gevallen en paard weg *huil*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:56

Ik krijg echt de kriebels hier van. Ik kan me voorstellen dat je zo verschrikkelijk geschrokken bent.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:29

Helaas gebeuren zulke dingen, niemand kan zich daarvoor behoeden. Gelukkig loopt het vaak goed af. De paniek die uitbreekt door de angst wat er allemaal niet kan gebeuren. Verkeer kan dan nog zo oplettend zijn, maar als een paard aan de haal gaat. Het is ook mijn grote angst. In mijn geval is de stal ook bij een drukke verkeersweg gelegen. Ik lig er nog net niet wakker van Knipoog .

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:37

jeetje Fasel, is dat schrikken zeg, wat een nachtmerrie!

Dat lees ik net nu ik net van plan was voor het eerst inmaanden weer eens in mijn uppie het viaduct over de A27 over te gaan met mijn dikzak...... ik wacht nog wel een uurtje, in de hoop dat er iemand op stal is die met me mee wil fietsen.......brrrrrrr moet er niet aan denken!!!!

Ik hoor bij ons al tijden verhalen van paarden die de A27 opgerend zijn, dat kan ook heel gemakkelijk, 1 slootje over en hoppa......

Ik heb er al nachtmerries van en wakker liggen doe ik al jaren...

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:45

oh wat erg....wat maak je je dan zorgen he,ik heb het ook eens gehad,ik was helemaal in paniek,ik en mn zusje en moeder achter het paard aan,terwijl andere mensen van de manege met auto en trailer op zoek waren,gelukkig werdt hij gevonden door iemand die zelf ook paarden had,ik moest echt huilen van opluchting dat ik hem weer ongewond terug had...jij nog heel veel sterkte bij het bekomen van de schrik Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:47

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je je doodschrok. Ik ben blij voor je dat het goed is afgelopen zeg!

Wiesje

Berichten: 2916
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:15

Hier is er ook een heel blij dat het goed is afgelopen. Zit ook even met tranen in mijn oogjes eerlijk gezegd (was aan het denken hoe ik zou handelen, helemaal in paniek waarschijnlijk!!!).

Moest wel ontieglijk lachen om het beschreven gedrag van Raak (mamma, tikkertje).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:34

Zo heb ik er hier in het park eens eentje bij z'n kladden weten te grijpen voor hij de weg opschoot... 't meisje was eraf gevallen en vreselijk kwaad geworden op haar vader dat hij naar haar toe ging en niet naar het paard. Logisch natuurlijk dat die man eerst bij z'n dochter ging kijken, maar ik kon het me zo goed voorstellen van haar... dat idee van, ik blijf wel even liggen, ga eerst hem vangen!

Ik ben blij dat het voor jullie met een sisser afliep. Ga lekker naar je paardje toe, poetsen, knuffelen, masseren, wat dan ook - net zo lang tot het weer helemaal van binnen zit dat hij er echt nog is, en dat hij echt in orde is...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 15:25

Getsie, dat had heel anderes af kunnen lopen! Schrikken zeg!

Nu maar hopen dat Raak verder niks mankeert.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:24

wow Ik zit hier heel gespannen dat verhaal te lezen Scheve mond Ja het kon ook anders aflopen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:31

Pff wat een verslag zeg. Toen ik het net las dacht ik als dat paard maar niet door een auto aangereden wordt. Gelukkig waren er genoeg mensen in de buurt die hem hebben opgevangen en dat hij niks mankeert.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:39

ik las net je verhaal .ik heb een keer met mijn vorige paard hetzelfde meegemaakt .ik zou die dag naar een vriendin bij haar wei toe gaan.maar om op die wei te komen moet je een weg over waar ze 100 mogen en daar rechtsaf was de snelweg dus ik die weg over en dat ginge goed.maar op het eind van de dag moesten we ook weer terug.dus ik paard opgezadeld hij was al heel opgefokt bezig en ik had me been die dag bezeerd en kon dus niet meer rijden naar stal vooral omdat hij toen zo bokkerig was.dus die vriendin liep mee naar stal was 30 min rijden .
en we moesten dus die straat over dan die hij wel maar toen gingen we de hoek om en toen begon hij heel hoog te steigeren en mijn vriendin had hem vast.en zei valt ook en laat los dus ik probeer naar mij paard te lopen rent hij die weg over schuin kwam er een hele grote bus op een paar meter afstand die kon nog net op de rem geluk dat er op dat moment geen aotos achter zaten.dus rent hij het fietspad op ik over de zeik wou niet weten wat er kon gebeuren .dus rent hij richting de snelweg die bus achter hem aan en die was was natuurlijk sneller dan hem en gaat voor de ingang staan van de snelweg er kwamen toch naog geen autos aan.dus rende mijn paard terug omdat hij er niet langs kon.en kon ik hem pakken omdat hij stil stont want zei been zat inmiddels vast aan de hengsten kettinge en zijn winter dekenj hing los en toen was hij in 1 keer rustig ik geloof dat ik van schrik wel 1.5 uur heb staan janken daar en uiteindelijk is mijn paard opgehaald met de trailer van de manege

sorry voor het lange verhaal

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30645
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:48

Ik kan het me precies voorstellen. Heb ook zoiets meegemaakt. Woon zelf in een vrij rustige buurt, maar ging buitenrijden met mijn pony. Hij schrok (door een paar jongens die het expres deden), en maakte een vreemde draai. Ik verloor mijn evenwicht, en hij ging per ongeluk op mijn been staan, ik moest hem loslaten, want kon hem niet houden. Hij ging op het midden van de weg in galop. Op zich geen drukke weg, maar ze rijden er wel gerust 80 km per uur, en er rijden veel vrachtwagens, en er zit een vreemde bocht in de weg.
Gelukkig kon ik met iemand meerijden in auto, ik kon niet meer lopen, alleen hinkelen. En mijn pony was gestopt bij een weiland met Friezen. Ik heb hem gepakt, ook iedereen bedankt die erom heen stond, en natuurlijk diegene die me mee had genomten met de auto. Ik ben weer op hem gestapt, en iemand is met me meegefietst naar huis. Ik ben wel geschrokken van deze keer.
En heb een paar weken amper kunnen rijden van de pijn aan mijn been, die ook gewoon dik blijft op een bepaalde plek.
Nu na jaren rijd ik weer heerlijk buiten, maar niet meer alleen, dat vind ik te link.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 20:30

geeft niets lovergirl. Weet hoe het voelt en het voelt lekker het er even uit te gooien.

Met Raak gaat het goed. Hij heeft er niet onder geleden.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 20:32

mijn paardje gelukkig heeft er ook niets aan over gehouden alleen beetje kreupel maar hij zat ook helemaal vast in die ketting kon niet meer lopen.
je wil niet weten hoe hard ik geschreewt heb toen het eenigste wat ik toen nog zag was die bus en mijn paard en mijn vriendin maar zeggen rustig blijven ik denk dat als hij obder was gfekomen ik er zelf onder een auto was gesprongen