Paar dagen later werd die kreupelheid toch erger in plaats van minder, hij begon stijf te lopen..........dus wij hebben de smid gebeld.......
"Misschien had hij wel een hoefzweer"........helaas was onze eigen smid op vakantie dus kregen we een invaller , en natuurlijk ook nog net een smid die net zijn papieren had gehaald......dus die wist eigenlijk niet wat het was.........hij heeft zijn hoefjes wat korter gemaakt (wat achteraf gezien heel goed is geweest).
Humpie leek steeds meer moeite met lopen te krijgen en toen hebben we meteen de DA gebeld........
We hadden zelf al wel aan hoefbevangheid gedacht maar we hebben alles op een rijtje gezet en we vroegen ons dus af HOE hij hoefbevangen zou kunnen zijn geraakt (als hij dat was).
De wei was NIET bemest
We hadden laten maaien voordat ze erin gingen.
Het is geen merrie dus kan geen baarmoeder onsteking zijn.
Gifstoffen.......MAAR WAARVAN????
Hij was/is niet extreem dik (Voorgaande jaren was hij toch echt dikker).......
Maar hoe hij gisteren stond op zijn voorbenen.......dat was toch een echt hoefbevangen paard

Toen kwam vandaag de DA.......en inderdaad hij is hoefbevangen

WAARDOOR............ doordat hij TE SCHRAAL staat............"dat is echt nieuw voor ons.........nooit geweten dat een paard daar hoefbevangen van kan raken

Het blijkt dus dat Humpie altijd veel te dik is geweest.........hij heeft dus een vetlaag opgebouwd en doordat het zoooooooo warm is geweest zijn alle voedingsstoffen uit het gras gebrand, waardoor hij op zijn vetreserves is gaan leven..........dat is dus een vergiftiging geworden........en nu is hij dus hoefbevangen.
Waarschijnlijk zijn we er nog op tijd bij en als dat zo is dan zal hij straks weer lopen zoals hij altijd heeft gelopen (je zal dus niks blijvends aan hem zien)
Hij heeft een pijnstiller gehad en een kuur van 5 dagen.
HIj moet dus vanavond al beter lopen, en we moeten hem gaan bijvoeren.......hooi of brok.
Als hij over een week of 3/4 nog niet beter loopt dan moeten er rontgenfoto;'s gemaakt worden

Ik hoop zo dat het allemaal gaat goed komen

Ik moest dit lange verhaal even kwijt.........misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.........want ik heb nooit geweten dat een pony van te schraal staan ook hoefbevangen kon raken.........helaas!!!!
Ik houd jullie op de hoogte