Vandaag hebben we tot 3 keer toe de ladder moeten halen en moest ik 2x tot in de nok van het dag klimmen. Bij de laatste keer heb ik het nestje maar weg gehaald, want er stond nu geen paard in de box, maar die kwam wel met een uurtje van het land af.
Ik moet zeggen dat ik echt met bibberende knieen op die ladder stond, want hij was eigenlijk net te kort en stond dus niet goed vast. Gelukkig hield AMSAMSAMS wel de ladder goed vast beneden. Er zaten 2 vogeltjes in dit nestje, waarvan 1 echt net geboren. We hebben het nestje op een kast neergelegd, omringd met extra hooi.
Toen we de ouders nog steeds niet gespot hadden, besloten we wormen te gaan zoeken.

Wij dus met schop, half de sloot inglijdend proberen wormen te vangen. Ik heb er maar eentje gezien en die glibberde door mijn vingers heen.

Missie niet volbracht dus...
Nadat we de paarden hadden gereden, besloot ik Eyes te bellen, die weet erg veel van dit soort dingen. Ik had er zelf ook op kunnen komen

Dus ik hield het vogeltje vast, met pincet een stukje vlees gepakt en terwijl AMSAMSAMS het bekje open maakte deed ik het erin. Ze wisten niet hoe snel ze het moesten eten, hap slik weg!

Maar ja, hoe veel moet je ze nou geven? We hebben beide vogeltjes een aantal stukjes gegeven. Maar toen ik de paarden had afgevoerd en weg wilde gaan begonnen ze hartverscheurend te piepen.

Maar ja, morgen krijgen ze weer. Hopelijk komen de ouders ook nog terug...