Op donderdag heb ik meegedaan aan de oefencross in Ede, en ook nog een paar bokkers ontmoet (Katja, Belker, Gomir

Vrijdag nog een parcoursje gesprongen om weer even in spring mode te komen en daarna examen voor het ruiterbewijs:
eerste theorievraag:
bij het aanspringen geldt het volgende voor het binnenbeen:
a) ligt op de singel
b) ligt achter de singel
c) wordt steviger aangedrukt.
Volgens mij dus a EN c, waarbij C iets beter is omdat het om het moment van de overgang gaat. Volgens het ruiterbewijs dus A

Daarna praktijkgedeelte en de buitenrit. Geslaagd met alleen maar Goeds maar om eerlijk te zijn vond ik het examen dan ook geen r*k voorstellen. Maar goed, ook weer binnen. Er was er bij ons een gezakt op de praktijk en een behoorlijk aantal voor theorie.
Vervolgens Pablo weer naar huis gebracht, en zelf als een zombie op de bank gestort. Zaterdagochtend had ik springles met Raimaer en dat ging werkelijk perfect tot ik een kapitale inschattingsfout maakte op een dubbel en ze zeer verstandig besloot om de tweede maar niet meer te doen. Ik dook er voorover af en maakte een fijne koprol door het zand *au*. Een week lang SGW zonder problemen en thuis in de bak eraf *blonT* Gelukkig ging het daarna weer gewoon goed. Nog even mijn nieuwe zadel opgehaald *mooi, foto's volgen!* en thuis nog wat bijkomen.
Zondag springwedstrijd in Vught, onder het toch nog onverwacht toeziend oog van bokker oscar + man

Als laatste nog Pablo. Die sprong heel groot over 1 zondat ik mijn beugel kwijt was. Terwijl ik die wanhopig probeerde terug te vinden gingen we in een aardige cross galop door naar 2 (goed) en 3 die er op 6 galopsprongen achter stond. Maar door het wat hoge tempo

Kortom een echte paardenweek, we hebben genoten en komende zondag is ons sgw debuut in Wieringerwerf!