Vragen om te longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoekreuvers

Vragen om te longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 19:09

hee :D

moet er bij jullie op de manege/stal gevraagd worden of je jouwn paard mag longeren?
zo ja, doet ook iedereen dat dan? :?
zo nee, wat doe je eraan? :o

bij ons moet je het namelijk vragen, maar niet iedreen doet dat, en als je er dan wat van zegt zijn ze beledigd! >;)

Groetjes

troi

Re: Vragen om te longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:46

Vaak is de regel dat er in de rijbak uberhaupt niet gelongeerd mag worden maar in de roundpen of longeerbak. Als er in de bak tijdens het rijden van anderen gelongeerd mag worden vind ik het wel netjes om dit even aan te geven/vragen, helemaal als het heel druk is.

miepje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:49

hey, bij ons op stal zijn er 2 bakken dus dat scheelt enorm. maar ook bij ons gaat rijden voor longeren en longeren voor losgooien. het lijkt mij dat het normaal is, zeker als je er last van hebt dat je er wat van zegt als iemand zomaar gaat longeren.

als er echt problemen zijn kunnen wij altijd bij de staleigenaren terecht om er over te praten :)

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:50

Als je wil longeren en iemand anders is aan het rijden is het altijd wel zo netjes als dat gevraagd wordt. Je weet maar nooit hoe een ander paard erop reageerd.

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:52

Bij ons mag er volgens de regel niet gelongeerd worden als er iemand aan het rijden is, in de praktijk pakt het overigens nog wel eens anders uit, er is niets zo irritant als je aan het rijden bent en er staat er een uitgebreid te longeren, we hebben wel een longeerton maar die word nog wel is vergeten denk ik..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:21

Als er geen longeercirkel is vindt ik het niet zo vreemd. Eerste instantie wel maar goed ik ging er vanuit dat je een longeercirkel had. Maar goed als je dus echt in de buiten/binnen bak moet longeren en daar zijn mensen aan het het rijden vindt ik het normaal dat je niet mag longeren of dat je het moet vragen aan de gene die aan het rijden is. Want als ik longeer dan neem ik zowat de halve bak in beslag. Als er dan iemand aan het rijden is kan ik me voorstellen dat het niet prettig is. Ik zelf heb er geen last van want ik ben alleen als pensionklant.

anoekreuvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:25

bij ons is maar 1 binnenbak en buiten zijn er 2 bakken en er is buiten 1 longeercircel :o
het regende wel, maarja dan nog vind ik het netjes als er even gevraagd wordt, want mijn paard is al moeilijk te rijden!

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:44

bij ons mag het alleen als de mensen die al aan het rijden zijn het er mee eens zijn. Ik zou der gewoon wat van zeggen. Moet natuurlijk wel zo zijn dat jij al aan het rijden was ;)
En gewoon zeggen dat je dat niet wil hebben! Jammer als ze beledigt zijn, anders kun jij niet fijn rijden :P
kan me voorstellen dat het niet prettig voelt maar als het vologens de regels moet heb jij gelijk en kunnen ze je niets maken =) en zullen ze dat dus ook niet doen!

anoekreuvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 22:30

ja er was iemand die ging longeren (zonder te vragen) toen iemand anders op mijn paard zat en ze was nog aan het longeren toen ik erop ging, dus ik heb haar ook gewoon laten uitlongeren, maar toen zij stopte ging meteen iemand anders weer! :roll:
maar het is ook zo dat je bij ons door de week en op zaterdag of 's ochtends heel vroeg (voor 9 uur, manege opent om 8 uur volgens mij ;) )of tussen 6 en 7 of 's avonds na 10 uur vrij kunt rijden (manege hoort om 11 uur te sluiten, maar soms ook eerder), dus dat is heel weinig en als dan ook nog de heletijd mensen gaan longeren zonder te vragen heb je gwn geen plaats om te rijden, want je bent ook nog min met 5 mensen en soms 10 mensen in de bak :(:) dat is dus heel frustrerend!! _-:(

maar ik ben blij dat jullie het met mij eens zijn en dat ik er gwn wat van kan zeggen en evt naar de manege eigenaar moet gaan! :D

Donnaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:32

Wij hebben een longeercirkel, maar als die bezet is of je wil in de bak longeren en er rijden andere ruiters bij dan wordt dit altijd gevraagt aan de mede ruiters, iedereen doet dat dan ook :)

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:27

Bijj ons mag je officieel alleen longeren in de paddocks/roundpen, maar als die in de winter heel nat of bevroren zijn mag je ook in de overdekte buitenbak longeren of anders, als er niemand rijdt, in de binnenbak :j. Als er wel iemand rijdt in de binnenbak en ik wil even longeren voordat ik erop ga (in de binnenbak) dan vraag ik het altijd gewoon aan degene die aan het rijden is en dan is het meestal geen probleem (maar misschien ben ik ook wel een uitzondering op de regel daarin, want in sommige gevallen, vooral in de winter, zou ik echt gaan vliegen als ik niet eerst zou longeren en dat weet iedereen wel :+).

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:11

Bij ons mag er sowieso niet gelongeerd worden als er gereden word. En met goed weer mag er alleen in de buitenbak gelongeerd worden, anders wel binnen.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:02

Tijdens de winter mag er in de binnenpiste max. 1 paard gelongeert worden. (piste= 20x60 m.)
Waneer het buiten weer goed weer is ofzo, kan er gelongeert worden in de toch wel ruime springpiste.
Momenteel is er een stuk van de springpiste afgebakend zodat je daar kan longeren, zonder te storen.
Ja mag longeren waneer je wilt, het moet alleen gevraagt worden waneer het over een manegepaard/pony gaat als hij/zij erg pittig staat
Groetjes :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:08

Bij ons heb je een roundpen en een baan met een nietomheinde bak in het midden, en daar mag je gewoon alles in doen wat je wilt.. Als er geen lessen zijn is t ook oke als je de hele bak ombouwt tot een obstakelparcours, als je het na afloop maar weer opruimt.

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:46

Wij hebben daar een longeerbak voor. In deze bak mag ook losgegooid worden maar longeren gaat voor.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:15

TAO-->YRT

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:52

Wij hebben 1 buitenbak en ver verder rijden we buitenritten. In de buitenbak mag je gewoon longeren hoef je niet te vragen. Er staan niet veel paarden maar als er iemand rijd mag je er niet longeren aangezien de bak niet zo heel groot is om en te longeren en rijden. Ze hebben ook een stukje wei afgezet waar je kan longeren. Dan kan je ook gewoon wanneer ie vrij is!

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:45

bij hebben 1binnepiste waar niet mag gelongeert worden
dus altijdbuiten we hebben 3buitenpistes naast elkaar dus een mega grote piste we moeten
niets vragen er is altijd plaats genoeg in de buitenpiste van 60op80ongeveer
jammer genoeg heben wij geen longeercirkel dat mis ik wel maarja ik mag niet klagen

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:55

Bij ons mag je longeren wanneer je wilt.. hoef je niet te vragen. Maar je moet wel rekening houden als er mensen aan het rijden zijn in de bak. Dat zij er geen last van hebben

Juulhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:46

wat vaker ook het geval is, dat mensen gewoon hun paard laten rollen terwijl het super druk is in de bak!
echt heel erg onverantwoordelijk!! >;)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:15

Manege paarden bij mijn ex manege mogen gelongeerd worden hoor voor het rijden, licht eraan welke etc. etc.

vaak mag je ze ook nog wle is lngeren op dodordewekes dagen