Vraagje(s):als je het opnieuw kon doen, zou je dan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:20

ik heb een eigen paard en ben daar superblij mee........ook ik had hem wel tien jaar eerder willen hebben maar ik ben achteraf juist heel blij dat dat toendertijd niet ging ! ik heb nog steeds niet super veel ervaring met paarden, maar ik ben wel een stuk volwassener en verantwoordelijker en nu heb ik echt de tijd ervoor ! ik heb nog een hoop hulp nodig maar nu gaat het me wel lukken en ik denk dat ik dat tien jaar geleden niet had kunnen zeggen !

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:48

ik zou 2 jaar geleden niet van manege gewisseld zijn en ik zou met Music al les zijn gaan zoeken

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:58

Ik zou denk ik wel een beetje het zelfde doen kwa paarden rijden enz.
Heb tot me 12de manege paarden gereden en altijd veel verschillende en ik denk nog steeds dat je daar een hoop van leert.
Ik zou alleen veel eerder bij me huidige instructrice gaan lessen want ik heb het idee dat ik dan al een heel end veder was geweest...
Voor de rest ben ik best wel tevreden eigenlijk.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:58

Als ik t opnieuw kon doen had ik Camilla niet gekocht. Ookal ben ik wel vet blij dat ik dr nu heb enzo maar ik had toch beter een wat oudere pony kunnen kopen denk ik! Maarja daar is nu toch niks meer aan te doen.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:32

Tot nu toe ben ik volkomen gelukkig.
Ik had wel gewilt dat ik eerder een paardje kon kopen,maar als ik de tijd terug draai zou ik er nog het geld niet voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:57

De paarden zouden dezelfde zijn maar ik had Ilindra zeker een keer door Harald laten dekkken.
Nu was hij net gecastreerd toen we een veulen van hem wilde Scheve mond

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:44

Ja zeker, en dan zou ik willen dat het helemaal hetzelfde gaat als nu. Dit is namelijk gewoon zo'n penny droom Tong uitsteken

Tuurlijk zou ik achteraf gezien kleine dingetjes anders gedaan hebben. Al zou ik zo niet echt iets op kunnen noemen... Scheve mond

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:47

wou dat ik eerder begonnen was met rijden en ook eerder begonnen was met lessen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:49

Kwou dat ik eerder weg gegaan was bij de manege, van mn ponytjes houd ik, ben blij dat ik ze heb, maar ik had vorig jaar beter een paard kunnen kopen, maar ben nu ook dik tevreden wil ze niet meer kwijt.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:15

Ik zou later een paard kopen. Als ik mn rijbewijs en eigen huisje had gehad. Nu is moet ik een woning zoeken dat te combineren is met paard. En rijbewijs ga ik nu pas aan beginnen omdat ik daar eerder geen geld voor had. Maar goed ik heb het er met alle liefde voor over Ach gut

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:13

ik zou misschien een paard kopen wat wat ouder was en wat meer kon ipv zo'n jong geval wa niks kon en ik zelf als on ervaren ruiter die van de manege afkwam. het is toch wel goed gekomen maar het duurde alleen wat langer.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:27

Ik zou alles in grote lijnen mischien wel weer doen!
Maar denk dat ik andere afspraken met mijn vader zou maken!
Want door die afspraken met mijn vader zijn de veel dingen fout gegaan!

Ik zou toen een paardje zoeken wat echt bij mij paste!
En dan een paardje erbij voor de handel!
Want doordat mijn vader graag handelt heb ik wel veel geleerd maar ben veel geslotener geworden laat niet zo snel meer een paard in mijn hart ben gewoon te voorzichtig!
Maar nu heb ik dus de afspraak met mijn vader dat als er een paardje komt dat ik er voledig voor 100% achter moet staan wat voor paardje en niet dat hij het weer beslist!

Dus mischien wel wat laat maar ik heb veel door mijn vader geleerd!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 15:12

Ik zou zeker een paard hebben genomen.
En het zou zeker Noureyev zijn geweest.

loulou schreef:
ik zou niet zo lang op de manege rond hebben blijven hobbelen maar eerder prive les hebben genomen.


Als ik had kunnen kiezen kwa (geld) en eerder begonnen met bijbaantjes.
(Wat mijn vader niet wou hebben, eerst alleen lol je moet nog lang genoeg werken).

Had ik net zoals LouLou schreef eerder begonnen met Privé-lessen.

Dan zou ik het nu misschien makkelijk kunnen omgaan met zijn karakter.

En hem beter kunnen rijden.

Afbeelding

Maar ik heb nog niet geheel te klagen.

littleroosie

Berichten: 6063
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:13

Als ik het over had mogen doen had ik een ander paard gekocht. Niet dat ik niet blij ben met Laica. Maar ik had dan een paard van min. 160 gekocht met meer kapiciteiten en die wat jonger was geweest. maarja, het is eenmaal zo gelopen en terug draaien kan ik het niet meer. Ik moet er nu gewoon het beste samen met Laica van maken.

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:17

Er is wel iets wat ik over zou willen doen ja!
Een jaar geleden werd ik op een manege in rotterdam gevraagd voor hun dressuur team. Er werden eerst een paar lessen gegeven, waarin er nog mensen zouden afvallen. Die eerste les was echt een chaos, veel te veel mensen in de bak. Veel paarden gingen er vandoor en ik kreeg een trap tegen m'n knie. Hierna ben ik er dus meteen mee gestopt, maar ohhhhh wat zou ik graag in dat team hebben gereden, achteraf Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:22

Als ik 1 dag mag overdoen dan is dat de dag dat Rio gestorven is. Ik weet wel dat ik heel weinig invloed heb gehad op wat er toen gebeurd is, maar ik kan dat nog steeds niet helemaal naast me neer leggen.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:16

ik zou so what nooit hebben gekocht als ik iets achteraf over mocht doen. Het was denk ik een verkeerde beslissing omdat ik toch echt verder wil dan z maar dat met een pony niet mogelijk is, maar ja wat doe je tegen liefde op het eerste gezicht?????????

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:31

goudvissen, postzegels, bloemschikken, allemaal leuke hobbies die niet zoveel geld kosten, waarbij je nog eens op vakantie kunt gaan zonder dat je na 3 dagen terug moet/ga omdat je paard heeft besloten om ziek te worden..........geintje Haha! ik kan me geen leven zonder paarden voorstellen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:34

ik zou dan zowieso weer een pony nemen, maar misschien had ik dan een grotere pony genomen.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:36

Dan zou ik de dag dat Supra terug was gekomen op de handelsstal, hem meteen naar ons hebben gehaald en er een andere arts bij hebben laten komen.....

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:53

Ik zou zeker een paard hebben gehad maar ik denk ddat ik niet het paard had gehad die ik nu heb want:
Ik heb mijn paard gekocht toen ze 2,5 jaar was en ik was toen ongeveer 12 a 13 jaar nou dat gaat natuurlijk niet zo geweldig samen ik had haar beter kunnen kopen als ik een jaar of 16 zou zijn zou beter gaan want dan heb je meer rijervaring al gaat het nu ook goed hoor!!!!!!!

boerinneke
Berichten: 20
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Son en Breugel / Heibloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:04

Ik heb een paar jaar niet gereden, maar ik wou dat ik nooit gestopt was !! Ik heb gereden vanaf mijn 8ste tot en met mijn 16de. Toen ben ik gestopt met lessen. Tussendoor heb ik wel af en toe paard gereden, maar dat was echt recreatief...
Sinds het begin van dit jaar ben ik weer begonnen met lessen en rijdt ik op een paard van een vriend van mij.
Als ik toen door was gegaan, dan was ik nu al veel verder geweest!! Dus als ik wat over mocht doen, dan zou ik blijven rijden....

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:21

Ik zou zeker weer een pony kopen, maar dit keer een grotere e-pony maar ik ben heel gelukkig met juup-fent en ik doe hem ook niet meer weg Lachen ik ben verliefd op hem Lovers

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:37

ik vind het wel ok zoals het nu is, lekker rijden, beetje oefenen soms... ja ik ben wel gelukkig zo Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:46

Bijna alles zou ik hetzelfde doen zoals het gegaan is. Helaas zijn sommige dingen niet te vermijden.

Mijn eerste pony? Super OK dan! had me geen betere leerpony kunnen wensen. We hebben wedstrijden kunnen rijden, maar ook veel kunnen spelen, ongezadeld enz..

Natuurlijk zou ik Magic zo weer kopen. Alleen heb ik dan liever dat ze dan minder blessures zou hebben. Maar was doe ik daaraan?

Verder heb ik ook nog een tijd in de paarden gewerkt, misschien niet allemaal even goede ervaringen maar ik heb er wel weer veel van geleerd.

Moeilijk hoor!! Laat ik het maar zo houden zoals het is, ik ben best gelukkig Haha!