FNRS proef F4

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_H

FNRS proef F4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:33

Hallo,

Ten eerste geen idee of het hier goedstaat, anders mag het verplaatst worden. Heb enorm gezocht met de zoekfunctie, maar kon niks vinden over FNRS proeven in het algemeen.

Komt die:
Ik ga aankomende zaterdag voor het eerst een FNRS F4 proef rijden.
Nu was ik alvast even de proef aan het bekijken en ik snap een onderdeel niet.

Heb er zelf al een plattegrond bij gepakt met letters van de bak, om het na te tekenen hoe het er dan uit moet zien, maar dan nog begrijp ik het niet.

Het gaat om het volgende: onderdeel 20/21 in de F4 proef, versie B.

Je moet dan eerst bij A-X een halve grote volte rechts maken. (onderdeel 20)
Daarna moet je bij B op de rechterhand verder (onderdeel 21)

Nu ben ik blond, maar ik begrijp niet hoe je met een halve grote volte, uitkomt bij de B?!
Je moet dan starten bij de A met de volte? Hoe kom je dan in vredesnaam uit bij B? Vooral als je rechtsom moet, dan kom je nog eerder uit bij de E, áls je daar al komt.

Is hier misschien iemand die mij hier enig inzicht in kan geven?
Die het enigzins uit kan leggen?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Judith_H

Anoniem

Re: FNRS proef F4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:35

De halve grote volte eindigt op X. Dus vanaf X maak je je volte niet af, maar rij je door tot de B en gaat daar rechtsaf. Dus niet ROND blijven rijden vanaf X, maar RECHTDOOR en echt een HOEK laten zien bij de B.

Snap je 'm zo?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:41

Het wordt al wat duidelijker ja.

Je begint dus bij A, rijdt eigenlijk langs K, wend af bij E en eindigt je volte bij X. En dan daarna rijdt je rechtdoor tot de B en dan rechtsaf?

Lijkt me dan het lastigste om te bedenken wanneer je af moet gaan wenden om precies op de lijn van E-X-B uit te komen.

Ik was in gedachten waarschijnlijk helemaal de verkeerde kant op aan het rijden, vandaar dat ik het al niet snapte :o :o?

Rij vanavond in een andere groep mee als normaal, dus zal eens proberen te vragen of we dat onderdeel even kunnen oefenen... Wel zo handig om het ook een keertje in de praktijk te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:47

Nee, een volte bij A is niet hetzelfde als afwenden bij E.
Een volte is rond, dus je rijdt de hoeken niet in en zit in een doorlopende wending, helemaal naar de X.
Het is echt niet moeilijker dan gewoon een grote volte rijden, dan kom je immers ook altijd over de X?
Alleen ga je nu bij X rechtdoor in plaats van dat je op de volte blijft.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:50

hahah.. de K en de E waren meer om de richting van de volte aan te geven (rechtsom of linksom)
Maar begrijp dat de hoeken niet meegenomen moeten worden (anders is het geen volte).

Als je het zo zegt, klinkt het inderdaad erg gemakkelijk. Moet ik alleen nog even op de grootte van de volte letten.
Bedankt!

*ik schoot al helemaal in de stress, want dacht dat het iets moeilijks was...*, nu na uitleg lijkt het allemaal niet zo moeilijk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:52

Als het alleen om de richting ging dan klopte je redenering inderdaad.
Niet te druk om maken, het klinkt inderdaad moeilijker dan het in werkelijkheid is :j
Gaat vast goed komen!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:53

whahaha...
Ik heb tot nu toe F1 t/m F3 gedaan, op mijn sloffen.

Maar op een of andere manier heb ik nu echt het idee dat ik een stuk hoger/moeilijker ga met F4.
Maak me best wel druk om deze proef.
Geen idee waarom, zit denk tussen mijn oren.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:43

WD-V -> MA, betreft FNRS-proef.

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:55

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik de f4 las niet begreep hoe ik in de galop en volte bij de A moest doen, volte maken na de A of al bij de K beginnen? Maar je begint pas echt met de volte bij de A en daar eindig je ook, ik heb zelf alleen de F3 A en B gedaan, terwijl ik met mijn rijervaring veeel verder ben :o . Ik ben zoiezo laat begonnen met wedstrijden en ik doe het ook heel weinig, maar ik vind dat het voor mij eigenlijk wel tijd is om weer proeven te rijden, want ik wil starten met B, dus moet eigelijk een beetje opschieten... :+
Alvast Succes!! :D
En veel mensen bij mij in de les hebben al die proeven wel al gerdeden, kom ik daar met me F3 :') .

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 10:19

Dit topic mag op slot.
Ik heb mijn antwoord gekregen en het gisteren in de praktijk kunnen oefenen, dus ik weet nu hoe het zit.
Bedankt alvast!