Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Thats_Me schreef:Volgens mij is dit zelfs verboden in Nederland. Was vroeger een hele volkssport maar ivm het dierenleed mag het niet meer. Ook wel logisch want het duurt erg lang voordat het dier (gans, kip) dood is.
Anders wel heeeeuul erg logisch dat het is verboden in nederland! xxriiannee schreef:Thats_Me schreef:Volgens mij is dit zelfs verboden in Nederland. Was vroeger een hele volkssport maar ivm het dierenleed mag het niet meer. Ook wel logisch want het duurt erg lang voordat het dier (gans, kip) dood is.
Dat dit überhaupt mocht!
en het was echt traditie toen en al eeuwen lang. Dus tja, als men niet beter weet 

Laureeenn schreef:xxriiannee schreef:Ongelovelijk. Hoe ziek in je hoofd ben je als je hier aan mee doet.
Dan ben je in mijn ogen psychisch niet goed
Wat overdreven..
het gaat hier niet over een sport enzo, het is traditie, er is altijd sfeer!

Daantjee12 schreef:Thats_Me schreef:Volgens mij is dit zelfs verboden in Nederland. Was vroeger een hele volkssport maar ivm het dierenleed mag het niet meer. Ook wel logisch want het duurt erg lang voordat het dier (gans, kip) dood is.
Waar wij toen waren was de gans al dood (gelukkigAnders wel heeeeuul erg logisch dat het is verboden in nederland!
Daantjee12 schreef:Ik ben er een keer heen geweest, omdat 2 trekpaarden van stal meededen. Vind je omschrijving wel overdreven, of igg, zo ging het bij ons niet. Geen zweep etc. Waren ook niet zo veel paarden dus lang wachten hoefde ook niet, paarden kregen gewoon aandacht en er werd water aangeboden en hooi. Boeren hadden igg wel ervaring met paarden, en konden gewoon netjes sturen (zitten ging wat moeilijk). Ik vond het wel leuk om te zien, maar zal overal wel anders zijn.
Tja voor die gans.. Dat vind ik wel walgelijk..
Seltje schreef:Daantjee12 schreef:Ik ben er een keer heen geweest, omdat 2 trekpaarden van stal meededen. Vind je omschrijving wel overdreven, of igg, zo ging het bij ons niet. Geen zweep etc. Waren ook niet zo veel paarden dus lang wachten hoefde ook niet, paarden kregen gewoon aandacht en er werd water aangeboden en hooi. Boeren hadden igg wel ervaring met paarden, en konden gewoon netjes sturen (zitten ging wat moeilijk). Ik vond het wel leuk om te zien, maar zal overal wel anders zijn.
Tja voor die gans.. Dat vind ik wel walgelijk..
Ik ben al jaren wezen zien in eigen dorp(Zandvliet), en hier wel hooi en water, vandaag in stabroek was dit nergens te zien, daarom dat ik mij er zo over verbaasde, waren toch 34 ruiters, en het duurde 3 uur voor de gans was 'getrokken', dus toch wel lang wachten voor de paarden