Ik heb een pony en die is 3/4 jaartjes... Ze heeft een hele dikke staart en die kan je bijna niet doorborstelen.. ( ze heeft een beetje dreadlocks ) Dus ik dacht ik ga spray kopen of shampoo. Maar welke spray of shampoo moet ik dan kopen ?
Idd, ongeveer 7,95 voor de spray.. Shampoo weet ik zo niet, ong. zelfde prijs denk ik. Als je eerst alleen de spray gebruikt ben je al een heel stuk verder, kan je het goed mee doorkammen. Wassen en daarna sprayen is nog beter. Glanst de staart ook weer mooi.
Je paard is 3/4 jaar. Je bedoeld driekwart jaar of tussen 3 en 4 jaar?
We weten de leeftijd niet precies Oke,want ze heeft wel een hele dikee staart ! :S
Allejandro
Geplaatst: 28-01-11 18:05
Ja maar die spray zorgt dat het mooi glad wordt. Goed insprayen en even 5 min laten "inwerken". Vanaf onder beginnen en dan naar boven werken, met het uitkammen. Zo spaar je de meeste haren en houdt ze ook een dikke staart.
Ja dan kan je hem het beste toch even wassen. Ik heb zelf speciale paardenshampoo maar babyshampoo van bijv. zwitsal zou ook kunnen. Dat is ook zacht voor het paardenhuidje.
Zwitsal shampoo koop je gewoon in een supermarkt of drogist. Is wel wat goedkoper (maar zit ook minder in). Ongeveer 2,80 of 3 euro.
Je moet wassen met water. Staart nat maken, inzepen met shampoo en vervolgend goed (!!!) uitspoelen. Eventueel nog een keer herhalen. Meestal is hij zo vies na een winter (zoals nu) dat je wel 2x mag wassen achter elkaar.
Daarna goed insprayen met antiklitspray voor paarden en na 5 min doorkammen. Je kan ook de staart eerst op laten drogen en dan uitkammen. Dan krijg je heel veel volume in de staart.
oke, want op de site van Welkoop kan ik niks vinden!
Allejandro
Geplaatst: 28-01-11 18:41
De producten zijn daar zeker wel te koop. het merk is Grand National. Zo ziet het eruit. Helemaal links is de spray, de blauwe fles is shampoo. De meest rechtse fles is tea tree shampoo. voor paarden met jeuk.
Zwitsal is daar dus niet te koop, dat is in de supermarkt.