Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
golddigger08 schreef:Ik heb ook een driejarige (nouja over 14 dage precies) ik ben rustig bezig met het zadelmak maken en daarna inrijden. Daarna gaat ie weer een paar maanden het land op. Mijn mannetje is er echt klaar voor ik heb hem al een tijd en ben ook al een tijdje grond werk etc. Aan het doen. Ik weet nie hoelang je het paardje heb maar als je hem al een jaar ofso heb begrijp ik echt we'll dat je er nu is op wil.!! Ik denk dat je een beetje moet kijke naar de bouw gedrag enzo...denk jij dat ie er klaar voor is kun jee hem best zadelmak make en de beginsele met inrijde.. Dan ff t land op en dan met 3,5 goed doorrijde!!
Success!!
justme83 schreef:Ik ben dan wel benieuwd hoe lang een merrie ongeveer door zal groeien...
Ze meet nu ongeveer 1.66 schat ik zo, maar haar achterhand ligt hoger en ze is behoorlijk fors gebouwd, ze is nu 3,5, zullen daar nog een paar cm's bij komen?
midgie schreef:Groei kun je idd niet in niet stimuleren, ik zou zo ie zo een 3 jarige nog lekker even lekker laten staan en idd rekening houden dat hij nog groeit en als je er nu al op ga zitten kun je heel wat beschadigen.
Waarom 2 mnd rijden en dan terug, ik zou hem gelijk terug zetten en lekker gewoon andere dinegn doen, je kan hem al verkeers mak maken em leren wijken voor druk , rustig longeren aan kaptoom, allemaal voor bereidingen om een ruiter te dragen,dan is het zadelmak maken ook geen probleem, juist een ouder paard is fijner zadel mak te maken vind ik zelf, tenminste als je de juiste basis hebt.