19jr merrie M10 (1 klasse onder prix saint georges) prijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petpet

19jr merrie M10 (1 klasse onder prix saint georges) prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:55

Hoi,
Ik heb eigenlijk 2 vragen, dus het kan zijn dat er 1 vraag verkeerd staat, maar ik weet niet waar anders te plaatsen.

Ik ben op zoek naar een leuk dressuur-leerpaard. Nu heb ik een merrie gezien die dit jaar in juli 19jaar wordt. Ik rij zelf al 15 jaar, maar heb geen ervaring in de hogere dressuur (boven Z1) en zoek dus een leuk leerpaard, maar helaas heb ik een niet al te groot budget, dus zoek ik wat oudere paarden of met een niet al te risicovol gebrek..
mijn vragen:
1. Wat is een reeele prijs voor een paard dat zo hoog heeft gelopen in de dressuur, maar nu al 19is?
2. Is het nog reeel om met zo'n paard de dressuurwedstrijden in te gaan, op hoog niveau? (de merrie zou wel in goede conditie zijn)
Laatst bijgewerkt door Petpet op 15-02-11 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:57

19 jaar is toch wel heel oud om nog wat van te leren vind ik persoonlijk.

Wij hebben onlangs een soortgelijke 16jarige verkocht voor € 6000-7000.

KiekKiek

Re: 19jr merrie M6 (1 klasse onder prix saint georges) prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:59

Ligt er helemaal aan hoe fit ze nog is. Het ene paard is bij 19 helemaal op terwijl de ander dan nog jaren mee kan.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:13

Dat ligt aan verschillende dingen. Het niveau is leuk, maar hoe zijn de daadwerkelijke kwaliteiten van het paard? Je hebt PSG paarden van 13/14 die nog net 10.000 op brengen en ZZ-licht paarden van 16/17 die daar al boven liggen.

Is het een degelijk paard met weinig spectacel zou ik rond de 5000/6000 zeggen. Is het echt een goed paard met hoge scores geweest ga je misschien toch nog wel richting de 8000

Ook ligt het eraan op welk niveau het paard nu nog getraind wordt, is ze nog gewoon op conditie of staat ze eigenlijk een beetje in de weg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:21

Naar mijn idee ook inderdaad paardafhankelijk.

Rij zelf een voorheen Z2 paard. Is nu 18.
Twee jaar terug had ik gezegd, is niets waard om te kopen. Constant terugkerende problemen.
Nu zijn er wat aanpassingen, waaronder op ijzer, ander voer, andere manier van rijden. En hij loopt weer als een 3-jarige.

Voordat je een helder beeld kan krijgen over de prijs, zou ik gewoon eens gaan kijken. Het liefst meerdere keren, want een ouder paard is natuurlijk ook de ene dag fitter dan de andere dag.

Vergelijk met andere paarden van die leeftijd.

En wedstrijden? Je komt ze ouder tegen op basiswedstrijden. :j
Inspekteur is eentje die ik zo uit m'n hoofd weet, even opgezocht op bokt. Kwam in November jl. nog uit in het ZZ-zwaar. Die is nu 20.

Petpet

Re: 19jr merrie M10 (1 klasse onder prix saint georges) prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 22:37

ik ben vandaag bij het paard gaan kijken. Het paard is in goede conditie, is afgelopen jaar geheel klinisch en rontgenologisch goedgekeurd! Ze is precies wat ik zocht, dus ik denk dat ze het wel wordt. Ik ga wel nog een keer kijken inderdaad.

Bedankt in ieder geval voor de goede tips en voor de prijsindicatie

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:48

Kijk ook goed naar het niveau waarop ze nu gereden wordt.

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 13:56

ik hoor nu ineens dat het paard deze morgen verkocht is...aan een ander.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:07

Petpet schreef:

zo, dat is dan balen zeg :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:12

Dat is jammer!!!!!! Hopelijk kom je snel wat anders tegen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:23

WD-V => PP

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:17

Petpet schreef:

Ik zou de verkoper dan een beetje in twijfel trekken...

Jij was toch ook bezig met de koop van dit paard?
Of is jou duidelijk verteld dat de verkoper ook met andere kopers bezig is?

Gewoon lekker rustig doorzoeken!

Hoe hoog heb je gereden?
En wat wil je gaan bereiken? Wat is je doel?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:21

he bah dat is balen!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:23

Dat is jammer dat ze net weg is. Ik heb zelf toen ik mijn paard verkocht had wel 4 mensen moeten bellen dat hij weg was waarvan er een aantal flink teleurgesteld waren.. Zo gaat dat.

Zijn vast nog meer leuke paarden die goed bij je passen. Vind dat er heel hoge bedragen hier genoemd worden trouwens. Er staan op sporthorses een aantal leuke paarden tussen de 12 en 15 jaar die Z niveau zijn en tussen de 3.000 en 6.000 aangeboden worden. Zou zelf nóóit een 19 jarige kopen voor 7.000 euro maargoed misschien is dat persoonlijk ;)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:27

En niet vergeten: een paard dat hoog gelopen heeft, hoeft geen goed leerpaard te zijn! Er zijn helaas genoeg paarden die met "dwang" of in ieder geval op de verkeerde manier in de M of zelfs Z komen, maar waar je zelf niets van gaat leren. Om die reden zou ik dan ook adviseren om bij proefrijden een instructeur o.i.d. mee te nemen, iemand die weet hoe de knopjes erop horen te zitten. Die kan je waarschijnlijk goed vertellen of jij ook wat van zo'n paard gaat leren of niet :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:06

Roadracer schreef:
En niet vergeten: een paard dat hoog gelopen heeft, hoeft geen goed leerpaard te zijn! Er zijn helaas genoeg paarden die met "dwang" of in ieder geval op de verkeerde manier in de M of zelfs Z komen, maar waar je zelf niets van gaat leren. Om die reden zou ik dan ook adviseren om bij proefrijden een instructeur o.i.d. mee te nemen, iemand die weet hoe de knopjes erop horen te zitten. Die kan je waarschijnlijk goed vertellen of jij ook wat van zo'n paard gaat leren of niet :)

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Er zijn ontzettend veel sportpaarden die behoorlijk verknipt zijn op die leeftijd, veelal vanwege de fanatieke eigenaren die ten koste van het paard willen presteren.
Heel vaak hebben die paarden psychische problemen, of ze zijn kapotgereden, zeker rond die leeftijd!
Als je zelf fanatiek bent zou ik zeker niet kiezen voor een paard wat op z'n retour moet zijn, zo'n paardje verdient het juist om wat rustiger z'n oude dagen te gaan slijten!
En ik ben zowiezo van mening dat je het meeste leert van een paard wat nog niet klaargestoomd is, dáár leer je juist niks van!

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 19:45

Ik ben het inderdaad ook wel echt eens met de reacties.. Ik heb veel jonge paarden ingereden en wat verder getraind, en nu heb ik ook weer een nog onbeleerd paardje staan, maar ik wil zelf graag gewoon wat wedstrijdervaring opdoen. En dat leek mij wat makkelijker dan met een nog jong paard. Ik wil daarna ook wel weer verder met de jongere paarden. Maar dan heb ik zelf in ieder geval de ervaring van het op wedstrijd gaan, dan ken ik de oefeningen zelf, dan leer ik hoe ik oefeningen moet trainen etc. Dat was mijn overweging van het een ouder paard kopen die al veel kent.
Daarbij wil ik natuurlijk ook wel een jonger paard met veel ervaring, maar dat kan ik gewoon niet betalen.