Wie is er fout???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SharonSaloon

Wie is er fout???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:12

Hoi,
ik vroeg me af wie nou fout was want toen ik een keer met mijn vriendin buiten ging rijden
rijden wij altijd op een fietspad met daarnaas een stuk gras waar wij altijd galopperen enzo..
altijd als wij honden zien gaan wij stappen zodat hij niet schikt. maar laatst kwamen wij op de
heen weg een hond tegen die los liep maar die man schreeuwde naar de hond dat hij naast hem moest
blijven.. dat deed de hond heel netjes! maar toen we de terug weg gingen galopperen kwamen we de
hond weer tegen.. (we wisten niet dat die man daar nog liep met z'n hond) opeens rende de hond acht
mijn paard aan en probeerde hem te pakken. mijn paard ging helemaal bokken en wou niet meer stoppen.
de man die de heen weg schreeuwde om z'n hond bijzich te houden deed dat bij de terugweg helemaal niet
en liep gewoon door zonder iets te zeggen. gelukkig stopte die na een tijdje wel met galopperen :)

wat vonden jullie van dit verhaal. wie was er nou fout????

secricible

Re: Wie is er fout???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:13

op een fietspad is het volgens mij niet toegestaan om met je paard te komen. Dus zouden jullie fout zijn. Mocht ik fout zijn en mocht het dus wel toegestaan zijn, is er niemand fout maar is het een vervelende samenloop van omstandigheden denk ik.

Verder snap ik niet waarom dit bij Fokkerij en Afstamming staat, dus ik TEM

SharonSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:14

secricible schreef:
op een fietspad is het volgens mij niet toegestaan om met je paard te komen. Dus zouden jullie fout zijn. Mocht ik fout zijn en mocht het dus wel toegestaan zijn, is er niemand fout maar is het een vervelende samenloop van omstandigheden denk ik.

Het is een ruiterpad.. en honden mogen daar niet loslopen :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:16

F-AM -> PP

SharonSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:17

Nicole288 schreef:
F-AM -> PP

srry ik weet het klikte verkeerd :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:19

Als je mensen passeert op een ruiterpad ga je in stap, zoals je beschreef. In dit geval galoppeerde je omdat je hond met baas niet gezien had. Dat kan gebeuren, pech. Man had hond niet aangelijnd of onder controle, is niet goed. Ik denk omdat dit op het ruiterpad gebeurde dat je sterk zou staan als het gaat om aansprakelijkheid.
Fijn dat er niets gebeurd is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:19

SharonSaloon schreef:
secricible schreef:

Het is een ruiterpad.. en honden mogen daar niet loslopen :D

Er staat toch echt:
Citaat:
rijden wij altijd op een fietspad met daarnaas een stuk gras waar wij altijd galopperen enz

En een fietspad is geen ruiterpad, ik ga mee met secricible. Gelukkig dat het wel goed is afgelopen!
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 03-03-11 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:20

als het een ruiterpad is en honden daar niet los mogen, dan is het toch duidelijk wie er fout is? Dan snap ik niet waarom je dit topic opent, alleen om te horen hoe slecht die meneer is dat hij het toch doet?

Waarom staat er in je eerste post dat je galoppeerde in de berm van een fietspad en is het nu ineens een ruiterpad?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:02

Als jij bij je eigen goed nadenkt, jij weet immers hoe het verhaal gegaan is, zul je weten wie fout is en wie niet ;)

Was het nu een fietsenpad of toch een ruiterpad?

De man moet de hond aanlijnen, maar was het daar niet toevalig een stuk waar de honden los mochten?

Jij zag die man niet en die man zag jou niet, jullie konden er beide niks aan doen.

Hoe kwam het dat jullie beide niet zagen? Veel bos en struiken?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:28

Waarschijnlijk een ruiterpad wat parallel loopt langs een fietspad, dat heb je hier ook wel.
Maar meestal mogen er dan geen honden los.

Ik heb wel eens meegemaakt dat je zomers op het ruiterpad draaft, (die dus parallel loopt langs een fietspad) de stofwolken achter je aan komen.
Daar werden veel fietser boos om en dan werd je ook nageroepen.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:01

Ik ben ooit ook eens zoiets tegengekomen samen met een vriendin.
Enkel was er bij ons wel een hond maar geen baasje :? We waren rustig aan het stappen toen die hond opeens opdook van tussen de stuiken, mijn vriendin haar paard schrok zich al rot! Die hond liep naar haar paard en probeerde in haar benen te bijten, paard volledig in paniek, vriendin ook... Die zat al te gillen. Mijn paardje moet echt niets van honden weten :P Toen liep die hond naar mij, had die zich effe mispakt :) Nog voor hij de kans kreeg om te bijten kreeg hij een enorme trap! Eigen schuld! Hij liep vlug jankend weg! Die zal het wel nooit meer wagen om een paard aan te vallen!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:24

als het een ruiterpad was dan is de eigenaar van de hond fout in mijn ogen om die daar los te laten lopen.
als het langs een fietspad was vind ik het van jou onverantwoord om daar te galoperen waar je zicht niet goed genoeg is om mensen optijd op te merken om vaart te minderen

maar er is niets gebeurd dus ik snap niet met wat je bedoelt wie is er fout?

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:09

secricible schreef:

Volgens mij is het zo, dat als er geen aparte ruiterpaden in de buurt zijn, dat een ruiter óf in de berm van de weg, óf aan de zijkant van het fietspad moet rijden.

Maar dan nog: die man had toch op z'n minst gewoon zn hond bij kunnen houden? Honden mogen niet eens los lopen... de eerste fout zat dus wat dat betreft al bij hem, want hij had zn hond niet volgens de regels bij zich.