druk is. en waar de auto's en vrachtauto's nogal hard rijden.

Maar goed mijn pa is toen door het huis gerend en heeft mijn ma erbij gehaald en ik ben als een dolle stier richting straat gerend om te kijken waar ze nu weer naar toe zouden crossen, want ze hebben dit een paar jaar eerder ook al een paar keer geflikt en toen konden we ze gelukkig zonder brokken weer naar hun eigen wei of stal brengen. Maar dit keer ging het kei mis want er kwam een auto aan en die reed behoorlijk hard, en die kwam net uit de laatste bocht gezeild toen hij ineens mijn twee paarden zag, hij volop in de remmen met een remspoor van een meter of 7 kwam hij gelukkig tot stilstand voor dat hij de paarden raakte. Ges en Kyr sloegen links af de wei van een kennis van mij in en bleven daar een tijdje rond rennen. Gelukkig hadden die twee mensen in die eerste auto een beetje verstand en deden ze vlug de poort dicht. Nou toen ik een beetje bijgekomen was van de schrik en mijn pa en ma erbij waren gekomen hebben we zeker drie kwartier geprobeerd om ze weer te vangen maar ze zijn helemaal gek geworden, ze blijven maar rondjes renne door die wei. Dus nu zit ik effe binnen om dit te typen en we hebben de poort met touwen vast gemaakt, maar je begrijpt ik zit niet rustig en ik ga iedere vijf minuten effe kijken aff ze nog in die wei lopen, maar tot nu toe gaat het goed en hebben ze wederom een gigantisch bescherm engeltje bij hun gehad. God zij dank.
Ik ga nu dus proberen om ze daar zo lang mogelijk te laten staan zodat zij het goed beu zijn en dan ga ik ze pas halen want ze zijn echt helemaal gestoord. Ik krijg ze gewoon niet meer gevangen!!!!!!!!
Maar goed wens me maar succes en ik laat wel weten hoe het afloopt.
Groetjes Jeanine