Deze pensionstalling, wat bijzonder! Even met jullie delen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Deze pensionstalling, wat bijzonder! Even met jullie delen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:30

Wij hebben sinds kort een shetlandertje. We stonden bij een wat oudere man, maar die gaf al gelijk aan dat we daar niet zo lang konden blijven, en ondertussen wel op zoek moesten naar een andere plek. Ik dacht dat zien we wel dan, maar zijn schoondochter begon ook al tegen me aan te praten dat zij het er eigenlijk helemaal niet mee eens was geweest, zodat ik me daar eigenlijk na een paar dagen al teveel voelde. Dus ik op zoek naar een nieuwe plek. Ik had een advertentie op mp gezet en kreeg een reacite van iemand die me wees op een pensionstalling nog dichterbij mijn huis!
Ik erheen, en het is daar zoooo onwijs leuk!! Er zijn een buitenbak, paddock, spuitplaats, longeerbak,veel weiland (bij droog genoeg weer het heeeele jaar!!)veel aardige mensen en andere paarden, veel aanspraak dus. Mijn pony zou dan in de grote groepstalling komen met 5 andere shetlanders, en zodra het weer het toelaat naar buiten gaan. Zelf mesten (met de andere eigenaren), voeren wordt gedaan. Mestonderzoek elk jaar en met zijn alleen ontwormen en inenten. Ik mag overal gebruik van maken en.... ik betaal maar 60 euro per maand....het hele jaar door (priveboxen kosten ook maar 200 euro per maand overigens). En ik heb dan ook nog een gigantische kast gekregen om te gebruiken. Daarnaast was het ook een hele veilige en leuke plek voor mijn 8jarige dochter. Onbepertk mag je hooi, kuil en stro pakken. Je mag de pony's op de paddock zetten wanner je wilt. Er waren meiden de stal van de shetlanders aan het uitmesten terwijl ze daar zelf niet eens een pony hebben in staan! Dat vind ik al iets zeggen over de metaliteit die er heerst. Aan het vrij laten hangen/liggen van spullen is duidelijk te zien dat er niets gejat wordt daar.
Er was 1 maar. Ik moest snel beslissen, want het plekje zou zeker zo weer weg zijn. Ik zei gelijk ja, want het is echt een superplekje. De sfeer is zoo anders als op de vele maneges en pensionstallingen waar ik eerder rond liep! veel gemoedelijker, veel gezelliger.
Dus ik zeg ja, maar ik moet nog vervoer regelen. De pensionhoudster zegt; Mijn man kán vandaag je pony ophalen (is nog geen 5 km weg) als je wilt. Jeetje, dat is even snel zeg! Nou goed, dan doen we het maar gelijk!
Ik vond het wel vervelend voor Bam Bam, het arme dier moest nu alweer zo snel verhuizen, maar ja, het is een kans die je niet nog eens krijgt.
Dus wij erheen. Met pony en al. De oude boer was blij dat we zo snel iets hadden gevonden en ik was blij dat ik hem niet meer tot last was.
De introductie ging moeizaam. Een van de ruinen uit de groep heeft mijn pony behoorlijk de hoek in getrapt. Maar gelukkig, de pensionhouder heeft het super in de gaten gehouden en heeft mijn pony een aantal keer even uit de groep gehaald toen ik weg was, zodat hij even kon bijkomen. Ik had er wel moeite mee, dat hij nu zo moest afzien... Maar inmiddels is hij al behoorlijk gewend! We vinden het er zoo geweldig leuk! Gisteren kwamen we aan bij stal, en kwam de pensionhoudster gelijk in dr badjas naar buiten. Ze vertelde hoe het was gegaan met mn pony, en daarna meldde ze ook even dat we niet achter op het terrein moesten komen, want de dag ervoor was er een paard overleden die daar onder een zeil lag. Dit zei ze in verband met mijn dochtertje. Is dat nu niet superlief?
Ik heb het geveol dat ik het bijzonder heb getroffen met deze stalling. Ik moest mijn vreugde even met jullie delen!!

belle_boef

Re: Deze pensionstalling, wat bijzonder! Even met jullie delen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:33

Wat fijn dat je zo snel een leuke plek hebt gevonden.
Veel plezier daar

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:35

Klinkt alsof jij absoluut een lot uit de loterij hebt! Vertel eens, om welke regio gaat het?

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:36

Klinkt inderdaad super. Ook erg paardvriendelijk, groepsstalling en het hele jaar door naar buiten!
Zeker voor dat geld, zeg! ;o Weet niet waar je woont, maar hier zou je tenminste het dubbele moeten betalen (i.d. Randstad), of waars. het driedubbele. ^^

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:40

Ik woon ook in de randstad!! In Spijkenisse (bij Rotterdam) woon ik, en dit is in een dorpje er vlak bij. Deze stalling kon ik ook nergens online vinden, muv een hyvespagina.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:42

Wauw gaaf zeg! Gefeliciteerd met je mooie fijne plekje. :D
Fijn dat de sfeer er ook zo goed is, dat geeft gelijk een goed gevoel!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:43

Geweldig toch dat je zo'n leuke stalling hebt gevonden waar jij je helemaal happy bij voelt!!!!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:43

Ik zou heel graag een pbtje ontvangen over waar dit is :)
Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over je nieuwe plekje..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:44

Klinkt heel gezellig, veel plezier nog daar!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:44

Mag ik vragen waar je pony nu staat ik woon zelf namelijk ook in Spijkenisse.
Het klinkt echt als een hele fijne stalling met goed oplettende mensen. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:49

Wat heerlijk dat je zo'n fijn plekje gevonden hebt voor je pony. Ik kan me voorstellen dat je nu met nog meer plezier naar je pony gaat. Ook fijn dat ze zo'n rekening met je dochtertje houden..Super.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:52

Nou ik zal zeggen waar het is, maar ik weet dat ze onlangs zei dat ze helemaal vol zitten (er vanuitgaande dat diegene wiens paard is overleden een nieuw paard neemt)Maar ik weet ook dat er net een paar weg zijn gegaan dus hoe dat zit?
Het gaat om stal Timmer in Geervliet.
Telefoonnummer vergeet ik telkens te vragen hahaha, ga ik vanmiddag nogmaals proberen niet te vergeten. Ze zijn eventueel wel bereikbaar via hun hyves.
Maar langsgaan is altijd beter, kun je gelijk zien of je het wat vind. Want wat ik fijn en leuk vind kan voor anderen helemaal niks zijn natuurlijk:-)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:54

Van mij was het eigenlijk puur nieuwsgierigheid hoor :)
Kom uit Zuidland, dus das vlakbij :)
Veel plezier op je nieuwe stalling !

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:57

Klinkt super!!! Heel veel plezier daar :D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:58

Klinkt echt super!
Fijn dat je zo'n leuk plekje hebt gevonden :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:10

Wauw klinkt als een super plekje zeg! :j
Geniet ervan!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:00

VSW-->VVDD