Ik heb in dit ene halve uurtje misschien wel meer geleerd en gevoeld dan twee winters terug in twee hele uren

Gewoon de allerbasiste basis, helemaal terug naar waar het allemaal begint. Mijn zit.
Er werd wat aan mijn been gedraaid, wat geschoven in het zadel, een spier daan aanspannen, een spiertje hier en zitten!
Ze legde precies uit welke spier waar en wanneer aan gespannen moest worden en waarom. Heel fijn, want er waren weer hulpen waar ik het bestaan van was vergeten

Vervolgens zijn we met Isolda verder gegaan. Welke spieren moesten ontspannen, welke moesten aanspannen en waarom. Ik kreeg uitgebreid te horen wanneer Isolda goed liep en direct wanneer ze iets terug zakte.
Ik rijd beter op complimenten merk ik wel, ik wil graag goed horen wanneer het goed gaat. Ook wel wanneer het fout gaat, maar voor je gevoel is het fijn omte horen dat je het goed doet. Weet ik ook direct hoe het moet voelen.
Isolda liep als een trein, soms snapte ze iets niet, dan herhaalden we het twee of drie keer en dan viel het kwartje al.
Zelfs de galop ging na drie keer aanspringen al veeeeeel beter!

Op mijn hulp, zonder bok en niet meer met weggedrukte rug en omhooggestrekte hals.
Nog niet helemaal nageeflijk, ze spant wel iets aan, maar na een half uurtje werk was dit toch super!