Wat ik gisteren heb meegemaakt zeg...we hadden les bij ons op de club, heel gezellig en zo. We hebben meestal les in een groepje van 4 (ik ben de jongste, want de rest zit allemaal tussen d 20 en 30...). Nu zijn 3 van de 4 toch meer op het springen gericht (ik ook, maar ligt er ook maar net aan welk paard ik mee heb...) en eentje is echt een beetje een dressuurprikker. Ze springt wel wat, maar niet hoog, want dat durft ze niet zegt ze. Jammer van haar paard, die het bloed van de fantasticshe Lux door zijn aderen heeft stromen. Het paardje kan dus ook echt wel springen, en weigeren zie je hem nooit doen, maar het zijn de hoogtes die de ruiter de stuipen op het lijf jagen. In ieder geval, wij dus springen, met z'n drietjes hadden we al wat hoger gedaan en we hadden de dikste lol om elkaar (zoals gewoonlijk) toen mijn instructeur plotseling aan Angela (het dressuur-vrouwtje) vroeg of zij ook wat hoger wilde springen. Wij moedigen haar wat aan, en uiteindelijk stemde ze toe om iets hoger te springen. Hij liet haar een aantal keer gaan over een steiltje, die hij met haar toestemming ong. op 1 meter had gezet. Die nam ze ook perfect, eigenlijk wilde ze dus nu ook wel stoppen. 'Nee', zei Marco, 'nog een keertje nemen hoor!' Dus zij galoppeert weer aan, en toen ze de wending maakte om op de sprong aan te rijden trokken haar man en Marco de sprong op tot ong. 1.30!!! Zij wilde dus eigenlijk niet stoppen, want dat zou niet goed zijn (dat moet je een paard niet aanleren natuurlijk), en Marco en haar man stonden daar maar te gillen: 'DOOOOORRIJDEEEEEEEEEEN!!!!!!'. Whoppa, haar paard Meister maakt me daar een jump! en ze zeilt net zo mooi over de sprong! Vloeken en huilen dat ze daarna deed, echt van de schrik, want daarna moest ze onwijs lachen en vloog ze haar paard om de nek. Ze heeft Marco beloofd om nu ook eens hoger in de les te springen en haar man zou er voor zorgen dat ze zich zo snel mogelijk op zou geven voor een wedstrijd. 'Het had ook heeeeeel goed mis kunnen gaan he!' zeg ik een beetje boos tegen Marco. 'Jawel, maar ik wist wel dat het goed zou gaan' zegt ie...(arrogantjeuh..!)
Dat moest er gewoon even uit, ik vind het gewoon zo stoer en ik vind het echt leuk voor haar, ze durft nu in ieder geval een B-parcour te springen!!!
(Leuk dit forum, dan kun je je verhalen nog eens kwijt