Neus gebroken :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VLIMBOS

Neus gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:20

Hallo allemaal ,

Oke ik heb dus mijn neus gebroken :-(
Ik reed op een pony die bekent staat om zijn bokkunsten.
Maar ik wist niet dat die pony niet bokt, maar helemaal dubbelklapt -.-
Dus hij bokte een keer flink,
en daar lag ik ... maar hij rende natuurlijk meteen weg, want hij wilde niet
op zijn fl*kker krijgen.
Dus sprong hij over me heen, en pats, zijn hoef tegen mijn neus...
Ben nu geopereerd, en hij staat weer helemaal recht!
Maar het allerergste is dat ik 4-6 weken niet mag rijden, omdat het bot nog vast
moet groeien D-: En net nu mijn pony beter is :(
Iemand tips om dit te overleven :P?
Of iemand die (ongeveer) hetzelfde heeft meegemaakt?

Groetjes Mij

Marthaaa

Re: Neus gebroken :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:20

Sterkte :(:)

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:22

sterkte / beterschap!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:25

Niet niezen want dat voelt niet zo fijn volgens mij :D
Ik heb er geen ervaring mee, maar ken een meisje wat wel haar neus had gebroken bij een val van een paard.
Deed een hele tijd best pijn. Haar neus stond nog recht, dus hoefde ze niet geopereerd te worden.
Wens jou wel veel sterkte en van harte beterschap.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:30

sterkte.. geluk gehad..

ik ken iemand die in haar gezicht werd getrapt door een enter.. die had hem alleen dik niet gebroken. wel wat hechtingen in lip.

vraag me gewoon af hoor.. ben altijd wel nieuwschierig wat je kan krijgen met cap op..

ik heb wel mensen horen vertellen die een cap op hadden en hun neus braken door het paard zijn hoofd die achterover sloeg tegen hun gezicht... lekker gevaarlijk soms paarden.

zelf heb ik een keer een dikke tak in mijn gezicht gehad hele dikke neus en allemaal krassen..

lastig lachen en praten en ademen... geen neus kunnen snuiten...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:45

Ik heb mij neus gebroken door m'n cap. Was met m'n hoofd tegen het hek aan gevallen waardoor m'n cap (ouderwetse cap het is ook al 13jaar geleden) op m'n neus kwam en die brak. Heb ong 5min bewusteloos gelegen. Als ik die cap niet op had gehad was er wel meer gebroken gok ik.

Toen ik geopereerd was en na een week eindelijk het bescherm kapje van m'n neus mocht was ik wat aan het stoeien met een vriend die mij perongeluk vol op m'n neus sloeg. Ik heb nog nooit een neus zo hard zien bloeden. Het kwam eruit als water uit een kraan en heb twee wc rollen nodig gehad om het op te vangen. De volgende dag lag ik weer op de operatie tafel. Daarna weer een week met dat kapje daarmee kon ik echt niet naar buiten zag er niet uit. Om nog maar niet over m'n opgezwollen gezicht/ogen te beginnen.

Hoelang ik niet mocht rijden weet ik niet meer.

Ts succes met het herstel! Zijn de tampons er al uit?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:58

Sterkte :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:03

Heb door een kopstoot ook eens een gebroken neus gehad. Ik hoorde het breken en krijg er nog de kriebels van als ik er aan denk. Durfde niets tegen m'n moeder te zeggen want ik had ruzie met m'n broertje toen het gebeurde. :o Ik knallende koppijn, maar pijnstillers ingenomen. 's Middags met m'n moeder naar de Intratuin geweest, zitten we wat te drinken, zegt ze: "Ik heb nooit geweten dat jij een scheven neus hebt."

:') Heb toen maar verteld dat we aan het stoeien waren en ik per ongeluk een kopstoot heb gekregen. Een paar weken daarna gebeurde hetzelfde en werd ie de andere kant opgeslagen :') Sindsdien staat m'n neus redelijk recht :+

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:08

Hmm.. dat is niet niks!
Heel veel sterkte!

Heb wel eens een zeer pijnlijke neus gehad, waarvan de arts zei dat die niet gebroken was.. waar ik mij twijfels bij had, omdat het nu nog vaak zeer doet. (denk alweer 6 jr terug..)

Volgens mij verga je van de pijn als je even moet niezen of je neus moet 'ophalen'.. Wordt denk ook wel even drinken met een rietje.. Want je kan geen glas op je neus plaatsen.

Sterkte! en beterschap!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:18

RUI -> VVDD

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:51

Las het topic even door en moest stiekem even lachen toen ik de banner onderin las....

Natuurlijke neuscorrectie
Top ervaren chirurgen geven veilig en esthetisch verantwoord resultaat
neuscorrectie.nu

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:11

Ik heb door een kopstoot van mijn paard (terwijl ik erop zat) ook mijn neus gebroken. Op de eerste dag van de vakantie...

Bokker Prinslover heeft vast nog wel foto's, zal het haar eens vragen.

Anyway, de mijne stond ook weer mooi recht, en na twee maanden loop ik tegen een glazen deur aan. Neus deed flink pijn, maar stond nog wel recht. Buiten een niet werkend linkerneusgat, en een verdikking (minimaal) boven op mijn neus, niets meer van te merken. Ben toen ook niet terug gegaan naar de arts.

Heb je plaatjes in je neus gekregen of tampons? Ik toen plaatjes, was ik erg blij mee! Tot ze eruit gingen dan... En heb je ook zo'n mooie plastic kap op je neus?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:25

Even snel opgezocht... Dit was een uurtje of 3 na de kopstoot, het bloed was inmiddels flink afgewassen. Want bloedden deed het.
Afbeelding

En de avond nadat ik geopereerd was. Ik was nog niet helemaal uit de narcose volgens mij...
Afbeelding

Inmiddels is mijn neus weer een stuk slanker. Overigens trek ik hem hier op, schijn dat altijd te doen op foto's:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 94&theater

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:30

Auw, niet leuk :=
Succes ermee .. Heb je er nog pijn aan? Of goede pijnstilling? :+

paardenfreak schreef:
sterkte.. geluk gehad..

ik ken iemand die in haar gezicht werd getrapt door een enter.. die had hem alleen dik niet gebroken. wel wat hechtingen in lip.

vraag me gewoon af hoor.. ben altijd wel nieuwschierig wat je kan krijgen met cap op..

ik heb wel mensen horen vertellen die een cap op hadden en hun neus braken door het paard zijn hoofd die achterover sloeg tegen hun gezicht... lekker gevaarlijk soms paarden.

zelf heb ik een keer een dikke tak in mijn gezicht gehad hele dikke neus en allemaal krassen..

lastig lachen en praten en ademen... geen neus kunnen snuiten...

Mijn pony heeft mij ook eens in het gezicht geslagen (zat erop, hij bokt héél onverwachts, knalt z'n hoofd terug omhoog en tja ..), mijn neus had niks maar ik had wel een hersenschudding ... met cap ... Ligt er maar gewoon aan waar en hoe ze je raken blijkbaar :=

Maar ik heb een lieve pony hoor :Y) :')

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:31

zo dat jij gelijk naar huis mocht.. ik had dat echt niet.. heb 3 jaar geleden een vuist vol op mijn gezicht gehad.. eerste keer opereren mislukt.. tweede keer weer geopereerd 3 dage ziekenhuis.. weet niet of je tampons/watten in je neus hebt.. maar als deze eruit gaan laat je naar huis brengen.. je kan echt duizelig worden en het doet echt pijn ( sorry wil je niet bang make:P)
Verder heb ik nu dat mijn neus weer scheef staat ook al heb ik mij netjes aan de regels gehouden. Geen rare dingen gedaan..
Nou heel veel succes verder. en echt hou je rustig en buk niet te veel.. en inderdaad niet niezen of snuiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:32

Stel je toch voor dat je moet niezen ... :=
Hoe doe je dat, niet niezen? :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:34

Ik heb toen plaatjes in mijn neus gekregen, daarom mocht ik ook gelijk naar huis. Ze wilden eerst tampons, maar dat vond ik niet zo'n succes (lees: ik heb Dormicum gekregen om te kalmeren. Werkte overigens prima). Met tampons moest je wel 2 dagen blijven.

Nope, niezen mocht niet, of zo zachtjes mogenlijk. Welnu, natuurlijk krijg je kriebels van dat verband, en nies je de halve dag. Toen ik mijn neus brak was het ook om en nabij de 30 graden. Kriebels!

Paardenfreak, ik had ook gewoon een cap op. Gelukkig maar, wie weet had hij anders mijn hoofd te grazen gehad. Het ging bij mij ook vrij vreemd, mijn paard kan nogal jolig zijn vanuit het niets, ik dacht dat hij de lucht inging, en ging dus naar voren zitten. Helaas was het enkel zijn kop die de lucht inging.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 01:38

haha ja dat niezen is echt een ramp.. ik heb tabletten mee gekregen om het niezen tegen tegaan ( dit ook omdat ik lichte vorm van hooikoorts heb) was wel blij met de tablette en die werkte goed ( weet nie meer hoe ze heten) heb ook zalf meegekrege toen verband er af was omdat ik 8 hechtingen in mijn neus had en die waren ook nog is niet zelfoplosbaar dus moesten eruit gehaald worden :( niet leuk en ook zeer pijnlijk

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:46

Paarden, levensgevaarlijk. :+

Sterkte!

Pieces

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:14

Ach, dat is nog eens vervelend.
Beterschap en kijk goed uit.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:33

Ai..beterschap.. Ik heb ook eens mijn neus gebroken na een kopstoot van een paard... Gelukkig geneest het wel aardig snel ;)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:37

Mijn neus is op ponykamp een keer gekneusd of gebroken geweest, en ook echt heel dik. Kon met mijn wimpers mijn neus aanraken.
Ben ook naar het ziekenhuis geweest en het was vooral rust houden.
Beterschap met je neus

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:39

Brr ik krijg helemaal de rillingen als ik aan een gebroken neus denk. Heb denk ik een fobie ofzo. :=

Doet het pijn?

Veel beterschap. :(:)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:43

Ahh Beterschap hoor!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:49

Ik heb mijn neus laten breken om hem recht te zetten.... Toen die tampons eruit gingen viel ik gewoon flauw! Bak, ik reed na 2 weken alweer! En met die tampons erin is een keer niezen echt een verademing! Ik vond het heerlijk! Scheelde een hoop druk joh! Tuurlijk deed t wel zeer maar dat weegt net op tegen de opluchting!